Rusové postavili Ladu s 300koňovým motorem uprostřed, gumy pálí na počkání

Staré Lady už se dočkaly rozličných přestaveb, motor doprostřed jim ale běžně nikdo necpe. Rusové to udělali a netroškařili, mezi nápravy vměstnali legendární šestiválec z Toyoty Supra.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Rusové postavili Ladu s 300koňovým motorem uprostřed, gumy pálí na počkání

23.5.2019 | Petr Prokopec

Staré Lady už se dočkaly rozličných přestaveb, motor doprostřed jim ale běžně nikdo necpe. Rusové to udělali a netroškařili, mezi nápravy vměstnali legendární šestiválec z Toyoty Supra.

Zaujalo vás Bentley Continental GT přepracované na tank? Pak se vám dost možná bude líbit další dílo skupinky Rusů sdružených pod projektem AcademeG, kteří se vytasili s další neobvyklou stavbou. Tentokráte však kvůli jejímu pořízení nemuseli pátrat v mimoruských luzích a hájích, nýbrž se plně podvolili nostalgii. Pořídili tedy letitou Ladu, která se navíc již za svého původního života dočkala menší konverze. Ze sedanu byla již dříve vytvořena skříňová dodávka.

To však byl jen začátek procesu. Separovaná kabina zůstala zachována, prostor za ní byl vyprázdněn a postupně v něm vznikl pomocný rám. Jeho úkolem je nést nejen zadní nápravu, ale také pohonnou jednotku. Nejde však o atmosférický čtyřválec z dárcovského vozu, místo toho tu máme jednu z největších legend v branži, dvakrát přeplňovaný třílitr 2JZ z Toyoty Supra.

Pohonná jednotka se dočkala menšího ladění, nově tak produkuje rovných 300 koní. Na starosti bude mít o dost méně kilogramů než v případě japonského kupé, konkrétní data týkající se výsledného vozu bohužel momentálně nejsou známa. Dáno je to i tím, že jeho počátek se traduje již k roku 2017. Modifikace Lady proběhly poměrně rychle, stejně jako zástavba pohonné jednotky. Poté ovšem nastaly potíže v rámci sladění celého ústrojí a přenosu výkonu na zadní kola.

Dlouhou dobu se navíc zdálo, že projekt je zakletý a nedojde úspěšného konce. Rusové proto obrátili svou pozornost k dalším kreacím, kdy kupříkladu do letitého ruského náklaďáku ZIL-130 nacpali 4,4litrový osmiválec z BMW vyladěný na 600 koní. Dárcovské SUV X5 se pak dočkalo taktéž úprav, mezi něž patřila instalace off-roadového podvozku a pneumatik či odstranění střechy a dokonce i rámu čelního okna. Výsledek pak připomíná spíše bugynu než mnichovský kolos.

Zpět ale k upravené Ladě, v jejímž případě nostalgie a láska k ruským vozům nakonec převážila naprosto vše a projekt byl nyní po roce a půl trápení dokončen. Napomohla tomu třeba i výměna chladiče, kdy ten současný připomíná spoiler instalovaný ihned za kabinou. Funkční jsou veškeré prvky, tedy zejména brzdy, což je pro vůz se třemi stovkami koní nadmíru důležité.

Dá se předpokládat, že s projektem se nesetkáváme naposledy, stejně jako nejspíše ještě do budoucna uslyšíme o skupince AcademeG. Momentálně pracuje také na konverzi nákladního vozu značky Kamaz, pod jehož kapotu by bylo nacpáno 1 000 koní. Úpravy tak v tomto případě budou muset být vskutku enormní, pročež tedy jen doufejme, že nezaberou takové moře času jako u Lady.


Rusové postavili Ladu s 300koňovým motorem uprostřed, gumy pálí na počkání - 1 - Lada 300 HP 2019 videoscreen 01Rusové postavili Ladu s 300koňovým motorem uprostřed, gumy pálí na počkání - 2 - Lada 300 HP 2019 videoscreen 02Rusové postavili Ladu s 300koňovým motorem uprostřed, gumy pálí na počkání - 3 - Lada 300 HP 2019 videoscreen 03Rusové postavili Ladu s 300koňovým motorem uprostřed, gumy pálí na počkání - 4 - Lada 300 HP 2019 videoscreen 04Rusové postavili Ladu s 300koňovým motorem uprostřed, gumy pálí na počkání - 5 - Lada 300 HP 2019 videoscreen 05Rusové postavili Ladu s 300koňovým motorem uprostřed, gumy pálí na počkání - 6 - Lada 300 HP 2019 videoscreen 06
Rusové přepracovali Ladu, jíž doprostřed usadili šestiválec z Toyoty Supra

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama