Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí
27.1.2018 | Petr Miler
Čekali byste, že si 20 let nevyráběné auto půjde dnes koupit jako skoro nové? Je to výjimečná příležitost, právě teď se ale jedna taková naskytla.
Proslulou „papaláškáru” ze 70. a 80. let minulého století asi nemusíme příliš představovat, mimo jiné proto, že jsme to v minulosti nejednou udělali. Kupříkladu ne až tak dávno jsme psali o verzi 613-4 Electronic, která dokázala i mluvit. Ta ovšem pocházela ze samého konce vývoje tohoto modelu, už z časů postkomunistického Československa. Kousek, který máme před sebou dnes, je z dob končící normalizace, z roku 1982. A jako KITT mluvit vážně neumí.
Koupit 613 obecně není až takový problém, koupit zachovalou 613 už ale potíž je. Tato ovšem není jen zachovalá, je jako nová. Jestli tenhle konkrétní kousek jezdil pro nějakou důležitou vládní organizaci, ať už u nás nebo třeba v NDR, nám známo není. Je ale zjevné, že nejezdil téměř vůbec - najeto má jen 7 890 originálních kilometrů, tedy skoro nic a vypadá podle toho. Je to skutečně extrémně zachovalý kus.
Jeho německý prodejce hovoří také o renovaci, ale popravdě řečeno ji na autě nevidíme. Kupříkladu interiér vypadá naprosto originálně včetně trochy té patiny, která k 35 létům existence vozu, třebaže minimálně ježděného, patří. Pravděpodobně šlo tedy jen o uvedení vozu do provozuschopného stavu poté, co stál osm let ve skladu bez hnutí. Právě takový osud jej v poslední dekádě potkal.
Rok výroby 1982 znamená verzi T613-2, a tedy 3,5l V8 se vzduchovým chlazením, výkonem 168 koní a točivým momentem 265 Nm. Z dnešního pohledu žádný zázrak, ne na osmiválec, ale 35 let starou Tatru 613 si jistě nekoupíte proto, abyste ohromovali okolí rychlostí svého vozu. Máte-li zájem, cena je 27 600 Eur, tedy asi 699 tisíc korun. Není to málo, 613 v tomto stavu se ale dnes vídá jen zřídka...
Sotva jetá Tatra 613 z roku 1982 je dnes vážně rarita
Zdroj: 27 Mobile.de
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Mr. Bean” prodává další ze svých superaut. Nikdo netušil, že ho má, sáhl po velmi svérázném provedení interiéru
10.4.2024 - Němci otestovali první turecké národní auto, bez okolků hovoří o „Erdoganově novince”
10.4.2024 - Chystané nové vrcholné SUV Škody nemá čím zaujmout už teď. Čím ohromí za dva roky, až se začne vyrábět?
10.4.2024 - Mercedes se pokusil spravit propadák jménem EQS falešnou maskou chladiče a hvězdou na kapotě, vypadá ještě hůř
11.4.2024 - Detaily německých prodejů ukazují zkázu elektrických VW. Diesely je překonávají 4krát, Passat TDI elektrického nástupce 14krát
11.4.2024
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry