Reklama

V ruské garáži našli 25 let nejetý Moskvič. Podívejte se, co objevili, když ho vytáhli

 | 47 příspěvků | 14.1.2018 Petr Miler
Reagovat

Nepřihlášený Jiří

Ten nebyl v nějakém zázračn.. | 14.1.2018 08:12reagovat
avatar

Ten nebyl v nějakém zázračném stavu už před odstavení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ochtl

tak v roce 93 už to bylo s.. | 14.1.2018 09:59reagovat
avatar

tak v roce 93 už to bylo staré aspon 11 let,taky jsem ho měl bylo to taky někdy kolem 95 to se prodávalo za pár korun,protože v té době jsme urputně začali lést usa do řiti a vše ruské bylo špatné,když to srovnám se škodovkou z roku 81 tak to bylo rozhodně pohodlnější a vnitřek se taky rozhodně podobal víc západnímu autu než ta škodovka,pouze to tolik nejelo,ale na poklidnou jízdu pohoda,no ale zásadní chyba byla že je to ruské no a my češi hlavy v zadnici usa no jistě chápete...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jiří Čech

Reakce na: tak v roce 93 už to bylo s.. | 14.1.2018 10:21reagovat
avatar

Měl jsem cara 408/I a později v něm vyměněný motor ze 412. Auto bylo sice pohoodlné, ale podvozek byl skutečně velmi měkký a tlumiče tam vydržely ve funkci tak 40 000 km. Pak jsem je nahradil ze Š 120 a hned to bylo jiné auto. Problém těch aut byla spotřeba a malý vnitřní prostor, auta byla sice dlouhá jako každé čtyřmetrové auto v té době, ale úzká, vzadu si tři lidi vedle sebe nesedli. Auto perfektně topilo, venku mohlo být jak chtělo a uvnitř trenýrková teplota... :-) Co mě na tom autě nejvíc kakalo, bylo nožní přepínání dálkových světel. Tu zhovadilost odstranili až u modelů 2138/2140.

Už 408/I v roce 1974 měla podstatně hezčí palubní desku a jen koženkové lavicovité sedačky bez opěrek hlavy kazily jinak dobrý dojem z interiéru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jiří

To bylo tím, že CCCP viz R.. | 14.1.2018 10:29reagovat
avatar

To bylo tím, že CCCP viz RVHP nám dovolilo vyrábět auta do objemu 1200ccm a oni neomezeně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MartinB

Reakce na: tak v roce 93 už to bylo s.. | 14.1.2018 10:31reagovat
avatar

To, že to kolem 95. roku stálo pár korun určitě nebylo tím, že někdo lezl usa do řiti, ale protože to bylo morálně zastaralé už alespoň 20let. Chlape přestaňte snít a buďte trochu realista.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený gtv8

hura na magnet a pretavit... | 14.1.2018 10:50reagovat
avatar

hura na magnet a pretavit.

Nepřihlášený ochtl

Reakce na: To, že to kolem 95. roku.. | 14.1.2018 10:59reagovat
avatar

to není pravda,stejně stará škodovka v té době stála klidně 20 tisíc,ale ten moskál se dal koupit za pár korun,nevýhoda byla skutečně větší spotřeba,ale jinak nevím v čem by škodovka nějak vynikala,krom toho že hůř topila,ale jak píšu všichni nenáviděli rusko a kdo měl moskviče jo a ještě trabanta tak byl za blba že jo,protože se lezlo usa a západu do prdele,a to je celé...když srovnám odpružení dřívějších aut a to klidně i té škodovky tak to byla pohoda proti těm žebřinákům co se vyrábí dnes,kromě citroenu teda...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pelli

Hromada ruského šrotu ! | 14.1.2018 11:21reagovat
avatar

Hromada ruského šrotu !

Nepřihlášený cosworth

jeste ten pisalek mohl nap.. | 14.1.2018 11:26reagovat
avatar

jeste ten pisalek mohl napsat ze majiteli ho odcizili a pote byl nalezen po roce na dne rybniku. takto byl vracen a majitel ho nechal v garazi

Nepřihlášený Baraba

Kupoval jsem takovéhoto Mo.. | 14.1.2018 11:46reagovat
avatar

Kupoval jsem takovéhoto Moskviče v r. 1973 na Slovensku - tady byl na pořadník Stál asi 53000,- Kč.Nikdy mě nikde nenechal, v zimě dobře topil a spoustu údržby i oprav si mohl řidič udělatř sám.Snadno se dala vyměnit převodovka , kardanka i zadní náprava a i seřizování motoru - vůle ventilů , předstih atd bylo snadné, Spotřeba byla vyšší , ale sedělo se v něm jako za stolem a na tu dobu to auto docela jelo.

K vyobrazenému vozidlu - nemyslím si, že ta baterie je tak stará a i ta uváděná " story" je hodně přitažená za vlasy.

Nepřihlášený

Vlastnil jsem Moskviče 412.. | 14.1.2018 12:07reagovat
avatar

Vlastnil jsem Moskviče 412 a to pohodlí a prostor už v žádném autě nemohu najít. Moje felda je jen napodobenina auta. Pravdou je že po17 letech byl už dost napadený korozí. Ale když to porovnám s bývalou felícií 1,6 která hnila od 6 let a ve 14 letech šla na odhlášení.

Nepřihlášený Matěj

Reakce na: To bylo tím, že CCCP viz R.. | 14.1.2018 12:54reagovat
avatar

To co píšete není vůbec pravda. Při návštěvě Kvasin byly Brežněvovi předváděny prototypy. Sám vrcní tajemník se hnde ptal kdy jsou schopni dát auta do výroby aby byl obohacen trh RVHP. Na to mu naši soudruzi nedokázali odpovědět. Problém se jjmenoval utloukli jsme se sami svoji neschopností vyrábět kloubové hřídele atd. Žádný zákaz ale neschopnost vedení podniků.

Nepřihlášený a

Reakce na: to není pravda,stejně star.. | 14.1.2018 12:57reagovat
avatar

Pokud se bavíme o roku 1995, tak Škoda 130GL z roku 1987 se prodávala skoro za 70 tisíc. Sám jsem toho roku koupil 136GL jsem za 76.500 Kč. Takové byly ceny!!! (v roce 1997 jsem ji prodal za 65.000 Kč).

Takže nějakou stodvacítku za roku 1984 byste tehdy koupil levněji, ale určitě za mnohem víc než 20.000 Kč. Odhaduju tak za 45.000 Kč. Ne

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jardah775

Na to, že byl 25 let ve vl.. | 14.1.2018 13:09reagovat
avatar

Na to, že byl 25 let ve vlhké garáži plné agresivních látek z výkalů vypadá přesně jak by vypadalo každé jiné auto v tomto prostředí.

Nepřihlášený Radim

Reakce na: Pokud se bavíme o roku 199.. | 14.1.2018 13:23reagovat
avatar

Ano takové byli ceny ale nezapomeňte, že i plat byl okolo 3000 Kčs v průměru, takže ve finále stálo auto víc než teď..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomk

Dárek pro zemana ,aby odje.. | 14.1.2018 13:25reagovat
avatar

Dárek pro zemana ,aby odjel na vysočinu ..

Nepřihlášený MKzB

Reakce na: Ten nebyl v nějakém zázračn.. | 14.1.2018 13:27reagovat
avatar

To auto vypadá, jakoby ho po letech vytáhli ze sklepa, nebo z nějakého zadušeného prostoru, kde se roky nevětralo. Vlhkost dělá svoje, plísně a houby taktéž.

Nepřihlášený a

Reakce na: Ano takové byli ceny ale n.. | 14.1.2018 13:44reagovat
avatar

Ale jistě, já jsem tím měl na mysli, že škodovky 742, 743 si ještě dlouho do 90. let držely cenu. V roce 1995 jsem jako 21letý dělal za 6500 hrubého.

Nepřihlášený jerry

Moskvič a Lada niva sjížděl.. | 14.1.2018 13:49reagovat
avatar

Moskvič a Lada niva sjížděly zkorodovaný už z pásu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Yarda

Za totality se tu proslých.. | 14.1.2018 14:51reagovat
avatar

Za totality se tu proslýchalo, že kdosi zámožný si pořídil Ford Sierra, měl chlupu a když tam byl, garážoval ve stodole. Jednou takhle přijel na chalupu, otevřel vrata stodoly a když zajížděl dovnitř, tak ho kleplo, auto setrvačností najelo do hromady sena, seno to auto zavalilo a vítr přibouchl vrata té stodoly. Když to auto našli, tak z majitele už moc nezbývalo.

Ale asi to nebyla pravda, slyšel jsem od kohosi, kdo sháněl přibližovadlo v nějakém autobazaru, tam nadávali, že někdo vypustil mezi lid, že ta Sierra je u nich levně k mání a oni nestačí vyhazovat zájemce, protože v tom autobazaru žádné takové auto není a nikdy nebylo.

Nepřihlášený HonzaEM

No ten vypadá :-( Asi bych.. | 14.1.2018 15:51reagovat
avatar

No ten vypadá :-( Asi bych vymontoval palubní desku a výrobní štítek a zbytek do šrotu.

Ona mokrá garáž je horší než žádná garáž. My měli v mokré garáži naší stodvácu asi 3 roky a taky byla v podstatě na vyhození.

Nepřihlášený Ochtl? NE, ichtyl!

Reakce na: to není pravda,stejně star.. | 14.1.2018 17:01reagovat
avatar

Kdo měl moskviče a trabanta byl za blba - no, ono se ani není čemu divit, že?

Nikdo jiný než naprostý blb by si ty vergly přece nekoupil ani tenkrát, natož teď...

A s tím lezením do prdele (to je ale jen Vaše obsese, dělejte s tím něco) jděte do prdele, protože s článkem a žádným autem to nijak nesouvisí!

Nepřihlášený Viktor Kornienko

25 let nejete auto? Prave.. | 14.1.2018 17:37reagovat
avatar

25 let nejete auto? Prave takove auto mam, je to VAZ 2105, z roku 1993, ma najeto 300 km. Stav?? Nove auto bez sebemensich vad!! Jsou vazni zajemci??

Nepřihlášený Petr

Reakce na: to není pravda,stejně star.. | 14.1.2018 18:24reagovat
avatar

Už před rokem 89 se rozjížděl individuální dovoz ojetých aut a začátkem 90. let řada lidí lavírovala nad tím, jestli si pořídit nový favorit nebo několik let starou západní ojetinu. Bylo to dané především tím, že východní keply (a to všechny bezezbytku) nemohly západním ojetinám konkurovat. Nebylo to vůbec o tom, že někdo někomu někam lezl. Konkrétně moskvič a třeba dacia (narozdíl např. od žigula nebo wartburgu) byl krám, už když s ním sjížděli z vagónu.

Nepřihlášený Farman

Reakce na: Moskvič a Lada niva sjížděl.. | 14.1.2018 21:12reagovat
avatar

Tak žééry měl jsem 2102 z mototechny a potom 03 žídný neměl závadu kromě pneu u 2102.dostal jsem nové Pirelli -bomba .Superb taky OK a nyní BMW X6 Pirelli roundflat -traktor,případně TANK.Tvrdý jak dělnická pěst.Kamarád novou Š120 rezatou z Vrchlabí.

Nepřihlášený Nommo

Vytáhli 25 let staré, reza.. | 15.1.2018 10:01reagovat
avatar

Vytáhli 25 let staré, rezavé auto a co našli? Vrak! Wow, ku.va to je novinařina, chlapi!!!

Nepřihlášený surma

Jediné nové auto co jsem k.. | 15.1.2018 11:11reagovat
avatar

Jediné nové auto co jsem kdy měl, byl Moskvič 408.Koupil jsem ho z čistého kalkulu - dobré ruské plechy, kufr v vzadu apod. Spotřeba nebyla důležitá, benzin byl za hubičku. Pak jsem se divil, přední tlumiče jsem musel měnit včetně sjetých gum každý rok, pak začala anabáze se spojkovou lamelou, tu jsem se naučil vyměňovat sám. Motor taky nevydržel, utrhl se ventil a vylágroval jeden píst. Při jízdě vypadl čep řízení a auto si dělalo co chtělo. Bylo to na podzim a tak jsem ho odstavil do jara, že to dám opravit, ale když jsem k autu přišel a nohou vyzkoušel přední kolo, tak se auto položilo na zem a bylo rozhodnuto. Jo a ty plechy, když jsem to dovezl domů tak už na tom byly puchýře. Bylo toho mnohem víc, ale to se sem nevešlo! Tož tak asi.

Nepřihlášený Pavla

Strejda ho měl, mám na to.. | 15.1.2018 12:44reagovat
avatar

Strejda ho měl, mám na to auto z dětství krásné vzpomínky. Spousta místa na moje dlouhé nohy, velký kufr, krásně topilo. Živé, jen brzdy byly slabší. Vepředu bylo docela hlučné. Všechno odvezlo. Druhý Moskvič v rodině byl stejný, jen s motorem 1300 a byl často v servisu. Já s Moskvich 1500 a s Peugeotem 205 od dědy začínala sbírat první řidičské zkušenosti. Na parkovišti mezi ojetinami z Německa se ty auta vyjímaly dost zajímavě :-) Moskvich byl živější a rychlejší, ale v zimě jsem se bála smyku. Tak mi brácha na zimu hodil do kufru 3 pytle něčeho jako zátěž :-) Pažout byl oproti němu lenoch, ale zas vypadal o něco lépe. Spotřebu jsme tehdy neřešili, dnes je jiná doba.

Nepřihlášený Miroslav Pěnička

Reakce na: Ten nebyl v nějakém zázračn.. | 15.1.2018 13:04reagovat
avatar

Ten vůz měl najeto minimálně o sto tisíc víc soudě podle přelakování na jinou barvu,neoriginál baterky a dalších úprav.Mé zkušenosti s Moskalem jsou ale velmi dobré, byl to držák.

Nepřihlášený MOJE JMENO

Soused měl tohoto Moskviče.. | 15.1.2018 15:35reagovat
avatar

Soused měl tohoto Moskviče od novoty. Po šesti letech musel auto nechat vyvařit a vyměnit všechny blatníky. Po revoluci to prodal nějakým rusákům s najetými 17.000km a oni mu za dvě hodiny volali, že jim upadla uhnilá část přední nápravy a že chtějí peníze zpět. Byl to naprosto šílený krám !!!

Nepřihlášený %-P

https://www.tipcars.com/mo.. | 15.1.2018 17:23reagovat
avatar

https://www.tipcars.com/moskvic/sedan/benzin/moskvic-410n-1- 4i-33kw-4x4-dph-21674802.html

Nepřihlášený vlado

Tak tento Moskvič ještě pár.. | 16.1.2018 11:00reagovat
avatar

Tak tento Moskvič ještě pár set tisíc určitě najede. Jak je uvedeno výše, je to držák, a mužikk dokže všechno.

Nepřihlášený Martin

To je zase článek. Jak asi.. | 16.1.2018 14:53reagovat
avatar

To je zase článek. Jak asi bude vypadat auto, které stojí takovou dobu ve vlhké nevětrané garáži???

Nepřihlášený Bača

Auto sice staré jak Jerusa.. | 16.1.2018 22:36reagovat
avatar

Auto sice staré jak Jerusalem, ale baterie Varta loňský model :-) .

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Měl jsem cara 408/I a pozd.. | 17.1.2018 09:51reagovat
avatar

Také jsem měl od roku 1996 do 2005 čtyřistaosmu,která byla jen o rok mladší než já.Přikoupil jsem k ní 2140(shnilou),použil motor(80 000km)na kterém byl licenční v USSR vyrobený webr,takže spotřeba byla při klidné jízdě do 10ti litrů,sloupek řízení kvůli menšímu volantu se širším věncem a přepínačům,zadní nápravu a přední sedačky.Jako rodinné(dva dospělí+dvě děti) a zahrádkářské auto ideál na který dnes nenarazíte.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Také jsem měl od roku 1996.. | 17.1.2018 18:10reagovat
avatar

S těmi karburátory jsem se vždycky děsně bavil, když mi kdekdo tvrdil, že když ho vyměnil za nějaký jiný, lepší, nejlépe západní, auto lépe jelo a méně žralo. Moje zkušenost - jediný rozdíl byl v chování přechodů z I. na II. komoru, kdy podtlakové ovládání II. komory bylo jednoznačně vítězem. Spotřeba a výkon nebyl rozdílný, protože bohatosti směsi byly dané otryskováním a z hlediska výkonu a provozních vlastností byly totožné u všech aut bez výjímky. Protože vždy platilo a platí, že chudá směs je sice nižnší spotřeba, ale také nižší výkon, tedy na dálnici gut, v normálním provozu na nasrání, protože auto hůř jelo, víc se mu tedy šlapalo na krk a tedy spotřeba zůstala stejná... Se 412 jsem jezdil okolo devíti litrů i s původním ruským karbem.

Třeba slavný Pierburg na Favech byl proti starému Jikovu rozdílný jen ve dvou věcech - automatickém sytiči, tvořeném přívěrou a materiálem tělesa, kdy byl použit tlakový odlitek z hliníkové slitiny místo zinkové slitiny, používaných u většiny starých konstrukcí karbů. Měl jsem kdysi Š 742 s motorem z Fava včetně Pierburgu, auto jelo stejně a žralo stejně, jako moje druhá Š 742/136 s originálním motorem a Jikovem. Jen byl rozdíl v chování zastudena, kde byl Pierburg jasným vítězem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Reakce na: S těmi karburátory jsem se.. | 18.1.2018 10:11reagovat
avatar

Milý Jirko_1.Jsem rád,že jsem vás pobavil a děkuji za Vaši reakci.Věřím Vám,že jste jezdil s ruským karburátorem(do smrti nezapomenu na to okýnko,kterým se kontrolovala hladina benzínu v plovákové komoře) do 10ti litrů-oni totiž ty karburátory byly co kus to originál.U karburátoru nezáleží jen na tryskách,ale také na difuzoru,průměru sací komory atd.Ten karburátor,který jsem zmínil jsem nevyměnil,ale byl už na motoru-rusáci spotřebu neřešili,ale evropou prošla ropná krize a auta na export dostávala lepší výbavu.Podložka mezi karburátorem a sacím potrubím byla dokonce vodou chlazená,takže se karburátor rychleji ohříval a naopak nepřehříval jako na podložce z pertinaxu nebo z čeho se to tenkrát dělalo.

Karburátory s automatickáým sytičem u Favoritů taky pamatuju.Protože komanči šetřili koupili zastarallý karburátor(automatický sytič jsem měl už na Renaultu 4CV s karburátorem Sollex r.v.1958)u,kterého se po čase unavil bimetal,který obahacení směsi ovládal.Potom zůstávala vzduchová přívěra v nesprávné poloze a spotřeba šla nahoru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Milý Jirko_1.Jsem rád,že j.. | 18.1.2018 11:49reagovat
avatar

Víš, jsem od fochu, tak mi nikdo nevykádejte, k čemu je na motoru a co a jak to funguje. Neznám sice všechna provedení Cara, ta podložka nebyla o chlazení, ale o udržení konstantní teploty karbu. Musel bych to vidět v reálu.

Ono to okénko u ruských karbů mělo cosi do sebe, byl tam jednak vidět benzín, že tam skutečně je a také správná hladina v plovákové komoře, na okénku byla čára, kde se měla hladina pohybovat. Ten motor nešlo dostat se spotřebou pod 8,5 l, dáno konstrukcí motoru s půlkulovým spalovacím prostorem a svíčkou mimo osu válce, což vedlo ke snížení kompresního poměru na 8,8:1, což je málo - přesto potřeboval 96 oktanů, špatným zpřevodováním, motor se moc točil plus aerodynamika koňského povozu.

Pierburg nebyl ve své době zastaralý, používalo ho hodně evropských vozů. Ono se dá jen těžko mluvit o nějakém zastaralém, typu, když vlastně všechny karby byly zastaralé... :-) Akorát se po devadesátém roce začalo tlačit na čistotu emisí a tak se přešlo na vstřikování, které bylo proti karbu přesnější a rychlejší s tím, že vícebod už sám o sobě zvedal asi o 10% výkon motoru díky absencí škrcení sání difuzory. Jinak už staré tisícovky měly svého času automatický sytič s bimetalem (Jikov 32 BST), ale šlo o jednoduchý vodou vyhřívaný bimetal bez pomocných systémů. Pierburg už měl sytič výrazně promakanější (vyhřívaný bimetal elektrikou, dokud nezačne topit voda, nucené přivirání, nucené otvírání atd.) a vlastně celá jeho sláva byla o tom sytiči, jinak šlo o naprosto běžný karburátor - jen díky hliníku byl trvanlivější, po 150 000 km nebylo poznat, že tolik najel. Pro Favo bylo vyvinuto použití jednobodové i vícebodové vstřikování včetně katalyzátoru, s tím se plánoval útok na země jako Švýcarsko, kde už tehdy byly katy povinné. Jenže k tomu je zapotřebí i mikroporocesorové zapalování, které opět vše prodražovalo. Takže chudý a pomalu kolabující bolševický systém byl vůbec rád, že Favo dostal do výroby...

Nepřihlášený Zdeny

Reakce na: Pokud se bavíme o roku 199.. | 3.2.2018 08:00reagovat
avatar

K cenám jen toto: Moskviče 408/1 r.v. 1968 kupovali naši - to mi bylo 8 let a cenu si pamatuji dodnes: 48.000Kč, navíc auto bylo na pořadník. Po promoci mi ho táta dal, jezdil jsem s ním do roku 1985. Poruchy se daly opravit kladivem a kleštěmi. To, že v zimě nikde nevyjel, jsem tehdá neřešil. O nic nešlo. V roce 1985 jsme si koupili Š120L v Mototechně Frdýek-Místek. Bílá barva, základ. Cena 63.000Kč. Dodnes mám na památku fakturu:-) Bylo to moje první a poslední nové auto, protože jsem zjistil, že nákup nového auta je jen vyhození peněz. Od té doby kupuji auta 1-3 letá s úsporou 30-50%. Dosud jsem jich takto vystřídal 23 a kdysi jsem spočítal, kolik jsem ušetřil/prodělal - byl jsem v silném plusu.

K Moskviči: někdy v roce 1978 si pamatuji, jak táta opravovla lemy. Vřezat, skelná tkanina, Eprosin a davaj před garáží na stoličce... Nástřik pistolí z vysavače... Strašněj krám, ten Moskvič. Po 10 letech jsme museli dělat komplet podlahu: shnilá plošina se vyřezala flexou a navařily se vany z oceli tl. 1mm. Pominu to, že každý nebo každý druhý rok táta měl auto zvednuté a patlal se spodek Tlumexem. Listová pera se kovala snad co dva roky. Pak na ně máti ušila futrály z koženky a ejhle - bylo po problému - péra fungovala. Mazala se grafiotovou vazelínou. Spotřeba byla poctivých 10/100. Dobíjení se regulovalo přihnutím kontaktu dobíjecího relé (přídržná síla). Aby táta nepoznal, že jsme mu s autem rajtovali, odpojili jsme náhon tachometru. Měl jsem to nacvičení - mitua. Jenže jak byl ohnutá bowden pod palubovkou, třením v ohybu začala jednou hořet ta plastová izolace na něm. Tu jsme uhasili hasícím sprejem, ale tátovi jsem nedovedl tehdá vysvětlit, proč je hasičák prázdnej:-) Jo, to byly zlatý časy...

Nepřihlášený Mirek

i v takovem stavu jsou dne.. | 4.2.2018 17:59reagovat
avatar

i v takovem stavu jsou dnes videt auta ktera jeste potkate na silnicich a neni to po ctvrt stoleti ale treba jen po 8-10 letech.

Nepřihlášený peti

Protože jsme přesně 408 or.. | 20.2.2018 12:24reagovat
avatar

Protože jsme přesně 408 oranžové barvy měli, mohu zodpovědně sdělit, že tento Moskvič má najeto minimálně 127 tisíc km. Podlaha v interiéru měla stejnou barvu jako karoserie, tedy oranžovou a tento Moskvič má žlutou. Potah na volantu není prodřený ptáky, ale řízením minimálně 100 tisíc km. Moskvič byl vlastně "vydlabaný ingot" tak proto po 25 letech vypadá jako vrak auta a není to hromádka rezu.

Žádná senzace to není, normální staré "Leninovy sáně".

Nepřihlášený Lubomír SVOBODA

Reakce na: To bylo tím, že CCCP viz R.. | 28.2.2018 18:15reagovat
avatar

Když si toho ruského mustanga koupila moje sestra tak pravila bouchajíce do karoserie : To není auto - toť tank ,to musí vydržet 100let ! ! ....I při velmi slušném zacházení z tím mustangem - do pěti let na něm shnil i volant......Jinak ale co se týče tech.úrovně tehdy,ta 2140 to napráskala i šestetrojce,ten OHC 1500 se Rusům povedl.Kdo z tím uměl,jezdil i úsporně.Ta jeho druhá verze z motorem ohv - to byl línej žrout ...

Nepřihlášený Lubomír SVOBODA

Reakce na: To bylo tím, že CCCP viz R.. | 28.2.2018 18:33reagovat
avatar

To-že nám RVHP a navíc Rusáci něco zakazovaly nebo povolovaly jsou pouze pověry a argumenty kterými se dnes vymývají mozky hlavně dnešní mladé generaci ! O výrobě či nevýrobě rozhodovala v prvé řadě tehdejší banka RVHP,která uvolnila nebo ne devizi na ten event.projekt a to bylo rozhodující např.pro nákup moderních technologií nezbytných pro konkurenčně schopnou a rentabilní výrobu . Rusko tehdy naopak vyšlo Škodovce velice vstříc tím,že poskytlo okruh NAMI k dlouhodobým zkouškám prototypu Favorita - a ,,grátis" ! I oni se těšily,že ten Favorit obohatí i jejich trh ! Svoje ,Mustangy' Žiguláky a Volhy musely z hospodářských důvodů v prvé řadě také vyvážet a na větší výr.kapacity neměly zrovna jako my....

Nepřihlášený luboš

Reakce na: tak v roce 93 už to bylo s.. | 5.3.2018 09:13reagovat
avatar

žralo to jak kráva,a v servisu od toho každej mechanik utek,jako kryž tam dnes přijede Fabia HTTP.Ale v sousední vesnici jezdí jedna osmdesátiletá paní z moskalem z r 79,a vypadá docela spokojeně...

Nepřihlášený mychal

Du blejt velebnosti | 6.3.2018 12:53reagovat
avatar

Du blejt velebnosti

Nepřihlášený eF.

Reakce na: Ano takové byli ceny ale n.. | 7.3.2018 09:24reagovat
avatar

No nevím, kde jste žil, normální plat byl kolem 1500-2000kč čistého, pojem hrubý plat jsme tehdy neznali. Z toho našetřit na auto byl problém, ne každý měl plat ředitele nebo vedoucího tajemníka KSČ, proto taky bylo aut realtivně málo a ojetiny si držely cenu. Pamatuju, jak se přestaly v 80-tých letech prodávat škodovky 105/120, lidi na ně neměli, rezly v Mototechnách na dvorcích, řešilo se to 100%-ní půjčkou, 105-ka stála 62tis. kč. Moskvič se dal ojetý z třetí ruky koupit kolem 15-25 tis. kč.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama