Reklama

Vzestup a pád Skupiny B. Co udělalo a pak i oddělalo nejšílenější závody v rallye?

 | 33 příspěvků | 26.12.2017 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený

ten istý J.Todt ktorý je t.. | 26.12.2017 15:08reagovat
avatar

ten istý J.Todt ktorý je teraz v čele FIA a vymýšla rozpočtové stropy a rôzne obmedzenia.

Nepřihlášený Mm

Todt byl konstrukter??? Pr.. | 26.12.2017 15:31reagovat
avatar

Todt byl konstrukter??? Proboha, vzpamatujte se, redaktore. Placate blbosti, o te dobe zjevne moc nevite.

Nepřihlášený Gašpo

Bohužiaľ sa to dá povedať.. | 26.12.2017 18:02reagovat
avatar

Bohužiaľ sa to dá povedať o celom motoršporte. Časy keď to bolo o skutočnom adrenalíne, keď boli trate "o hubu", keď musel autu rozumieť pilot, pretože žiadne digitálne čidlá neboli, tie časy sú proste nenávratne preč.

Teraz sú autá i trate bezpečné, ale za cenu toho, že je to sterilná nuda. Hlavne že marketing z toho robí bohvieaký adrenalín. :-D

Ale aby som nekrivdil, uznávam že v motorkách je stále kus adrenalínu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mijunior

Reakce na: Bohužiaľ sa to dá povedať.. | 26.12.2017 18:17reagovat
avatar

Blábol. Spousta RZ z doby skupiny B se jezdí dodnes. Auta jsou daleko rychlejší ale nastal přirozený vývoj techniky. Pneumatiky i podvozkové komponenty jsou o světelné roky jinde. Sterilně to může vypadat navenek ale pro jezdce kteří se během stovek kilometrů tahají o vteřiny to je stále adrenalin.To že mají auta telemetrii nic nemění na faktu že si každý jezdec musí auto nastavit sám.

Nepřihlášený Mm

Reakce na: Bohužiaľ sa to dá povedať.. | 26.12.2017 19:14reagovat
avatar

Bez se nekdy na nejakou rally podivat a zmenis nazor. A skupinu B muzes stale videt, na Rallylegend nebo v Goodwoodu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ram

Kdy by se diváci nechovali.. | 26.12.2017 19:20reagovat
avatar

Kdy by se diváci nechovali jako hovada a byla nějaká organizace tak by se to nestalo,divím se že mrtvých bylo tak málo a auta za to rozhodně nemohla.Dnešní auta jsou rychlejší a úplně stejně nebezpečná a když vidím mistrák ČR a podobně tak to se divím že to ještě nezrušili.Až na pár vyjímek jsou piloti nebezpeční sami sobě a technika je převyšuje jako Himaláje Polabskou nížinu.

Nepřihlášený Tomáš

O autech skupiny B se stál.. | 26.12.2017 19:26reagovat
avatar

O autech skupiny B se stále budou psát články . Byla to strašná monstra . Když se v takové káře sveze dnešní pilot tak většinou absolutně nechápe jak v tom někdo , někdy mohl vůbec jezdit . Dnes jsou WRC auta hodnější protože je usměrňuje elektronika .

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: Bez se nekdy na nejakou ra.. | 26.12.2017 20:11reagovat
avatar

Vidieť ich možem aj v múzeu. A to že na nejakej predvádzacej akcii zajazdia sa určite ani náhodou nedá zrovnávať s plným nasadením. Ja tvrdím že dneska je celé Rally o ničom a za tým si stojím. Rozumiem že to niekoho baví jazdiť, ale ľudí ktorí sa na to chodia dívať je málo, pretože fakticky nie je na čo pozerať.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mm

Reakce na: Vidieť ich možem aj v múze.. | 26.12.2017 21:06reagovat
avatar

Omyl, vis velky kulovy. Zajed si nekdy do San Marina na Rally Legend a uvidis, jak se tam jezdi. A pak rozdavej moudra od computeru.

Nepřihlášený Zajda

Reakce na: Vidieť ich možem aj v múze.. | 26.12.2017 21:40reagovat
avatar

No, hádám žes v posledních letech na rally nebyl a rozhodně jsi nebyl podívat se třeba do Polska na nové WRC ´17, což jsou neskutečné rakety s cca 380 koňma. S dnešníma transmisema jedou rychleji i rovno a v celkévé rychlosti na RZ by s béčkama zametla i Fabia R5 až nedůstojným způsobem. Požadavky na jezce se prostě změnily, už to není krocení přemotorovaného monstra na podvozku z trakaře, ale brutální schopnosti dnešních aut v zatáčkách vyžadují neskutečné nasazení a reakce. Vůbec nepochybuju že by dnešní špičkoví jezdci WRC dokázali krotit i stará béčka a naopak. A jestli chceš vidět stará auta v nasazení, stále můžeš, každoročně v San Marinu na Legendách, jak je psáno nademnou. Letos tam za volant usedlo snad 15 někdejších mistrů světa. Pokud ti není dost dobré tohle, fanda rally bys nebyl nikdy za žádné konstelace.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mm

Reakce na: Vidieť ich možem aj v múze.. | 26.12.2017 22:01reagovat
avatar

Stuj si za cim chces, ale podle tveho prispevku o rally vis jen z novin. Kdybys navstivil zminene Polsko nebo Rally Deutschland, videl bys davy divaku. V San Marinu Italy libajici asfalt po prujezdu Stratosu. V Goodwoodu raritni vozy nejen skupiny B. To je rally a kvalita a zazitky tam jsou a nezmizely.

Nepřihlášený Adam

Reakce na: No, hádám žes v posledních.. | 26.12.2017 23:26reagovat
avatar

Souhlasím. Nic méně s urážkou skupiny B o podvozcích z trakaře si to trochu přehnal. Letět dvě kila v lese nedá pomalu ani dnešní R5 a že to je dělo jak prase. Díky skupině B jsme si dokázali že pravidla jsou třeba. Ale přirovnávat jejich podvozky k trakařům!?! :+)))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dakk

..dnes??syntetické trapné.. | 27.12.2017 07:29reagovat
avatar

..dnes??syntetické trapné aitacké rally..samé fobie,citroušě,ford.autíčka jak z kindervajca..Auta co měla páru a koule nejezdí.Je to nuda nehorázná syntetická nuda se zažitky tak leda pro jezdce,tak samo jako moto GP tak jako F1..Automobilový zavody jsou už dávno k ničemu.Proto už značky jako Audi nejezděj.Brutalita a syrovost stroju,to jsem se zaujetím, sledoval,bylo to chlapácké,a že litaly třísky??Každý měl na výběr,jejich volba,,proto to taky bylo nej na světě.šel do toho jen ten kdo měl koule...Dnes ti hošíci,,s nastuvujícíma elektro eko atíčkama,,to je fraška,to není zavod..Auto ma bejt mechanika a zručnost pilota,elektronika pouze doladovat,,a né přebírat vládu,,Hnus...Lepší udělaj když pujdou sázet stromky.na co takový zavody..Uplně na h...o..Nebrat..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mm

Reakce na: ..dnes??syntetické trapné.. | 27.12.2017 08:16reagovat
avatar

Audi nejezdi zavody? Souteze ne, ale v Le Mans bylo pred nekolika malo lety prukopnikem zavodeni s -dieselem. A co DTM nebo rallycross, tam Audi neni? A jak moc se technika DTM ( elektronika ) lisi od F1? Dalsi expert od pocitace ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepa

Takové chyby. Pan autor by.. | 27.12.2017 10:03reagovat
avatar

Takové chyby. Pan autor by si měl projít tady tu stránku https://rallygroupbshrine.org/ než začne spát blbost.

Nepřihlášený jirik

Reakce na: Audi nejezdi zavody? Soute.. | 27.12.2017 13:29reagovat
avatar

prukopnikem? audi respektive vw to totalne zabili jak v lemans tak ve wtcc skrz seat. prolobovali si tak absurdni pravidla, ze nafta nemela absolutne konkurenci.. jedine dtm je z tohoto pohledu o necem.

Nepřihlášený Zajda

Reakce na: Souhlasím. Nic méně s urážk.. | 27.12.2017 14:13reagovat
avatar

Tak samozřejmě šlo o nadsázku, ale proti dnešním speciálům ty podvozky jak z trakaře jsou :-) Třeba takové Quattro byla koncentrovaná nedotáčivost a do utaženějších zatáček se muselo vyloženě znásilňovat. Nehledě na úsměvné průjezdy kdy ve fakt úzkých vracečkách se tehdejší čtyřkolky vždycky zašpérovaly :-) Zajímavé srovnání byl i Valouškův start s relativně moderním Focusem ´06 v Trebišově, nakonec dokázal vyhrát ale v pomalých pasážích to prostě proti R5 působilo zoufale neohrabaně.

Nepřihlášený giacomo

Reakce na: No, hádám žes v posledních.. | 27.12.2017 22:33reagovat
avatar

Tos mě vážně pobavil...fabia rychlejší než "béčka" s 800 HP...na rovině....:-D...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fráňa

Reakce na: ..dnes??syntetické trapné.. | 28.12.2017 00:09reagovat
avatar

Jak někdo může vyblejt do diskuze takový blbosti to nepochopím. Za 1. - sám neuřídíš pořádně ani svoji 150 koňovou Oktávku fčipu, možná tak rovně na dálnici, ale rozhodně ne na uzké klikaté silnici pod plným plynem. Za 2. - fordy, citrouše, opely a dokonce i škodovka měla speciál pro skupinu B. Ano, dnešní auta maj víc elektroniky, ale stávaj se díky tomu ještě mnohem ovladatelnější a tím pádem rychlejší než skupina B kdy byla.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zajda

Reakce na: Tos mě vážně pobavil...fab.. | 28.12.2017 00:58reagovat
avatar

Přečti si to ještě jednou a v klidu a nedělej ze sebe pitomce. Jinak 800hp je nesmysl, to má snad dneska někdo ve vrchařské replice S1 která musí vydržet pár kilometrů závodního tempa, a která jede o poznání líp než dobová S1. V 80. letech jediné co by s 800 koňma dosáhli je obrovský turbolag, se kterým by nešlo pořádně jezdit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mm

Reakce na: Jak někdo může vyblejt do.. | 28.12.2017 07:03reagovat
avatar

Skoda ale nemela auto skupiny B. Octavia i Fabia byly wrc. A Opel, myslim taky ne. Citroen mel ve skupine B Visu a BX.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: Skoda ale nemela auto skup.. | 28.12.2017 08:19reagovat
avatar

Měla byla 130 LR Skupina B třída 9. Jinak homologační číslo je B-269.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mm

Reakce na: Měla byla 130 LR Skupina B.. | 28.12.2017 09:18reagovat
avatar

Mas pravdu, zapomnel jsem na ni.

Nepřihlášený jos

WRC je pro chlapce,skupina.. | 28.12.2017 12:13reagovat
avatar

WRC je pro chlapce,skupina B je pro muže.Juha Kankunen.

Nepřihlášený older

Zrušení Skupiny B se dá při.. | 28.12.2017 13:42reagovat
avatar

Zrušení Skupiny B se dá přirovnat pověstnému vylévání vody s vaničky i s dítětem. FIA zkrátka zpanikovala. Místo toho, aby se zabývala bezpečností diváků a jejich chováním, zakázala celé show. Špatně! Group B měla našlápnuto zastínit F-1 a to hrálo v rozhodnutí také svou roli.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jos

Reakce na: Zrušení Skupiny B se dá při.. | 29.12.2017 09:47reagovat
avatar

Přesně tak,debilita diváků byla jen zástěrkou pro zrušení,protože by F1 ustoupila do pozadí.

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Přečti si to ještě jednou.. | 12.1.2018 13:30reagovat
avatar

Toto se strašně těžce porovnává, ale Walter zajel Pike Peaks v 87 za 10,47 a to auto už nebylo kam upravit. Nevěřím, že by to dnešní WRC zvládla rychleji.

Tajima na SX4 to zvládl za 9:51 (2011) ještě na původní trati. A měl super monster, který by WRC nedal šanci. 910HP a 1090kg suché váhy. A za těch 24 let se navíc výrazně vylepšily gumy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Skoda ale nemela auto skup.. | 12.1.2018 14:32reagovat
avatar

Opel je jedna ze tří (všehovšudy) značek, jejíž jezdec si vyjezdil titul s autem sk. B - Röhrlova Ascona B 400 byla béčko překopaný z bývalé sk. 4.

Ale není to všechno; měli ještě Mantu, dkonce ve dvou různých třídách, a Kadetta.

Nepřihlášený Twan

Reakce na: Toto se strašně těžce poro.. | 13.1.2018 12:09reagovat
avatar

Béčko bylo jinde než ty dnešní počítače. Jak by asi jezdili dneska kdyby to mělo podle všeho klidně 1000 koní + moderní techniku a gumy. Ale nééé, my budeme čumět na těch pár stejných aut který je jedno jak druhý, hlavně s restriktorem, aby se náhodou chlapečci neporanili při tom nebezpečném závodění BŮŮŮŮ

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše