Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů

Smát se člověku za volantem tohoto Žigulíka se může vymstít. Stovku totiž zvládne za 4 s. Přestavba byla náročná, ale výsledek za to stojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů

7.5.2015 | Marek Bednář | 13 příspěvků

Smát se člověku za volantem tohoto Žigulíka se může vymstít. Stovku totiž zvládne za 4 s. Přestavba byla náročná, ale výsledek za to stojí.

Na první pohled se člověk dívá na Žigulíka, tak známý to stroj z dob nedávno minulých, jen je v krásném stavu, s novým lakem a jiným interiérem. A skutečně, tohle auto svůj život jako Lada 2101 začalo. Dnes je to ale úplně jiný stroj, na jehož stavbu padlo nejen pár dalších Žigulíků. A pod kapotou má přeplňovaný plochý čtyřválec ze Subaru WRX STI.

Člověk musí trpět opravdu silnou láskou k produktům sovětského automobilového průmyslu, převzatým od Italů, aby něco takového stvořil, nicméně stojí-li vám ve stodole Žigulík bez motoru a Impreza WRX STI, ze které je naopak z jakéhokoliv důvodu použitelný jen motor a pohonné ústrojí, tohle nemusí být špatný nápad, jak to zkombinovat a jezdit jako blesk v něčem, do čeho by to málokdo řekl, zejména u nás. Stojí za tím ale ohromná spousta práce.

Na začátku byl Žigulík a plán do něj zabudovat motor z BMW. Pak se ale majiteli do rukou dostalo Subaru WRX STI s karoserií hatchback, zjevně tedy nijak starý stroj. Tehdy se zrodil nápad spojit práci japonských a rus- tedy, italských inženýrů do jednoho stroje. Chtěli použít nápravy, odpružení, řízení a spoustu dalších věcí z Imprezy sedan první generace, ale pak v Japonsku objevili WRX STI Spec C Type RA-R. To byl stroj, který se vyráběl v omezených počtech jen pro japonský trh, ale 2,5litr pod jeho kapotou měl 320 koní.

Právě odtud tedy měly pocházet všechny vnitřnosti od motoru přes převodovku, diferenciály a brzdy až po kabeláž. A začaly problémy, jak jistě tušíte - Žigulík je oproti Impreze druhé generace o dost menší. Padlo tedy několik dalších karoserií sovětského stroje na to, aby byl výsledný super-Žigulík rozšířen o 15 centimetrů. Vznikla takto i plechová kapota, jenže byla příliš těžká, takže byla vyrobena z karbonu - proto je na snímcích černá.

Pro kabinu byl prý inspirací Spyker, což je velmi odvážné tvrzení, protože nám tu Spyker nic nepřipomíná; kožené čalounění prošívané do kosočtverců je dnes u produktů tuningových firem relativně běžná věc. Původ volantu jistě snadno odhalí zejména fanoušci Audi, tento konkrétně pochází z modelu RS4, jen zmizely čtyři kruhy a přibyl nápis „Žiguli” do spodní zploštělé části. Přístrojová deska pochází z Kamazu a je plná budíků, což se však u takovéhoto auta velmi hodí.

Přední skořepinové sedačky byly pořízeny jako hotové, zadní jsou ale vyrobeny autory tohoto stroje. Jen jsou v podstatě nepoužitelné, protože prostor, kde běžně jsou pasažéři zadních míst, vyplňuje ochranná klec. Ta tu je pro zlepšení torzní tuhosti karoserie a také je vyrobená vlastními silami. Za zmínku může stát rovněž audiosystém, který jako hlavní jednotku používá rádio firmy McIntosh, která dodává - nebo alespoň v minulosti dodávala - audiosystémy do vrcholových výbav některých modelů Subaru.

Auto putovalo po různých servisech, např. lak je nový a údajně se odstín jmenuje oranžová Diplomat, lakování bylo přenecháno profesionálům. Spoustu si toho ale autoři udělali sami. A když byl vůz hotový a byl čas na testování, zjistilo se, že charakteristika motoru ze zmíněné Imprezy RA-R není vyhovující - motor byl naladěn na co nejvyšší otáčky, zatímco autoři chtěli spíš více výkonu v nižších a středních otáčkách. Dalo by se podotknout, že měli zvolit úplně jiné auto jako dárce orgánů. Do motorového prostoru však zamířil motor z Imprezy WRX STI z roku 2007 - jinak všechno zůstalo při starém.

V současnosti je pod kapotou „Kopějky”, tedy ruskému ekvivalentu haléře, jak stroji autoři říkají, 307 koní. I to údajně stačí na zrychlení na stovku za 4,1 vteřiny, není to ale konec. Cílem je z motoru vymáčknout pět stovek koní, což jistě nebude problém. Jak to je s časem na čtvrtmíli či s maximálkou, nevíme, ale aerodynamické vlastnosti krabicoidní karoserie super-Žigulíku jistě vysokým rychlostem příliš nahrávat nebudou. I tak je jistě jízda takovýmto strojem velmi zajímavá.


Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 1 - zigulik s motorem wrx sti 01Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 2 - zigulik s motorem wrx sti 02Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 3 - zigulik s motorem wrx sti 03Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 4 - zigulik s motorem wrx sti 04Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 5 - zigulik s motorem wrx sti 05Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 6 - zigulik s motorem wrx sti 06Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 7 - zigulik s motorem wrx sti 07Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 8 - zigulik s motorem wrx sti 08Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 9 - zigulik s motorem wrx sti 09Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 10 - zigulik s motorem wrx sti 10Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 11 - zigulik s motorem wrx sti 11Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 12 - zigulik s motorem wrx sti 12Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 13 - zigulik s motorem wrx sti 13Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 14 - zigulik s motorem wrx sti 14Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 15 - zigulik s motorem wrx sti 15Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 16 - zigulik s motorem wrx sti 16Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 17 - zigulik s motorem wrx sti 17Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 18 - zigulik s motorem wrx sti 18Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 19 - zigulik s motorem wrx sti 19Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 20 - zigulik s motorem wrx sti 20Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 21 - zigulik s motorem wrx sti 21Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 22 - zigulik s motorem wrx sti 21aStará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 23 - zigulik s motorem wrx sti 22Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 24 - zigulik s motorem wrx sti 23Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 25 - zigulik s motorem wrx sti 24Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 26 - zigulik s motorem wrx sti 25Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 27 - zigulik s motorem wrx sti 26Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 28 - zigulik s motorem wrx sti 27Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 29 - zigulik s motorem wrx sti 28Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 30 - zigulik s motorem wrx sti 29Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 31 - zigulik s motorem wrx sti 30Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 32 - zigulik s motorem wrx sti 31Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 33 - zigulik s motorem wrx sti 32Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 34 - zigulik s motorem wrx sti 33Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 35 - zigulik s motorem wrx sti 34
Zvenčí vypadá jako Žigulík, pod slupkou je ale Impreza WRX STI

Zdroj: Tuning.life

Marek Bednář

Diskuze 13 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama