Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí
27.1.2018 | Petr Miler
Čekali byste, že si 20 let nevyráběné auto půjde dnes koupit jako skoro nové? Je to výjimečná příležitost, právě teď se ale jedna taková naskytla.
Proslulou „papaláškáru” ze 70. a 80. let minulého století asi nemusíme příliš představovat, mimo jiné proto, že jsme to v minulosti nejednou udělali. Kupříkladu ne až tak dávno jsme psali o verzi 613-4 Electronic, která dokázala i mluvit. Ta ovšem pocházela ze samého konce vývoje tohoto modelu, už z časů postkomunistického Československa. Kousek, který máme před sebou dnes, je z dob končící normalizace, z roku 1982. A jako KITT mluvit vážně neumí.
Koupit 613 obecně není až takový problém, koupit zachovalou 613 už ale potíž je. Tato ovšem není jen zachovalá, je jako nová. Jestli tenhle konkrétní kousek jezdil pro nějakou důležitou vládní organizaci, ať už u nás nebo třeba v NDR, nám známo není. Je ale zjevné, že nejezdil téměř vůbec - najeto má jen 7 890 originálních kilometrů, tedy skoro nic a vypadá podle toho. Je to skutečně extrémně zachovalý kus.
Jeho německý prodejce hovoří také o renovaci, ale popravdě řečeno ji na autě nevidíme. Kupříkladu interiér vypadá naprosto originálně včetně trochy té patiny, která k 35 létům existence vozu, třebaže minimálně ježděného, patří. Pravděpodobně šlo tedy jen o uvedení vozu do provozuschopného stavu poté, co stál osm let ve skladu bez hnutí. Právě takový osud jej v poslední dekádě potkal.
Rok výroby 1982 znamená verzi T613-2, a tedy 3,5l V8 se vzduchovým chlazením, výkonem 168 koní a točivým momentem 265 Nm. Z dnešního pohledu žádný zázrak, ne na osmiválec, ale 35 let starou Tatru 613 si jistě nekoupíte proto, abyste ohromovali okolí rychlostí svého vozu. Máte-li zájem, cena je 27 600 Eur, tedy asi 699 tisíc korun. Není to málo, 613 v tomto stavu se ale dnes vídá jen zřídka...















Sotva jetá Tatra 613 z roku 1982 je dnes vážně rarita
Zdroj: 27 Mobile.de
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 10 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 11 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
