Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
I takhle zdevastované auto umí šikovný Rus vrátit na silnice, s minimem dílů
9.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jeho práci už jsme viděli, případy jako tento nám ale velí se k ní vrátit. Tohle auto byla totálka a stěží byste řekli, že s tím půjde ještě něco udělat.
Artur Tussik není jen tak nějaký karosář, to bychom vám jeho práci nepředstavovali, navíc opětovně. Je to karosářský mistr, který umí ze dvou totálek slepit „zdravé” auto. Z jistého úhlu pohledu je to odsouzeníhodná praktika, z jiného obdivuhodný kumšt - Artur pracuje opravdu pečlivě a zajímavá a hlavně drahá auta dokáže dávat dohromady velmi efektivními cestami.
Tentokrát pracoval na poměrně silně poškozeném BMW 4 Coupe. Poničené bylo tak moc, že z některých pohledů sotva poznáte, co je to za vůz, snadno ale identifikujete nepoškozené části - jejich počet se limitně blíží nule. Karoserie včetně nosných částí byla zdeformovaná v obou předních rozích, v pravém výrazně více než v levém, a do značné míry také v levém zadním rohu. Jak k tomu došlo, netušíme, ale zbytky vozu byly prodány v aukci pojišťovnou jako totální škoda.
Ty jsou obvykle používány jen jako zdroj náhradních dílů, u Artura ale podobné stroje vstávají jako Fénix z popela. Nekupuje a neprodává je sám, jako karosář pracuje pro klienty, kteří se tímto živí, což můžete a nemusíte brát jako morální ospravedlnění jeho aktivit, dnes se ale soustřeďme na technickou stránku věci.
Proslulý karosář dokázal i v tak extrémním případě pracovat především s originální karoserií. Nosné části zůstaly původní a byly narovnány, některé segmenty ale musely být vyříznuty a vyměněny za jiné, protože byly zdeformovány příliš. Na pravém předním rohu byly zčásti měněny i nosné prvky, ale hlavní nosník vespod zůstal původní. V případě některých vnějších panelů karoserie též stačila oprava, některé díly byly doplněny z jiných havarovaných aut, zejména pak levý zadní roh.
Artur tentokrát neměl na starosti úplnou opravu auta, které by záhy mohlo být prodáno jako zánovní, svěřena mu byla jen karosářská práce. Auto je tedy uvedeno do stavu, kdy je znovu schopno pohybovat se po vlastních kolech a má kompletní karoserii. Lakování a doplnění některých „drobností”, jako jsou třeba rozbitá skla, už bude mít na starosti někdo jiný. To jsou ale skutečně relativně jednoduché úkoly, což se o vytažení této čtyřky z hrobu říci nedá.
Podívejte se na to sami a posuďte, jestli tam náhodou neměla zůstat. Auto bude vypadat jistě znovu dokonale, neumíme ale říci, jak se bude chovat na silnici či jak bude umět odolat případné další nehodě. Arturova práce je přesto pozoruhodná a pohled na ni zajímavý. A je také nejlepším připomenutím, že každou vámi vyhlédnutou ojetinu je třeba řádně prověřit - ten skvěle vyhlížející vůz mohl klidně vzejít z něčeho takového a pokud to nevíte a neodpovídá tomu cena...
Auto v takovém stavu se zdá být neopravitelné, alespoň ne za rozumných nákladů
Dokumentace opravy startuje v době, kdy je částečně očištěná karoserie znovu postavena na kola
Zbytek už je historie, z naprosto poničené čtyřky se tu stalo znovu použitelné auto. Jak moc, je jiná otázka
Zdroj: Arthur Tussik@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB