Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie
5.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U Ferrari jsou na příplatky nesmyslné svou povahou či cenou experti, někdy ale museli dosáhnou vrcholu. Stalo se to roku 1998 u modelu 550 Maranello.
Ferrari 550 Maranello asi nemusíme nějak zvlášť připomínat. Tenhle dvoumístný grand tourer s dvanáctiválcem se vrátil ke klasické koncepci motoru vpředu a pohonu zadní nápravy po mnoha letech od konce výroby modelu 365 GTB/4 Daytona, když v roce 1996 nahradil poněkud zpackané F512 M.
Byl pochopitelně velmi rychlý, zvládl 320 km/h, ale byl také luxusní, jak se na takovéhle Ferrari sluší. A mimo mnoha různých, často svérázných či až absurdně drahých příplatků, které k Ferrari patří stejně jako vzpínající se koník, měl také jeden, který byl dokonale nesmyslný. Byl tak luxusní a zároveň tak zbytečný, že ho v 90. letech mohlo nabídnout snad jen Ferrari.
Hovoříme o ochranném rámu za hlavami posádky, ale ne tak přímo o něm, jako o faktu, že bylo možné si ho nechat potáhnout kůží v barvě zbylého čalounění. Dává smysl, že auto, které zvládne 320 km/h, může mít ochranný rám pro případ nehody, ale fakt, že takovou ryze funkční věc převzatou ze světa závodních strojů automobilka nabídne v podobě, která hraje na luxusní strunu, je opravdu fascinující. Dá se čekat, že v autě jako Ferrari nenajdete takový prvek v podobě orezlých trubek, ale kůží čalouněný rám? To je jak vyrazit do kravína s chromovanými vidlemi v alcantaře.
On už sám ochranný rám v autě tohoto typu působí zvláštně, však GT je auto na rychlé přesuny v běžném provozu, ne řádění na okruhu nebo okreskách. A pokus zabalit jej do kůže, aby to nevypadalo zase tak nepatřičně, tomu spíše jen nasadil korunu. Navíc to byl jediný prvek, který se sem tak trochu nehodil - tím druhým byly čtyřbodové bezpečnostní pásy, které jste si mohli objednat ke sportovním sedačkám.
Ochranný rám byl původně nabízen ke dvěma speciálním edicím 550, „Michael Schumacher” a „World Speed Record”. Edice World Speed Record, WSR, obsahovala 33 aut a byla postavena přesně podle auta, které získalo v roce 1998 rekordy v průměrné rychlosti na 100 km, 100 mil a jednu hodinu a právě všech těchto 33 aut mělo onen rám.
Je však dost dobře možné, že jste si rám mohli koupit i do „normálního” Maranella; u sedaček se čtyřbodovými pásy tomu tak údajně bylo. Pokud je nám známo, ono rekordní auto mělo nad rámec běžného katalogu příplatků jen závodní palivovou nádrž. Nejpodstatnějším přídavkem byl vylepšený podvozek v rámci handling paketu Fiorano, ale i ten byl v běžném katalogu.
550 Maranello vzniklo ve zhruba třech tisícovkách kusů, než v roce 2002 přišla na trh jeho faceliftovaná verze, 575M Maranello. Kolik z nich mělo onen rám či sedačky, není přesně známo, ale občas se některý z kusů objeví v prodeji. Dva takové si můžete prohlédnout níže, jeden má rám v červené, druhý v černé kůži...
Tohle je opravdu kabina silničního 550 Maranello. Všimněte si pásů a rámu
Maranello „World Speed Record” se od „běžného” příliš nelišilo, ale všimněte si, že na některých fotkách je rám vidět
Zdroje: Jalopnik, Silverstone Auctions
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 2 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 3 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 4 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:15 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch