Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí
27.1.2018 | Petr Miler
Čekali byste, že si 20 let nevyráběné auto půjde dnes koupit jako skoro nové? Je to výjimečná příležitost, právě teď se ale jedna taková naskytla.
Proslulou „papaláškáru” ze 70. a 80. let minulého století asi nemusíme příliš představovat, mimo jiné proto, že jsme to v minulosti nejednou udělali. Kupříkladu ne až tak dávno jsme psali o verzi 613-4 Electronic, která dokázala i mluvit. Ta ovšem pocházela ze samého konce vývoje tohoto modelu, už z časů postkomunistického Československa. Kousek, který máme před sebou dnes, je z dob končící normalizace, z roku 1982. A jako KITT mluvit vážně neumí.
Koupit 613 obecně není až takový problém, koupit zachovalou 613 už ale potíž je. Tato ovšem není jen zachovalá, je jako nová. Jestli tenhle konkrétní kousek jezdil pro nějakou důležitou vládní organizaci, ať už u nás nebo třeba v NDR, nám známo není. Je ale zjevné, že nejezdil téměř vůbec - najeto má jen 7 890 originálních kilometrů, tedy skoro nic a vypadá podle toho. Je to skutečně extrémně zachovalý kus.
Jeho německý prodejce hovoří také o renovaci, ale popravdě řečeno ji na autě nevidíme. Kupříkladu interiér vypadá naprosto originálně včetně trochy té patiny, která k 35 létům existence vozu, třebaže minimálně ježděného, patří. Pravděpodobně šlo tedy jen o uvedení vozu do provozuschopného stavu poté, co stál osm let ve skladu bez hnutí. Právě takový osud jej v poslední dekádě potkal.
Rok výroby 1982 znamená verzi T613-2, a tedy 3,5l V8 se vzduchovým chlazením, výkonem 168 koní a točivým momentem 265 Nm. Z dnešního pohledu žádný zázrak, ne na osmiválec, ale 35 let starou Tatru 613 si jistě nekoupíte proto, abyste ohromovali okolí rychlostí svého vozu. Máte-li zájem, cena je 27 600 Eur, tedy asi 699 tisíc korun. Není to málo, 613 v tomto stavu se ale dnes vídá jen zřídka...
Sotva jetá Tatra 613 z roku 1982 je dnes vážně rarita
Zdroj: 27 Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito