Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech
12.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Stavba vozu zvaného Rudezon postupuje pomalu, ale jistě. Ještě s nekompletním zevnějškem už jezdí a s lehkostí protáčí i závodní slicky.
Volvo Amazon je stále velmi elegantní stroj. To, co si můžete prohlédnout na obrázcích níže, je ale Amazon je zčásti - je to Rudezon, tedy Amazon s dvoutaktním osmiválcem Evinrude, které vzniká pro čtvrtmílové sprinty. Vloni jsme o něm psali, když byl motor zabudován do auta a běžel. Od té doby se ale celý projekt posunul dále a vůz konečně jezdí.
Dokumentují to přiložené fotky a video. Na něm můžeme spatřit vůbec první testovací jízdu Rudezonu. Je z něj také zřejmé, že vůz ještě není zcela hotov - chybí mu karoserie a také doladění; jestli se změní zvuk, nevíme, ale aktuální projev rozzlobeného Trabantu na steroidech je vskutku zajímavý. Čísla výkonu stále nejsou k dispozici, ale bude ho tu asi docela dost.
Připomeňme, že motor Evinrude V8 vznikl na konci osmdesátých let minulého století s cílem pohánět rychlé čluny. V původní verzi o objemu 3,6 litru okolo 280 koní, do Volva si ale našla cestu jeho pozdější čtyřlitrová verze XP300 s továrním výkonem přes 300 koní. V Amazonu ale dozajista míří k vyšším metám - už pro svůj původní účel byl motor upravan tak, aby dosahoval až 10 000 otáček a spaloval etanol, což stačilo k dosažení nejvyšší rekordních 284 km/h na vodní hladině. A na to motor musel dávat jistě o hodně více než 300 koní, ostatně - 4 litry objemu a 10 tisíc otáček je vskutku přesvědčivá kombinace parametrů.
V Rudezonu bude jeho cílem dostat vůz co nejrychleji na konec čtvrtmílové sprinterské dráhy. Jaký čas lze očekávat, je otázkou. Zatím víme jen tolik, že vůz má upravenou dvoustupňovou převodovku Powerglide, takže řazením nebude ztrácet moc času, a jeho aktuální hmotnost 683 kg je víc než slibná. Něco asi přidá karoserie, byť laminátová, a okna, ovšem stále to bude velmi lehké auto.
Budeme-li se bavit o vysokých stovkách koní v autě s hmotností okolo tři čtvrtě tuny, lze očekávat působivé časy. Na výsledek si musíme počkat, zatím kochejme tím, co máme před sebou. I to za to stojí...
Další fotky ze stavby ukazují víc z vnitřností Rudezonu a také hotové jezdící auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva