Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
V tomto stavu našli kdysi nejrychlejší auto světa. Neuvěříte, za kolik se prodalo
2.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když se jednou nějaké auto zapíše do historie, je celkem jedno, jak moc se na něm podepíše jeho další osud. Pro sběratele má cenu v jakémkoli stavu.
Jaguar E-Type patří mezi největší ikony automobilové historie. Jeho design okouzlil dokonce i Enza Ferrariho, který byl jinak vůči konkurenci rezervovaný, až negativistický. Není proto divu, že kdykoliv se tento vůz objeví na aukci, ceny exemplářů ve špičkovém stavu lezou do milionů. A pokud se nějaký kus pyšní ještě nějakým tím historickým počinem, nejsou neobvyklé ani osmiciferné sumy.
Dnes si posvítíme na vůz, který byl minulý týden předmětem aukce společnosti H and H. Jeho stav má do špičkového opravdu daleko, přesto se prodal za 41 625 GBP, tedy více jak 1,2 milionu Kč. Na první pohled je to nízká suma na exemplář z roku 1965, který patří mezi pouze 1 957 vyrobených kusů s pravostranným řízením a 4,2litrovým řadovým šestiválcem. Nicméně pokud se podíváte na snímky sníže, přijde vám spíše nepochopitelně vysoká.
Auto se šasí 1E20019 patří mezi tzv. stodolové nálezy. Jeho přesný osud není příliš znám, z historických záznamů aukční dům vysledoval pouze tolik, že jde o devatenáctý v pořadí, jenž dostal zmíněnou 4,2litrovou jednotku. Ta nahradila původní 3,8litrový motor v říjnu 1964. Oba agregáty přitom produkovaly stejných 269 koní, točivý moment však vzrostl z 325 na 384 Nm.
Objemnější pohonná jednotka dále nabízela lepší odezvu na pokyny plynu, kromě toho bylo maximum výkonu staženo z 5 500 otáček na 5 400 ot./min. Přesto však jízdní dynamika zůstala shodná - stovku tak E-Type zvládal za necelých sedm sekund, čtvrtímili za 14,9 sekundy a maximálně zvládal přes 241 km/h, což z něj na chvíli udělalo nejrychlejší produkční vůz na světě.
Mimo objemnější jednotku dostalo toto provedení také čtyřstupňový manuál s hladším chodem, lepší brzdy a elektrické systémy či pohodlnější sedadla. Z nich ovšem v interiéru trůní pouze jedno, navíc ve velmi špatném stavu. Zbytek kabiny pak okupují některé motorové či podvozkové komponenty. Je tedy evidentní, že v tomto případě bude třeba opravdu náročná renovace.
Vůz má najeto 97 200 kilometrů a prodán byl i s kapotou, která se na obrázcích neobjevila. Cena přes 1,2 milionu Kč je na tento vrak opravdu pozoruhodná, sama aukční síň ovšem původně předpokládala, že majitele může změnit i za 1,74 milionu korun. K hromadě rzi s pozoruhodnou historií novému majitel gratulujeme, sám ale jistě velmi dobře ví, že dát tohle auto dohromady bude stát minimálně miliony. Pak by ovšem mohlo mít o jeden z těch velmi ceněných kusů s hodnotou přes 10 milionů Kč...
Do špičkového stavu má tento Jaguar E-Type opravdu daleko, přesto se prodal za 1,21 milionu korun
Zdroj: H&H
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.