Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jedna součást druhého nejvzácnějšího superauta Ferrari dodnes vyvolává otázky
2.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Možná si myslíte, že tohle auto znáte do posledního detailu, ale všimli jste si někdy této věci v interiéru? Je hodně zvláštní a hodně drahá.
Vůz vyrobený při příležitosti padesátiletého výročí založení automobilky z Maranella je dobře známou veličinou. Vznikl pod jménem Ferrari F50 a vyroben byl v pouhých 349 kusech - ze superaut Ferrari je tak druhým nejvzácnějším strojem po 288 GTO. Silniční auto s 4,7litrovým dvanáctiválcem s kořeny ve Formuli 1 bylo popsáno ze všech úhlů pohledu, ale na jeden detail se zapomíná.
Můžete namítnout, že na autě najdeme je mnoho zajímavějších částí, jako agregát, technika podvozku nebo brzdy, ale byla by škoda zapomenout na vnitřní zpětné zrcátko. Jeho nesouměrný tvar připomíná ledvinu, jezírko na golfovém hřišti anebo fazoli. Původ tajemného tvaru doprovází několik teorií, ovšem nikdo asi nezná tu správnou.
Otázka původu nerovnoměrného oválu na předním okně zřejmě zůstane nezodpovězená, můžeme se ale podivovat ceně tohoto prvku. Náhradní zrcátko s katalogovým číslem 64675810 na Ferrari F50 vyjde na 1 031,49 dolarů. Jinak řečeno mechanické zpětné zrcátko bez jediné elektronické funkce s uměleckým vzhledem stojí v přepočtu skoro 23 tisíc korun českých. Celkem hodnotný přehlížený detail.
Sám Enzo říkával: „Neprodávám auta, prodávám motory. Ten zbytek přidávám zdarma, protože motory musí něco pohánět.” Trochu se spletl, minimálně jeho následovníci zrcátka zdarma nedávají. Ale v rámci dnešní hodnoty F50 je 22 tisíc drobná suma, nemyslíte?
Za tu cenu by se hodilo vědět, kde se záhyby na zrcátku vzaly a jaký měly mít smysl. Tedy pokud vůbec nějaký měly. Možná jen designérům tohoto auta přišlo nevhodné použít na tak neobyčejném voze cokoli obyčejného...













Osově souměrný design F50 narušuje vyboulené zrcátko. Jaký má smysl, dnes nikdo neví
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
