Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá
10.10.2019 | Mirek Mazal
Máme rádi malá auta s velkým výkonem, takže kombinace prťavého VW Lupo s 1 800 koňmi vypadá jako recept na úchvatný vůz. Bohužel i tady ovšem platí, že všeho moc škodí.
Jeden z historicky nejmenších Volkswagenů byl od prvopočátku zamýšlen jako levný, pomalý a nenápadný vůz, tedy snad krom verze GTi. Výroba Lupa byla ukončena v roce 2005 a dnešním důvodem ke koupi může být snad jen snaha o pořízení co nejlevnějšího městského přibližovadla. Hnutí mysli mimo konvenční uvažování může skončit pokusem o přestavbu motorizované kabelky na vládce čtvrtmílových tratí.
Rumunský majitel od píky přestavěného Volkswagenu chce převzít vládu nad závodní scénou a jako základ použil právě Lupo. Ovládnutí žebříčků časů na 400 metrů mu má zajistit Lupo Twin 2,0 TFSI, dvoumotorový skřet s pohonnou jednotkou za každým nárazníkem. Z originálního vozu nezbylo téměř nic kromě roztomilého výrazu daného vzezřením původních světlometů. Ostatní milé tvary městského vozítka vzaly za své, dvoudveřový hatchback se změnil na rozkročenou příšeru burácející daleko za tribuny lemující závodiště.
Pod modrou karoserií na míru zuří dvojice čtyřválcových turbobenzínů o celkovém objemu čtyři litry a výkonu až 1 825 koní (1 342 kW). Každý posílený motor spolupracuje s dvouspojkovým automatem DSG DQ250 a každá převodovka obhospodařuje jednu nápravu, proto se krátký dragster žene vpřed s náhonem na všechna čtyři obrovská kola. Chlazení nasávaného vzduchu je starost velkého mezichladiče na přídi, přebytečné teplo z útrob odvádějí vyřezané větrací otvory.
Podvozek byl vyroben individuálně, skladba komponentů ale přesto má problém přenášet obrovský výkon na sprinterskou dráhu. Pokud řidič auto udrží na dráze, je čas v cíli okolo devíti sekund, což je fantastický výsledek. Zkoušky akcelerace ale doprovázelo mnoho nekontrolovatelných vybočení, které nad použitelností tohoto monstra nechávají viset velký otazník.
Ukočírovat neposedné Lupo v rovině chce zjevně spoustu umu, pokud je to vůbec možné. Nacpat motory o výkonu přesahujícím potenciál Bugatti Chiron do VW Lupo tedy možná není tak dobrý nápad, jak se na první pohled může zdát...
Čas okolo devíti sekund je výborný, ale Lupo má problém zůstat byť jen v přímce ve vymezené dráze
Zdroje: VeeDubRacing@Youtube, M5Phenomenon@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 46 minutami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23