Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle byla první vystoupení Clarksona, Hammonda a Maye v Top Gearu. Byli tak mladí...
22.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jména třech moderátorů zůstanou už navždy spojena s Top Gearem a nejslavnější érou jeho existence. Podívejte se, jak to všechno začalo.
Motoristický pořad Top Gear se za dobu své existence stal nejrozšířenější a nejsledovanější faktografickou televizní show celé planety planety. Celkem 194 epizod všech řad mohly sledovat diváci ve 174 zemích světa - to je skoro všude, kde ví, co to je televize. Britský seriál začal svoji spanilou jízdu na jaře roku 1977 a na obrazovkách vydržel do konce roku 2001, aby mohl být v říjnu 2002 vrácen na obrazovky v novém formátu. Právě tehdy v něm společně začali působit Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May.
Oživený koncept zaujal kde koho, sledovanost trhala rekordy. Postupně se z motoristického obsahu vytrácela ona faktografičnost ve spojení s automobily, místo testů se více času věnovalo zábavě, s níž moderátoři získávali i pevnější půdu pod nohama díky rozšiřující se divácké základně. Top Gear se zdál být nezničitelný, jednoho dne se ale hlavní hvězda Jeremy Clarkson nepohodl s produkcí a s úspěšnou sérií byl konec. Clarkson byl odejit, v dubnu 2015 vypověděli smlouvy i zbývající dva moderátoři a nahradili je jiní. Originální nápady zábavných scén zatím noví aktéři nedokázali napodobit, ale éra aktuální řady ještě není u konce, tak ji nechme žít.
Zlaté časy Top Gearu v letech 2002 až 2015 měl na svědomí Jezza, Hamster a Kapitán Šnek, kteří jsou dnes protřelými celebritami nejvyššího kalibru. Každý z nich ale musel s Top Gearem nějak začít a po tolika letech je docela vtipné ohlédnout se za jejich prvními scénami s motoristickou tématikou pod hlavičkou BBC. Tady jsou.
Jeremy Clarkson
Clarkson je z celého tria nejslavnější dnes a bylo tomu tak už v době, kdy vrcholná éra Top Gearu začínala. V pořadu jako takovém se tedy poprvé objevil mnohem dříve, a to už za jeho starého formátu v roce 1988. Na záběrech z premiérové reportáže o modifikovaném Bentley je vidět mladý Jezza s hlavou plnou hnědých kudrlin, zato bez pupku a s poněkud rovnějšíma nohama. Inu, nemládne nikdo z nás a Clarksonovi od té doby také trochu zmužněl hlas. Už o tři léta později se z mladého redaktora začal stávat rázný chlapík, ovšem jedna věc zaujala nejvíce - z kudrlin na hlavě vyrostlo pravé černošské afro. Při pohledu na dnešní šedivý zbytek účesu se to ani nezdá být možné...
Clarkson ve věku 28 let ještě jako upravený mladík. Později šokoval svým oblečením. Kombinace černé kožené bundy, zeleného trička a bílých tenisek mu lidé nezapomínají
Richard Hammond
Kolega z placu Richard Hammond se poprvé před kamerou v roce 2002 tvářil vylekaně, i když to pro něj také nebyla první televizní zkušenost. Vedle chlapáckého Fordu GT40 mladý „křeček” vypadá jako vystrašené mládě. Do výšky od té doby asi nevyrostl, ale určitě se po tolika letech stal vzhledově dospělejším. Bylo mu tehdy 32 let a musíme uznat, že se dostal k práci snů, ve které obstál. Přežil několik nehod, jednu dokonce málem smrtelnou. V tomto zvyku pokračuje i v novém pořadu, kam se všichni přesunuli po roztržce s produkcí.
Hammond zažil premiéru v Top Gearu po 32 letech života. To ještě netušil, kolikrát před kamerou málem zahyne
James May
Třetí parťák ze skupinky bavící diváky s auty za zády James May se poprvé ukázal v Top Gearu dříve, ale nastálo se přidal ve druhé sérii místo Jasona Dawea. Debut se odehrál po boku Bentley, podobně jako u Clarksona. May ale svůj outfit přizpůsobil situaci, což se o Jezzovi říci nedá. Oblékl tehdy hnědý oblek o něco světlejší než jeho účes, který po letech rázně narostl a zešedivěl. Následkem pragmatického přístupu k životu se tomuto moderátorovi začalo přezdívat Kapitán Šnek, navzdory opatrnosti se jako jediný z trojice svezl na testovací dráze s Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, kde dosáhl rychlosti 417 km/h. Ale to už je trochu jiný příběh...
May by měl být ze všech nejzkušenější, začínal ve svých 40 letech. I tak byl oproti dnešku o dost mladší...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.