Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob

10.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Michael Schumacher se poprvé posadil za volant ve svých čtyřech letech a od pedálů už jej nikdo neoddělil. Projděte si, co všechno za svůj život stihl okusit.

O zdravotním stavu Michaela Schumachera bohužel nemáme žádné nové zprávy. Či možná i bohudík, jeho kondice nemusí být nic, o čem bychom slyšeli rádi. Čerta na zeď ale raději malovat nechceme, německý závodník je totiž proslulý svou kondicí i zarputilostí a musíme doufat, že zvládne vybojovat i nejdůležitější bitvu svého života.

Budoucnost ale pro dnešek nechme být a zamiřme zpátky do minulosti. Schumiho kariéru jsme přitom již několikráte mapovali, naposledy ve srovnání s kroky jeho syna Micka. Ten dokazuje, že jablko nepadá daleko od stromu, neboť po slušných výsledcích v motokárových sériích nyní míří do Formule 3.

Dnes se ale na Schumiho minulost podíváme z trochu jiného úhlu pohledu. Nikoliv ani tak skrze závodní úspěchy, nýbrž přes vozy, které tento závodník osedlal. Vzhledem k délce jeho kariéry jich vlastně nebylo tolik, o to více lze ale obdivovat, s jakou rychlostí pronikl do nejvyšší ligy motoristického sportu, ve které nakonec slavil své největší úspěchy.

Stejně jako jeho syn (a mnozí další jezdci) začínal v motokárách, vůči synu Mickovi však měl Michael nemalý náskok. Vůbec poprvé Schumi usedl za volant ve čtyřech letech, kdy jeho otec Rolf nahradil pedály u motokáry malým motocyklovým motorem. Následovala první havárie a poté i vstup do místního motokárového klubu, kde byl Michael vůbec nejmladším členem. Znovu přitom do hry zasáhl jeho otec, který mu sestavil stroj z náhradních součástek.

I přes tyto handicapy se Schumi v šesti letech stal klubovým šampionem a mířil výše. Lépe si můžeme posvítit na další léta, která jsou taktéž spojena s motokárami, ovšem už plně profesionálními. V té době se Michael postupně stává německým i evropským mistrem, opouští školu a začíná pracovat jako mechanik.

Ve stejné době, tedy v roce 1988, kdy je mu devatenáct, získává první sponzory, se kterými míří do sérií Formule Ford a Formule König. V ten moment již má pod pravou nohou 180 koní, o pouhé dva roky později mu jich ovšem Mercedes svěří rovnou 730. Schumacher se totiž účastní mistrovství cestovních vozů s osmiválcovým C11 a právě s ním se v roce 1991 podívá i do Le Mans.

Byl to ten rok, kdy tamní čtyřiadvacetihodinovku tak slavně ovládla Mazda poháněná Wankelovým motorem, která byla krátce na to zakázána. Schumacher se svými kolegy byl tehdy Herbertovi a spol. v Mazdě 787B tvrdým soupeřem, nakonec ale po technických problémech musel akceptovat 5. místo. Jeden zářez ale po Schumacherově jediné účasti v Le Mans přece jen zbyl - hádejte, kdo v závodě zajel absolutně nejrychlejší kolo...

Následují zkušenosti získané v DTM za volantem Mercedesu AMG 190E s 372 koňmi, přičemž třícípá hvězda zároveň sponzoruje Schumiho první jízdu v monopostu Formule 1, konkrétně v Jordanu-Ford 191. Tento jednosedadlový speciál přitom produkoval z osmiválce Cosworth 670 koní, s jejichž pomocí Michael zazářil v belgickém Spa.

O rok později se již stává trvalou součástí stáje Benetton, která taktéž spolupracuje se značkou Ford. Ve zmáčeném Spa se dočkává prvního vítězství, jako mistr světa je poprvé korunován v roce 1994. Tento úspěch ale poněkud hatí smrt Ayrtona Senny, jíž Schumacher sledoval v přímém přenose - v San Marinu jel totiž hned za Brazilcem.

U Bennettonu zůstává Schumi ještě následující rok, namísto motorů modrého oválu však používá desetiválcovou jednotku od Renaultu (a získává další titul). S rokem 1996 přichází další střídání stráží, tentokráte ovšem se vším všudy. Michael totiž podepisuje smlouvu s Ferrari, kde dostává k dispozici model F310 s desetiválcem a 720 koňmi.

Další léta jsou spojena spíše s budováním týmu, než výraznými úspěchy, ty přichází až v roce 2000. V ten moment se Schumi stává již potřetí mistrem světa, za čímž stojí Ferrari F1-2000 s 780 koňmi. Ještě více - dokonce 820 - jich má monopost F2001, tento výkon pak dokonce v roce 2004 stoupl na 950. Počet titulů se přitom zvyšuje na sedm.

V letech 2005 a 2006 ovšem již Schumi dojíždí na poněkud sestupnou spolehlivost - a také nižší výkon - italských monopostů, načež ve druhém zmiňovaném roce Formuli 1 poprvé opouští. Vrací se až v roce 2010, ovšem již ve službách Mercedesu. U této stáje pak stráví ještě další dva roky, vítězství se ovšem již bohužel nedočká žádného.

Tím bychom průvodce po Schumiho závodních strojích mohli ukončit, pročež jen dodáme, že během kariéry v F1 tento statisticky nejúspěšnější pilot všech dob nastoupil do 306 závodů. Během nich se dočkal 91 vítězství, 155 pódiových umístění a posbíral 1 566 bodů, 68 pole position, 77 nejrychlejších kol a oněch 7 titulů. Takovou bilancí se nemůže pochlubit nikdo jiný a jsme zvědaví, jestli se někomu z dnes úspěšných mladíků podaří Schumacherovi alespoň přiblížit. Jeho závodní kariéru po technické stránce nejlépe mapují přiložené fotografie...

Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 1 - Michael Schumacher zavodni vozy 01Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 2 - Michael Schumacher zavodni vozy 02Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 3 - Michael Schumacher zavodni vozy 03Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 4 - Michael Schumacher zavodni vozy 04Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 5 - Michael Schumacher zavodni vozy 05Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 6 - Michael Schumacher zavodni vozy 06Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 7 - Michael Schumacher zavodni vozy 07Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 8 - Michael Schumacher zavodni vozy 08Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 9 - Michael Schumacher zavodni vozy 09Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 10 - Michael Schumacher zavodni vozy 10Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 11 - Michael Schumacher zavodni vozy 11Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 12 - Michael Schumacher zavodni vozy 12Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 13 - Michael Schumacher zavodni vozy 13Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 14 - Michael Schumacher zavodni vozy 14Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 15 - Michael Schumacher zavodni vozy 15Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 16 - Michael Schumacher zavodni vozy 16Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 17 - Michael Schumacher zavodni vozy 17Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 18 - Michael Schumacher zavodni vozy 18Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 19 - Michael Schumacher zavodni vozy 19Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 20 - Michael Schumacher zavodni vozy 20Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 21 - Michael Schumacher zavodni vozy 21Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 22 - Michael Schumacher zavodni vozy 22Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 23 - Michael Schumacher zavodni vozy 23Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 24 - Michael Schumacher zavodni vozy 24Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 25 - Michael Schumacher zavodni vozy 25Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 26 - Michael Schumacher zavodni vozy 26Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 27 - Michael Schumacher zavodni vozy 27Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 28 - Michael Schumacher zavodni vozy 28Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 29 - Michael Schumacher zavodni vozy 29Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 30 - Michael Schumacher zavodni vozy 30Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 31 - Michael Schumacher zavodni vozy 31Podívejte se na skoro všechny závodní stroje nejúspěšnějšího pilota všech dob - 32 - Michael Schumacher zavodni vozy 32
Toto jsou skoro všechny závodní vozy, které během své kariéry krotil Michael Schumacher

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše