Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle to vypadá na pohřebišti Ferrari, pěkné pohledy to nejsou
11.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Ferrari a další supersporty nejsou z aut, která bychom běžně viděli umírat v zubožených stavech. I některá z nich ale stihne tento osud.
Věčné jsou jen diamanty a kariéra Karla Gotta, vše ostatní se musí spokojit s jistou formou dočasnosti. Platí to i o autech, která jsou vyrobena, poslouží jednomu, dvěma, třem, někdy i více majitelům a pak se odeberou na věčnost. Zpravidla skončí na vrakovišti či ve šrotu proto, že udržovat je při životě se z různých důvodů stane neúměrně nákladným.
Když takto popíšeme život Škody Favorit, s úsměvem na tváři to říkat nebudeme, údiv to ovšem nevzbudí. Ale Ferrari? To jsou přece cenná, výjimečná auta, která majitelé hýčkají v často klimatizovaných garážích. A když to vydrží dostatečně dlouho, prodají je ještě podstatně dráže, než je koupili. Takové vozy přece nemají pohřebiště, žijí věčně...
O některých z nich to platí. Existují Ferrari, která jsou tak vzácná, že stačí, když z nich zbudou „papíry” a štítek s VIN, aby je mělo smysl klidně postavit od základu znovu - jsou tak drahá, že historická hodnota dalece přesahuje náklady na jejich stavbu. Každé Ferrari ale není Enzo, jsou tu Mondialy, Testarossy, 328, 348, 355, 360 a spousta dalších typů, které sice nikdy nekoupíte vysloveně levně, nejsou ale - aspoň v tuto chvíli - tak ceněné, aby v jejich životě neexistoval bod, který znamená jejich smrt. Těžké nehody, požáry, případně i technický problém na velmi drahé části jejich techniky se může postarat o to, že opravovat už se je prostě nevyplatí. Co se s nimi děje pak?
Tyto vozy skončí na místě jako je to, které vám díky Robovi Ferrettimu ukážeme dnes. Je to hotové pohřebiště a byť tu nenajdeme jen Ferrari, jméno firmy FerrParts s kalifornském Sacramentu jasně naznačuje, v čem tkví její specializace. Tato společnost kupuje právě zejména Ferrari, která postihl výše zmíněný osud a postupně je pohřbívá, to se jinak nedá nazvat.
Jejich konec pak vypadá takto - na dvoře za sídlem firmy zůstávají pod širým odložená ve značně zuboženém stavu vystavena vlivům okolního prostředí. A jen čekají na moment, kdy by se z nich mohlo ještě něco neobvyklého hodit.
Než se „propracují” na toto místo, které vážně více než co jiného připomíná hřbitov, je s nimi pochopitelně nakládáno rozumněji. Jsou postupně rozebírána a díly z nich buď přímo použity nebo skladovány pro pozdější prodej.
Vidíme tu tak vše - dveře, skla, motory, převodovky, kabeláže, drobné díly, zkrátka cokoli vás napadne. A nechybí ani dílna, kde jsou tyto součásti zase montovány na ještě používaná auta.
Možná si řeknete... No co, „vrakáč”, vrakoviště. V podstatě ano, ale kolikrát jste na vrakovišti viděli Ferrari? „Ani jednou,” musí být naprostá většina upřímných odpovědí, ani nikdo z naší redakce na běžné vrakovišti takové auto nikdy neviděl. Tady mají jen ta a je to vskutku neobvyklý a docela smutný pohled - zubožená Ferrari se opravdu nevidí, natož v takových počtech. I ta ovšem někdy stihne takový osud, nezbývá než se s tím smířit...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 58 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 57 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz