Tarus 2 je nejmenší ruský off-road, odvezete jej v kufru

(+ videa) Další terénní stroj z Ruska nemá šest ani šestnáct kol - má jen dvě, obě poháněná. A můžete ho klidně dát do kufru auta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Tarus 2 je nejmenší ruský off-road, odvezete jej v kufru

28.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Tarus 2 je nejmenší ruský off-road, odvezete jej v kufru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Další terénní stroj z Ruska nemá šest ani šestnáct kol - má jen dvě, obě poháněná. A můžete ho klidně dát do kufru auta.

Teprve před pár dny jsme tu měli Trekol, ruskou šestikolku, která umí i přejet člověka a neublížit mu, stejně jako jezdit po sněhu a nebořit se do něj či díky obřím nízkotlakým pneumatikám i plout po hladině vody. Rusko, stále zjevně země nekonečných možností, však přichází s dalším strojem - motorkou Tarus 2, která nejenže zvládne terén možná ještě náročnější, protože je to motorka a vejde se tam, kam po pravdě docela velký Trekol nikoliv. A také má náhon na všechna kola, i když tentokrát jsou jen dvě.

Tarus 2 pro co nejlepší průchodnost terénem využívá podobného principu jako Trekol, tedy pneumatik s velmi nízkým tlakem. To znamená, že se do sněhu bude bořit méně než stroj s konvenčními pneumatikami a zvládne dokonce i plout po vodě, jak ukazuje video - nicméně nevíme, zda se na hladině udrží, i když na něm bude sedět jezdec.

Existují dvě varianty, Tarus 2 a Tarus 2M. „Dvojka” má dvoutaktní motor o pěti koních výkonu, se kterým díky suché hmotnosti 50 kg zvládne na silnici maximálku 60 km/h a spotřeba je 1,2 litru za hodinu, asi ale ne při maximální rychlosti. Model 2M má silnější, sedmikoňový čtyřtaktní motor a je vybaven normálními terénními pneumatikami, i v nich je však stejný tlak 12,7 kPa. Tento model váží 74 kg a spotřeba i maximálka je u něj stejná.

Třebaže Tarusy pravděpodobně na silnici budou moci, pro delší cesty se bude velmi hodit jejich další vlastnost - možnost je rozmontovat a uložit do dvou pytlů, které pak nacpete do zavadelníku i těch nejmenších aut, jak vidno i na videu - snad kromě Smartů. Podle oficiálních stránek by mělo rozložení a složení zabrat jen minuty.

Ještě letos v březnu byly Tarusy ve vývoji, nyní by však už měly být na trhu. Známe i cenu - Tarus 2 přijde na 35 tisíc rublů, tedy současným kurzem asi 13 tisíc korun. A můžete si jej smontovat i sami, měl by být k mání i jako kit, který vám přijde domů poštou. Tarus 2M si můžete objednat podobně, cena však bude nejspíš o něco vyšší.


Tarus 2 je nejmenší ruský off-road, odvezete jej v kufru - 1 - tarus atv motorka 01Tarus 2 je nejmenší ruský off-road, odvezete jej v kufru - 2 - tarus atv motorka 02Tarus 2 je nejmenší ruský off-road, odvezete jej v kufru - 3 - tarus atv motorka 03
Vlevo Tarus 2M se čtyřtaktem, uprostřed a vpravo Tarus 2 s dvoutaktem a „balony” místo pneumatik

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše