Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Lamborghini dál vyrábí traktory jako z jiného světa, mohou zdobit pokoje kluků
24.8.2019 | Mirek Mazal
Dát si na zeď pokoje plakát s Lamborghini vypadá jako jedna z přirozených voleb, jenže on to nemusí být supersport. I traktory stejné značky jsou designově a technicky výjimečné.
Příběh automobilky Lamborghini je dobře zdokumentován a stal se nejen v motoristickém světě obdivovanou legendou. Ferruccio Lamborghini byl horlivý automechanik a našel své štěstí v produkci traktorů. Poté, co si studovaný technik koupil první Ferrari, rozhodl se poradit s Enzem Ferrari o několika chybách, které na autě našel. Il Commendatore připomínky odmítl a s italským temperamentem sobě vlastním Ferruccia odbyl. Ten se vrátil domů, nedostatky vlastnoručně opravil a natruc si založil dnes ikonickou automobilku.
Přestože se značka hodně soustředila na nové odvětví vývoje sportovních vozů, nikdy nepřestala vyrábět traktory. Měly a mají pověst jedněch z nejlepších a zemědělci dodnes jezdí ve strojích Lamborghini Trattori, i když se struktury vlastnictví dávno změnily. Sídlo traktorové divize bylo pod taktovkou nového majitele přesunuto do městečka Treviglia, kde z linky dále sjíždí kvalitní technika ověnčená slavným jménem.
Podnik má za sebou dlouhý vývoj propletený různými událostmi, všechny nástrahy však překonal, a tak se nyní prosperující firma může prezentovat širokou škálou modelů včetně těch speciálně navržených pro různá použití. Současný sortiment společnosti odráží originalitu supersportovních automobilů, třebaže přímé spojení s nimi dávno chybí.
Nahlédnutím do italského katalogu jsou vidět rozdíly od pracantů ze stájí New Holland nebo Massey Ferguson. Styling z jihu se vyznačuje agresivními tvary s výraznými liniemi, ostrými světlomety a mřížkami připomínajícími zobák orla. Čím menší je traktor, tím více prý získává obratnosti ve stísněných podmínkách. Typickou barvou je bílá s černými doplňky.
České zastoupení Lamborghini Trattori zmiňuje 13 dostupných verzí rozdělených podle vhodného doporučení k rostlinné výrobě, živočišné výrobě, sadařství či vinařství a do komunálního sektoru. Nejmenší nese typové označení Ego, dále pokračuje Rf Trend, Crono, Rekord, Rf Target, Spire F Vrt, Spire F Target, Spark Vrt/Ps, Spire F. Spire S/V, přes Strike, Spark Vrt/Ps/Rcshift po největší Mach Vrt. Jazykolamy značí různorodé technické údaje nastavené podle využití té které mašiny.
Základní Ego v nejmenší variantě 35 má výkon 28,5 kW (39 koní) a 86 Nm z čtyřválcového motoru o objemu 1,5 litru. Proti vstupnímu typu je na opačném spektru Mach Vrt 250 s 6,1litrovým šestiválcem dávající 181 kW (246 koní) a zásobu 1 600 Nm točivého momentu. Odvar proti mnohasetkoňovým silničním sporťákům, přesto jde o technicky vizuálně úchvatné stroje. Tak moc, že by snadno mohly zdobit pokoje nadšených chlapců stejně jako silniční Lamba.
Podobně jako automobilka spadá pod německý koncern Volkswagen, výrobce traktorů vlastní společnost SDF neboli SAME Deutz-Fahr. Sám Ferruccio Lamborghini z firmy odešel v roce 1973 čili přesně 20 let před svojí smrtí ve věku 76 let. Jeho duch ale ve společnosti zjevně žije dál.
Traktory Lamborghini se snaží držet originální design blízký autům. Ostré rysy preferuje už nejnižší řada Ego...
Zdroj: Lamborghini Trattori
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva