Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle monstrum je Mercedes 190E s technikou C 63 AMG. Je bizarně krásný
15.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Líbí se vám schopný, ale stále starý Mercedes 190E 2.5-16 a přitom vás fascinuje technika moderních AMG. A co takhle mít obojí v jednom?
Když dnes má člověk dost peněz a chce nové auto s osmiválcem a pěti stovkami koní, jde do autosalonu a koupí si ho. Ovšem co když se vám pojetí současných aut nelíbí, ale moderní elektronické vymoženosti ano? Tento problém může mít složitější řešení, můžete hledat kompromis, ale to nebudete stoprocentně spokojeni.
Nebo můžete postupovat podobně jako firma Piper Motorsport, autor BMW M3 E30 s desetiválcem z M5. Ta nyní kříží Mercedes 190E s mnohem novějším C 63 AMG generace W204, tedy s atmosférickou V8 o objemu 6,2 litru. Auta od sebe dělí 25 let. Nevzdá se přitom vůbec ničeho z elektroniky novějšího auta. Jak je to možné?
Označit to jako zabudování nového motoru do starého auta úplně nelze, protože idea zde je skutečně auta zkřížit - karoserie 190E je „přilepena” na podlahu s podvozkem, pohonným ústrojím, interiérem, elektronikou, prostě vším. Tohle auto nebude 190E s osmiválcem, nýbrž C 63 AMG, které vypadá jako 190E. To má jasné výhody, např. v jízdních vlastnostech a komfortu.
Stavba to není jednoduchá, pochopitelně. Rozvor C 63 AMG musel být zkrácen o 9,5 cm, aby seděla karoserie 190E. Pro tento účel byl vytvořen stolec s přesnou mezerou, na kterém byl vůz po rozříznutí zkrácen a spojen. Pak následovalo oddělení horní části karoserie 190E od spodní a její spojení s šasi C 63 AMG. Na fotkách to vypadá snadno, ovšem ve skutečnosti to musel být velice náročný proces.
Přesto vše sedí, jak má, i díky odstranění značné části strukturálních dílů C 63 AMG. Ty tak musí být vyrobeny nově, aby pasovaly i do karoserie 190E. Zmizely např. prahy C 63 AMG a výztuhy z dalších míst, které byly nahrazeny ocelovými profily. Také tu je integrovaná ochranná klec z ocelových trubek, a to tak dobře, že bude všechno zakryto pod díly interiéru nebo panely karoserie.
Jak stojí i výše, z novějšího auta bude pocházet také interiér. Palubní deska musela být upravena, ale do 190E se nakonec vešla celkem hezky. Stále ale na tohle staré auto vypadá příliš mohutně. Aby toho nebylo málo, mechanismus posouvání sedadel je z vozu Porsche a podlaha C 63 AMG samozřejmě musela být upravena.
Motor, či přesněji některé jeho příslušenství, muselo být také změněno. Chladiče oleje se musely přestěhovat do míst, jak jim to dovolovala karoserie 190E. Vpředu se také posunuly hrnce tlumičů o 2 cm ke středu auta a byly zvýšeny, aby byl zachován zdvih při snížení světlé výšky. Jsou tu tlumiče a pružiny KW Variant III.
Nesnadné bylo i zabudování předních světel, původní ze 190E samozřejmě s novým motorovým prostorem neseděly, takže se muselo upravovat. Stejně tak byla vyrobena nová vzpěra nad světly, která drží chladič a ve které si všimněte elegantně zabudovaných otvorů sání. Upravena musela být spousta dalších věcí, včetně dílů klimatizace.
Zespoda zaujme výfuk, který je vyroben úplně nově, zůstanou mu ale čtyři koncovky. Koncové tlumiče dodala Borla, svody a křížový díl zase Modern Horsepower. Pozoruhodný je také ohyb v palivovém vedení. Auto bylo zkráceno, ale palivové vedení ne, proto je takto ohnuté. Neseděla ani nádržka brzdové kapaliny, takže si u Piper Motorsport vyrobili vlastní a je to pastva pro oči.
Pak „zbývalo” namontovat další části interiéru, parkovací brzdu a sedadla - a vůz mohl jet na testovací jízdu. Vůz ještě není hotový, chybí dveře, světla a spousta dalších detailů, je tu zkrátka ještě hodně práce. Když už ale vůz jezdí a vypadá jako to správné monstrum spojující v jeden dva trochu jiné světy, museli jsme vám jej ukázat. Vývoj celého projektu ostatně sledujeme dlouho - první a poslední fotku dělí asi dva a půl roku, my jeho postup pravidelně sledujeme asi rok a půl. I teď může klidně ještě půl roku či klidně rok trvat, než bude vůz vypadat jako... jako ikonické 190E 2.5-16 Evo II, protože to je cíl. Jenže v útrobách bude něco mnohem, mnohem většího než původní čtyřválec, bude to nadsamec svého druhu. Podívejte se na něj sami, je to skutečně výjimečný kus práce..
Dokumentace stavby spojující Mercedesy 190E a C63 AMG W204























































































































Postup prací není vysloveně rychlý, ale aktuálně vůz už konečně jezdí
Takhle, jako 190E 2.5-16 Evo II, bude výsledek vypadat
Zdroj: Piper Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 2.8.2025
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora 1.8.2025
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 1.8.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před hodinouNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před hodinouŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 11 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda