Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku

BMW M nebo BMW i jsou dnes dobře známé veličiny, svého času ale v nabídce mnichovské nabídky figurovalo také BMW L, konkrétně L7. A byl to vážně kus.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku

včera | Petr Prokopec

BMW M nebo BMW i jsou dnes dobře známé veličiny, svého času ale v nabídce mnichovské nabídky figurovalo také BMW L, konkrétně L7. A byl to vážně kus.

Nemusíte být zas až takoví fandové BMW, abyste si mysleli, že moderní historii mnichovské automobilky máte dobře zmapovanou. Řady 3, 5, 6 a 7, později i 8, 1 a 4, nějaká eMka, pár SUV s písmenem X v názvu, sportovní Zetka a nakonec i elektrické a hybridní typy s „íčkem” ve jméně... Nezdá se to být tak složité. Přesto existuje pár modelů, o jejichž existenci ví jen pár zasvěcených a přesně takový teď máme před sebou.

Může se zdát, že jde jen o další exemplář řady 7 generace E38, které jsou tu a tam stále k vidění i na českých silnicích, ale není tomu tak. Toto je velmi vzácná varianta L7 - nikoli 750Li či cokoli podobného, ale prostě jen L7 -, která vznikla v méně než tisícovce exemplářů. Představovala přitom absolutní vrchol mnichovské produkce své doby a dodnes dokáže okouzlit tím, kolik toho dokázala nabídnout.

Verze L7 přišla na svět v roce 1997, tedy tři roky po zahájení výroby generace E38. Založena byla na dvanáctiválcovém modelu 750i, i ve srovnání s jeho prodlouženou verzí byl ovšem rozvor prodloužen o 25 centimetrů na 3,3 metru. Díky tomu se celková délka protáhla na 5,37 m. Základní řada 7 tak vedle L7 vypadala jako trpaslík, nabídnout totiž mohla pouze 2,93metrový rozvor a 4,98metrovou délku.

Veškeré prodloužení šlo ve prospěch prostoru vzadu, do dvojice komfortních křesel tak mohou usednout i 2,2 metru vysocí hráči basketbalu. Překvapivě však do Spojených států BMW L7 nezamířilo, místo toho bylo určeno pouze pro Evropu, Střední východ a jihovýchodní Asii. Během prvních dvou let výroby vzniklo 462 kusů, po faceliftu v roce 1998 bylo do roku 2001 vyrobeno dalších 437 vozů ve verzích s levo- i pravostranným řízením.

Modernizace ovšem byla vcelku umírněná, v rámci vzhledu se týkala víceméně jen předních a zadních světlometů. Standardem se pak ve všech případech staly hlavové airbagy, pod kapotou se však u provedení L7 nepohnul ani šroubek. Po celou dobu tedy vůz profitoval z 5,4litrového dvanáctiválce, který byl naladěn na 322 koní a 490 Nm. S tímto výkonem přitom vůz zvládal až 250 km/h.

Spíše než na jízdní dynamiku se ovšem provedení L7 zaměřilo na komfort, proto bylo možné uvnitř počítat s elektricky stavitelnými sedadly, zadními opěrkami pro nohy, chladničkou, televizí s tunerem a videopřehrávačem, přehrávačem na 6 CD či třeba navigací. Nechyběl dokonce ani fax, který je vám dnes pochopitelně k ničemu - tedy krom pořádání exkurzí do historie.

Od roku 2000 navíc BMW začalo nabízet i příplatkovou skleněnou stěnu, jenž mohla dělit řidiče a cestující vzadu, ta ovšem není součástí vozu, který můžete vidět na fotkách níže. Ten pro změnu disponuje paketem od Alpiny, který zahrnuje vícepaprsková litá kola, čelní spoiler, ozdobné grafické polepy či logo této značky nahrazující tradiční emblém BMW.

Přímo tento vzácný stroj se loni objevil v aukci a jeho cena se vyšplhala až k 1 milionu Kč, což je vskutku vysoká částka, na dnes přesně 20 let starý vůz rozhodně. Občas narazíte v prodeji i na jiný, zachovalé exempláře ale o mnoho levněji nepořídíte. Pochopitelně to není málo peněz, ale podívejte se hlavně na luxus, který L7 nabízí cestujícím vzadu - něco takového okouzlí i dnes. Bohužel, s velkým zájmem se tato varianta u zákazníků nesetkala, a tak L7 - ani žádné další BMW L - nikdy později světlo světa nepoznalo...


Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 1 - BMW 750i L7 1998 na prodej 01Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 2 - BMW 750i L7 1998 na prodej 02Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 3 - BMW 750i L7 1998 na prodej 03Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 4 - BMW 750i L7 1998 na prodej 04Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 5 - BMW 750i L7 1998 na prodej 05Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 6 - BMW 750i L7 1998 na prodej 06Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 7 - BMW 750i L7 1998 na prodej 07Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 8 - BMW 750i L7 1998 na prodej 08Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 9 - BMW 750i L7 1998 na prodej 09Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 10 - BMW 750i L7 1998 na prodej 10Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 11 - BMW 750i L7 1998 na prodej 11Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 12 - BMW 750i L7 1998 na prodej 12Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 13 - BMW 750i L7 1998 na prodej 13Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 14 - BMW 750i L7 1998 na prodej 14Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 15 - BMW 750i L7 1998 na prodej 15Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 16 - BMW 750i L7 1998 na prodej 16Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 17 - BMW 750i L7 1998 na prodej 17Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 18 - BMW 750i L7 1998 na prodej 18Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 19 - BMW 750i L7 1998 na prodej 19Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 20 - BMW 750i L7 1998 na prodej 20Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 21 - BMW 750i L7 1998 na prodej 21Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 22 - BMW 750i L7 1998 na prodej 22Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 23 - BMW 750i L7 1998 na prodej 23Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 24 - BMW 750i L7 1998 na prodej 24Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 25 - BMW 750i L7 1998 na prodej 25Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 26 - BMW 750i L7 1998 na prodej 26Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 27 - BMW 750i L7 1998 na prodej 27Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 28 - BMW 750i L7 1998 na prodej 28Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 29 - BMW 750i L7 1998 na prodej 29Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 30 - BMW 750i L7 1998 na prodej 30Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 31 - BMW 750i L7 1998 na prodej 31Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 32 - BMW 750i L7 1998 na prodej 32Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 33 - BMW 750i L7 1998 na prodej 33Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 34 - BMW 750i L7 1998 na prodej 34Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 35 - BMW 750i L7 1998 na prodej 35Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 36 - BMW 750i L7 1998 na prodej 36Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 37 - BMW 750i L7 1998 na prodej 37Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 38 - BMW 750i L7 1998 na prodej 38Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 39 - BMW 750i L7 1998 na prodej 39Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 40 - BMW 750i L7 1998 na prodej 40Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 41 - BMW 750i L7 1998 na prodej 41Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 42 - BMW 750i L7 1998 na prodej 42Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 43 - BMW 750i L7 1998 na prodej 43Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 44 - BMW 750i L7 1998 na prodej 44Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 45 - BMW 750i L7 1998 na prodej 45Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 46 - BMW 750i L7 1998 na prodej 46Němci kdysi postavili luxusní kolos s V12 a faxem, zapomenutého typu prodali hrstku - 47 - BMW 750i L7 1998 na prodej 47
BMW L7 bylo před dvaceti lety mnichovským vrcholem. I dnes vás přitom okouzlí luxusem a prostorem, jaký na palubě nabízí

Zdroj: Catawiki

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama