MAZ-2000 Perestrojka: sovětský pokus o revoluční kamion vedl do slepé uličky

 | 15 příspěvků | 30.8.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený

Vsechny sovetsky pokusy so.. | 30.8.2017 22:30reagovat
avatar

Vsechny sovetsky pokusy sou slepy ulicky

Nepřihlášený

By mě zajímalo při defektu.. | 30.8.2017 23:18reagovat
avatar

By mě zajímalo při defektu, jak někdo bude ty kryty sundávat a nandávat. Hlavně za Sibiřských teplot. Ani na Uralu to zdržení nebude málo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Emanuel

Tento nadměrně dlouhý kami.. | 31.8.2017 06:27reagovat
avatar

Tento nadměrně dlouhý kamión by bylo velmi riskantní předjíždět například na většině úseků dálnic v ČR. Dá se tedy předpokládat, že jeho větším nasazením by se doprava v ČR velmi ztížila.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ota

Reakce na: Tento nadměrně dlouhý kami.. | 31.8.2017 08:19reagovat
avatar

http://www.iprosperita.cz/auta/4215-silnicni-vlaky-db-schenk er-jezdi-mezi-prahou-a-brnem

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Tento nadměrně dlouhý kami.. | 31.8.2017 08:30reagovat
avatar

No nevim, kde a jak jezdíte Vy, ale hádám, že zrovna na dálnici by problém s předjížděním nebyl...

Nepřihlášený rock

Reakce na: Tento nadměrně dlouhý kami.. | 31.8.2017 09:22reagovat
avatar

Mám zato, že ve standardní verzi byl MAZ zhruba stejně dlouhý jak běžný kamión s návěsem; akorát s jinám poměrem kabina vs náklad. A ve vláčkovém provedení by u nás stejně nejezdil stejně, jako u nás nejezdí australské vlaky.

Nepřihlášený rock

Reakce na: Tento nadměrně dlouhý kami.. | 31.8.2017 09:23reagovat
avatar

Moc by mne zajímalo, jestli Renault Magnum, který přišel o pár let později, byl vizuálně podobný jenom čistě náhodně ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bezejmenný

Jako nová možnost (v té do.. | 1.9.2017 04:56reagovat
avatar

Jako nová možnost (v té době) vývoje mi to nepřijde až taková zhovadilost a nesmysl. Nejedna automobilka se vydala do slepé uličky (i ferari, lamborginy, bentley atd.) Chtěl bych to vidět naživo a hlavně by mě zajímalo jak to jezdilo bez návěsu. Při své výšce a délce to muselo být dost nestabilní.

Nepřihlášený Mira Zapletal

Reakce na: By mě zajímalo při defektu.. | 1.9.2017 09:09reagovat
avatar

Sundávají se asi podobně, jako u zakrytovaných kol autobusů nebo návěsů s aerodynamickým paketem. Nehledal bych problém kde není.

Nepřihlášený Mira Zapletal

Reakce na: Tento nadměrně dlouhý kami.. | 1.9.2017 09:12reagovat
avatar

Přemýšlím zda máte či nemáte řidičák... A pořád nevím... není to delší než normální souprava a s dalšímy návěsy se jezdí například ve švédsku nebo nizozemí a kupodivu problém neexistuje. Patrně tam řidičák nedávají každému.

Nepřihlášený Mira Zapletal

Reakce na: Moc by mne zajímalo, jestl.. | 1.9.2017 09:32reagovat
avatar

Vzhledem k tomu, že za 2 roky tak revolučně pojatý kamion jako je Magnum neuklohníte, jde o podobnost čistě náhodnou, respektive já tam vidím podobnosti minimum. Podoba je vlastně jen ve dvou věcech - rovná podlaha a velké prosklení. K rovné podlaze se dostanete pokud si jako zadání projektu dáte zvětšit prostor v kabině. U perestrojky byla rovná podlaha výsledkem toho, že se motor umístnil jinam (podobně jako u Busingu z 60let kdy byl motor pod korbou mezi nápravama), Renault zas umístnil kabinu do té doby nevídané výšky nad motor. Velké okno byla zase tehdejší moda, stačí se podívat na osobní Espace, ostatně i interiér byl pojat podobně jako v osobních vozech hodně hranatě a futuristicky. A nakonec, samotné členění kaminy je naprosto jiné. perestrojka má spaní nad řidičem, magnum zvolil otevřený prostor a spaní za řidičem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Vzhledem k tomu, že za 2 r.. | 1.9.2017 10:28reagovat
avatar

Já bych k těm (vizuálně) příbuzným prvkům přidal ještě oddělení kabiny od podvozku. A samotná plocha prosklení mezi kamióny tehdy zas tak velká móda nebyla, Magnum byl mezi svojí soudobou konkurencí svým obrovským svislým čelním sklem jak zjevení.

Ale uznávám, že 2 roky je tak možná na doladění detailů, ne na návrh koncepce...

Nepřihlášený Michal

Moment, tady mi něco nehra.. | 10.9.2017 10:15reagovat
avatar

Moment, tady mi něco nehraje. Chápu správně, že ten kamion je předokolka? Z textu článku to totiž vyplývá a jestli to tak je, tak by mě zajímalo, jak se sovětští inženýři vypořádali s tažnou silou na zasněžených sibiřských pláních :-)

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše