Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie

U Ferrari jsou na příplatky nesmyslné svou povahou či cenou experti, někdy ale museli dosáhnou vrcholu. Stalo se to roku 1998 u modelu 550 Maranello.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie

5.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U Ferrari jsou na příplatky nesmyslné svou povahou či cenou experti, někdy ale museli dosáhnou vrcholu. Stalo se to roku 1998 u modelu 550 Maranello.

Ferrari 550 Maranello asi nemusíme nějak zvlášť připomínat. Tenhle dvoumístný grand tourer s dvanáctiválcem se vrátil ke klasické koncepci motoru vpředu a pohonu zadní nápravy po mnoha letech od konce výroby modelu 365 GTB/4 Daytona, když v roce 1996 nahradil poněkud zpackané F512 M.

Byl pochopitelně velmi rychlý, zvládl 320 km/h, ale byl také luxusní, jak se na takovéhle Ferrari sluší. A mimo mnoha různých, často svérázných či až absurdně drahých příplatků, které k Ferrari patří stejně jako vzpínající se koník, měl také jeden, který byl dokonale nesmyslný. Byl tak luxusní a zároveň tak zbytečný, že ho v 90. letech mohlo nabídnout snad jen Ferrari.

Hovoříme o ochranném rámu za hlavami posádky, ale ne tak přímo o něm, jako o faktu, že bylo možné si ho nechat potáhnout kůží v barvě zbylého čalounění. Dává smysl, že auto, které zvládne 320 km/h, může mít ochranný rám pro případ nehody, ale fakt, že takovou ryze funkční věc převzatou ze světa závodních strojů automobilka nabídne v podobě, která hraje na luxusní strunu, je opravdu fascinující. Dá se čekat, že v autě jako Ferrari nenajdete takový prvek v podobě orezlých trubek, ale kůží čalouněný rám? To je jak vyrazit do kravína s chromovanými vidlemi v alcantaře.

On už sám ochranný rám v autě tohoto typu působí zvláštně, však GT je auto na rychlé přesuny v běžném provozu, ne řádění na okruhu nebo okreskách. A pokus zabalit jej do kůže, aby to nevypadalo zase tak nepatřičně, tomu spíše jen nasadil korunu. Navíc to byl jediný prvek, který se sem tak trochu nehodil - tím druhým byly čtyřbodové bezpečnostní pásy, které jste si mohli objednat ke sportovním sedačkám.

Ochranný rám byl původně nabízen ke dvěma speciálním edicím 550, „Michael Schumacher” a „World Speed Record”. Edice World Speed Record, WSR, obsahovala 33 aut a byla postavena přesně podle auta, které získalo v roce 1998 rekordy v průměrné rychlosti na 100 km, 100 mil a jednu hodinu a právě všech těchto 33 aut mělo onen rám.

Je však dost dobře možné, že jste si rám mohli koupit i do „normálního” Maranella; u sedaček se čtyřbodovými pásy tomu tak údajně bylo. Pokud je nám známo, ono rekordní auto mělo nad rámec běžného katalogu příplatků jen závodní palivovou nádrž. Nejpodstatnějším přídavkem byl vylepšený podvozek v rámci handling paketu Fiorano, ale i ten byl v běžném katalogu.

550 Maranello vzniklo ve zhruba třech tisícovkách kusů, než v roce 2002 přišla na trh jeho faceliftovaná verze, 575M Maranello. Kolik z nich mělo onen rám či sedačky, není přesně známo, ale občas se některý z kusů objeví v prodeji. Dva takové si můžete prohlédnout níže, jeden má rám v červené, druhý v černé kůži...


Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 1 - ferrari 550 maranello wsr ochranny ram
Tohle je opravdu kabina silničního 550 Maranello. Všimněte si pásů a rámu

Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 2 - Ferrari 550 Maranello WSR dalsi 01Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 3 - Ferrari 550 Maranello WSR dalsi 02Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 4 - Ferrari 550 Maranello WSR dalsi 03Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 5 - Ferrari 550 Maranello WSR dalsi 04Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 6 - Ferrari 550 Maranello WSR dalsi 05Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 7 - Ferrari 550 Maranello WSR dalsi 06Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 8 - Ferrari 550 Maranello WSR dalsi 07Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 9 - Ferrari 550 Maranello WSR dalsi 08Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 10 - Ferrari 550 Maranello WSR dalsi 09Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 11 - Ferrari 550 Maranello WSR dalsi 10
Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 12 - ferrari 550 maranello wsr 01Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 13 - ferrari 550 maranello wsr 02Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 14 - ferrari 550 maranello wsr 03Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 15 - ferrari 550 maranello wsr 04Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 16 - ferrari 550 maranello wsr 05Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 17 - ferrari 550 maranello wsr 06Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 18 - ferrari 550 maranello wsr 07Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 19 - ferrari 550 maranello wsr 08Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 20 - ferrari 550 maranello wsr 09Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 21 - ferrari 550 maranello wsr 10Ferrari před 19 léty nabídlo jeden z nejvíce nesmyslných luxusních příplatků historie - 22 - ferrari 550 maranello wsr 11
Maranello „World Speed Record” se od „běžného” příliš nelišilo, ale všimněte si, že na některých fotkách je rám vidět

Zdroje: Jalopnik, Silverstone Auctions

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše