Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech

(+ video) Stavba vozu zvaného Rudezon postupuje pomalu, ale jistě. Ještě s nekompletním zevnějškem už jezdí a s lehkostí protáčí i závodní slicky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech

12.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Stavba vozu zvaného Rudezon postupuje pomalu, ale jistě. Ještě s nekompletním zevnějškem už jezdí a s lehkostí protáčí i závodní slicky.

Volvo Amazon je stále velmi elegantní stroj. To, co si můžete prohlédnout na obrázcích níže, je ale Amazon je zčásti - je to Rudezon, tedy Amazon s dvoutaktním osmiválcem Evinrude, které vzniká pro čtvrtmílové sprinty. Vloni jsme o něm psali, když byl motor zabudován do auta a běžel. Od té doby se ale celý projekt posunul dále a vůz konečně jezdí.

Dokumentují to přiložené fotky a video. Na něm můžeme spatřit vůbec první testovací jízdu Rudezonu. Je z něj také zřejmé, že vůz ještě není zcela hotov - chybí mu karoserie a také doladění; jestli se změní zvuk, nevíme, ale aktuální projev rozzlobeného Trabantu na steroidech je vskutku zajímavý. Čísla výkonu stále nejsou k dispozici, ale bude ho tu asi docela dost.

Připomeňme, že motor Evinrude V8 vznikl na konci osmdesátých let minulého století s cílem pohánět rychlé čluny. V původní verzi o objemu 3,6 litru okolo 280 koní, do Volva si ale našla cestu jeho pozdější čtyřlitrová verze XP300 s továrním výkonem přes 300 koní. V Amazonu ale dozajista míří k vyšším metám - už pro svůj původní účel byl motor upravan tak, aby dosahoval až 10 000 otáček a spaloval etanol, což stačilo k dosažení nejvyšší rekordních 284 km/h na vodní hladině. A na to motor musel dávat jistě o hodně více než 300 koní, ostatně - 4 litry objemu a 10 tisíc otáček je vskutku přesvědčivá kombinace parametrů.

V Rudezonu bude jeho cílem dostat vůz co nejrychleji na konec čtvrtmílové sprinterské dráhy. Jaký čas lze očekávat, je otázkou. Zatím víme jen tolik, že vůz má upravenou dvoustupňovou převodovku Powerglide, takže řazením nebude ztrácet moc času, a jeho aktuální hmotnost 683 kg je víc než slibná. Něco asi přidá karoserie, byť laminátová, a okna, ovšem stále to bude velmi lehké auto.

Budeme-li se bavit o vysokých stovkách koní v autě s hmotností okolo tři čtvrtě tuny, lze očekávat působivé časy. Na výsledek si musíme počkat, zatím kochejme tím, co máme před sebou. I to za to stojí...


Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 1 - rudezon volvo amazon evinrude v8 03Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 2 - rudezon volvo amazon evinrude v8 04Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 3 - rudezon volvo amazon evinrude v8 05Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 4 - rudezon volvo amazon evinrude v8 06Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 5 - rudezon volvo amazon evinrude v8 07Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 6 - rudezon volvo amazon evinrude v8 08Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 7 - rudezon volvo amazon evinrude v8 09Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 8 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 01Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 9 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 02Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 10 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 03Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 11 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 04Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 12 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 05Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 13 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 06Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 14 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 07Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 15 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 08Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 16 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 09Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 17 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 10Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 18 - rudezon volvo amazon evinrude v8 01Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 19 - rudezon volvo amazon evinrude v8 02Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 20 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 12Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 21 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 13Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 22 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 15Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 23 - volvo rudezon dvoutakt V8 dalsi 11Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 24 - Volvo Rudezon dvoutakt V8 dalsi dopl 01Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 25 - Volvo Rudezon dvoutakt V8 dalsi dopl 02Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 26 - Volvo Rudezon dvoutakt V8 dalsi dopl 03Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 27 - Volvo Rudezon dvoutakt V8 dalsi dopl 04Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 28 - Volvo Rudezon dvoutakt V8 dalsi dopl 05Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech - 29 - Volvo Rudezon dvoutakt V8 dalsi dopl 06
Další fotky ze stavby ukazují víc z vnitřností Rudezonu a také hotové jezdící auto

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.