Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto je první pick-up Mercedesu, ne nová třída X. Vznikl už před 44 léty
1.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Říkal si 220 D La Pickup a skutečně se prodával, nešlo o žádný koncept či dílo jednotlivce. S užitečnou hmotností 650 kg nebyl ani úplně nepoužitelný.
Mercedes třídy X bude ve své sériové verzi první pořádný pick-up trojcípé hvězdy, říká se. Jenže i pokud pomineme, že je to pod slupkou Nissan Navara, nebude to první pokus o užitkové auto Mercedesu s otevřenou korbou. Nehovoříme nyní o třídě G 6x6, ta sice také měla korbu a byla de facto užitkové auto, ale její cena a omezená dostupnost ji pasovaly do kategorie hračky pro boháče a troufáme si odhadnout, že pokud nějaký kus na korbě vezl něco jako cihly, byly to ty zlaté. Za prvním pick-upem musíme do historie podstatně hlouběji.
Psal se rok 1972 a argentinské zastoupení Mercedesu nabízelo model 220 D W115 jako sedan. Nic zvláštního, specifické ale bylo, jak tento vůz vznikal. Mercedes tehdy z Německa posílal do různých míst světa kompletní kity k sestavení aut a jedno z takových míst byla právě Argentina. A někoho tam napadlo, že by z dostupných dílů bylo možné smontovat nejen sedany.
A tak vznikl první pick-up Mercedesu, který se prodával jako „La Pickup”, což mimochodem znamená, že Ferrari netrpí zoufalým nedostatkem kreativity pro jména jako první. Byl to Mercedes, prodávaný u Mercedesu, s vozem známým po celém světě byl ale totožný jen B-sloupky. Příď tedy byla od běžných verzí k nerozeznání a ani na předních sedadlech byste nepoznali, že nesedíte v normálním Mercedesu. Ovšem, než byste si chtěli trochu víc sklopit opěradlo. Vozy měly pouze dvě sedačky a korba vzadu nebyla příliš hluboká ani neměla sklopné zadní čelo, vidíme jen vykousnutí zádě pro snazší nakládku čehokoliv, co majitel potřeboval převézt.
Tenhle vůz na první pohled dělá to samé, jako nová třída X - kombinuje luxus značky Mercedes-Benz s praktičností pick-upu. Rozdíl tu přeci jen je - tohle je skutečný Mercedes, kdežto ten nový sdílí mechaniku s vozem plebejštější automobilky - což samozřejmě neznamená, že to bude špatné auto, neboť Nissan je na auta tohoto typu docela přeborník.
V každém případě odhadujeme, že se „La Pickup” neprodával po desetitisících. Podle dostupných informací jeho výroba trvala jen chvíli na začátku 70. let. Užitečná hmotnost byla 650 kg, což není zas tak málo, a pod kapotou bylo 65 koní, na 2,2l atmosférický diesel té doby adekvátní číslo. Musel ale být dražší než konkurence a když hledáte užitkové auto, na komplex nákladů hledíte velmi pečlivě. Takže se vlastně už tehdy stal tím, čím bude chtít být třídy X nyní - stylovým strojem, kterému práce nesmrdí. Ale život si dokáže představit i bez ní...
"La Pickup" vznikal v Argentině
Zdroje: Motor1, Historia.htm Auto Historia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva