Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je vzácné Ferrari slavného režiséra. 18 let jej nechal zavřené v kontejneru
18.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle vzácné dvanáctiválcové kupé kdysi patřilo Michaelu Mannovi, který je podepsán pod řadou filmů. I seriálem Miami Vice se stejným Ferrari.
Pokud patříte mezi alespoň trochu dříve narozené, nejspíše si ještě vzpomenete na televizní seriál Miami Vice. Jeho první sezóna se sice začala vysílat pět let před příchodem Sametové revoluce, tedy v roce 1984, nicméně na německých televizních kanálech chytit šel. Stejně jako zbytek světa jste pak nejspíše s otevřenými ústy sledovali různé případy detektivů Sonnyho Crocketta a Ricarda Tubbse.
Seriál nebyl jen dobře napsaný a zrežírovaný, zároveň měl vliv na zejména pánskou módu. Don Johnson jako představitel Crocketta se stal ikonou díky saku od Armaniho, které prakticky v každé epizodě doplňovalo tričko, plátěné kalhoty a sandály. On i Philip Michael Thomas přitom v každém dílu vystřídali pět až osm modelů, především pak v pastelových barvách.
Miami Vice se ovšem nesoustředilo jen na módu, ale také na automobily. A právě v tomto bodě se dostáváme k jádru pudla. Během prvních dvou sezón totiž Crockett používal černé Ferrari Daytona Spyder 365 GTS/4. Nešlo ovšem o skutečný italský roadster, nýbrž o repliku postavenou firmou McBurnie Coachcraft na bázi Chevroletu Corvette C3.
Se stále vzrůstající popularitou seriálu a jeho vlivem na širokou veřejnost se ale Ferrari rozhodlo, že bude producenty i výrobce replik žalovat. Aby došlo k urovnání pře, došlo na počátku třetí sezóny Miami Vice ke změně - Crockett vyměnil Daytonu za skutečné Ferrari Testarossa, jež Italové dodali ve dvou exemplářích. S nimi pak dorazila i replika pro kaskadérské kousky.
Je přitom třeba dodat, že žádný spor nemusel vzniknout, pokud by Ferrari v úspěch seriálu skutečně věřilo - producenti totiž značku žádali o dodání autentického stroje ještě před natáčením první epizody, byli však odmítnuti. Stejně tak skončili i jejich kolegové ze seriálu Magnum, kteří pak nakonec museli pro Toma Sellecka model 308 GTS zakoupit jako běžní zákazníci.
Zpět ale k samotnému Ferrari Testarossa, jež mělo stejně jako třeba Crockett velký vliv na módu. Režisér seriálu Michael Mann měl dojem, že vůz by v originální černé nevypadal dobře při nočních záběrech. Proto bylo rozhodnuto, že dojde k přelakování karoserie na bílo. Po skončení natáčení jeden z těchto dvou kusů skončil u Prestona Henna.
Také režisér Mann si jednu Testarossu ještě v témže roce 1986, kdy třetí sezóna Miami Vice startovala, koupil pro soukromé účely. Na kalifornských silnicích ji užíval až do roku 1997, poté ale vůz z obtížně pochopitelných důvodů uschoval v kontejneru a nikdy se k němu už nevrátil.
Na tomto místě zůstala až do roku 2015, kdy ji od Manna koupil jeden francouzský sběratel. Ten Ferrari převezl ze Států do Maranella, aby ji vrátil stav nového auta. Přepracován byl přitom i dvanáctiválcový motor, stejně jako se karoserie dočkala opětovného nalakování modrou Blue Chiaro Metallizato, kterou dostalo už z výroby. Dovnitř se pak znovu nastěhovalo kožené čalounění v odstínech Creme a Blue Scuro.
V tomto stavu nyní Testarossa míří do aukce RM Sotheby's, jež se koná 18. srpna v Pebble Beach. Nabízeno je bez rezervní ceny, prodáno tedy bude za nejvyšší nabídnutou částku. S ohledem na slavného prvního majitele, prvotřídní stav i pozoruhodný osmnáctiletý „odpočinek” je to docela překvapivé, zvláště když součástí dodávky jsou i originální prospekty, nářadí a zavazadla.
Mimo to jde o jediný exemplář v této barevné kombinaci, který byl do Spojených států doručen ve verzi Monospecchio. Disponuje tedy pouze jedním zpětným zrcátkem na straně řidiče, to navíc bylo oproti evropskému provedení usazeno výše na čelním sloupku. Již o rok později ale byla zrcátka dvě, a to navíc usazená v rozích levých i pravých dveří.
Toto Ferrari Testarossa kdysi patřilo režiséru Michaelu Mannovi, až do roku 2015. Mezi léty 1997 a právě tímto rokem na něj ale ani nesáhl, letos 18. srpna si jej můžete vydražit v Pebble Beach
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 9 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 3 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 5 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 6 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 8 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry