Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Že k Ferrari nejde přijít tvrdou prací? Tento člověk 6 let renovoval bouraný stroj
14.9.2018 | Petr Miler
Dostat se k Ferrari není snadné a ani tato cesta snadná nebyla. Bohatí a slavní ale pro její absolvování být nemusíte.
Říká se, že tvrdá práce přináší ovoce. Pokud ale chcete, aby ono ovoce mělo podobu Ferrari, jen tvrdá práce stačit nemusí. Jistě, budování vlastní úspěšné firmy poctivě generující milionové zisky je tvrdá práce až běda, jenže otáčet se jako třeba na stavbě je také pořádná dřina a na jejím konci Ferrari stát nebude, i kdybyste jí zasvětili 24 hodin denně a 7 dnů v týdnu, bohužel.
To je ale neznamená, že na Ferrari můžete zapomenout. Jen paradoxně oné primární práci nesmíte věnovat veškerý čas a v ten volný tvrdě pracovat na svém vysněném autě, a to doslova. Důkazem budiž čin jednoho francouzského nadšence, který si koncem minulé dekády pořídil havarované Ferrari Testarossa. A nazval ho příznačně: „Mé rudé bláznovstí”.
V tomto stavu bylo Ferrari pořízeno. Odpovídal ceně, „zdravé” na něm nebylo skoro nic
Auto nebylo rozbité úplně na kaši, jak ukazují i fotografie, ale byl poškozený snad každý panel karoserie, který na Testarosse najdete, od předního nárazníku po zadní, od prahů po střechu. Interiér nebyl v lepším stavu a motor také potřeboval péči, neb v době pořízení tohle auto údajně tři roky stálo bez hnutí. To se samozřejmě podepsalo i na karoserii, která kromě toho, že byla rozbitá ze všech stran, také začala rezivět. Cena 15 tisíc Eur, tehdejším kursem asi 375 tisíc korun, však byla velmi lákavá i přes Mont Everest práce, který tohle auto potřebovalo, aby bylo zase fit.
Motoru se dostalo velkého servisu hraničícího s renovací, samozřejmostí bylo přetěsnění a kompletní vyčištění všeho, co vyčistit šlo a nové nalakování vnějších dílů. Spousta nových dílů byla opravena nebo vyměněna. Vůz potřeboval také novou spojku a renovaci převodovky, protože byla zablokovaná. Opravovalo se i řízení a přední náprava, která byla poškozena při nehodě.
Motor auta nebyl zrovna v dokonalém stavu, tedy před renovací
Rozsáhlou renovací prošla i karoserie, a to i kromě vyspravení a nového nalakování v podstatě všech vnějších panelů. Musela se narovnat karoserie a pak se přišlo na to, že je třeba opravit i pomocný rám motoru, který do srovnané karoserie nešel namontovat. Je tu nové čelní i zadní okno, kola jsou opravená...
V podstatě všechno, na co se podíváte, prošlo nějakou opravou, ať už to bylo vyrovnání krycího plechu nebo rovnou vyříznutí staré, poničené a zrezivělé části a její nahrazení novou. A samozřejmostí je nový lak na celém autě, díky němuž tohle auto vypadá, jako by nikdy k žádné větší úhoně nepřišlo.
Renovace karoserie byla velenáročnou prací...
Také interiér byl pochopitelně zrenovován, kůže na sedačkách dostala péči, přečalouněný je strop a opravena byla palubní deska. Z neoriginální výbavy tu je handsfree sada, která je ale dobrým pomocníkem, pokud za volantem chcete telefonovat.
Tenhle proces byl pochopitelně velmi náročný. Fanouškovi pomohla rodina i přátelé, a to zejména s prací, jakkoli ani bez dalších investic by tohle Ferrari znovu neožilo. Ve výsledku ale před sebou máme v podstatě nové Ferrari Testarossa. Se vším, co k tomu patří, tedy s vyklápěcími světly, žebrováním po stranách a hlavně s dvanáctiválcovým boxerem, který ze 4,9 litru objemu nabídne 396 koní a 490 Nm a pošle je na kola přes manuální pětikvalt.
A proč o tomhle projektu z konce minulé dekády píšeme nyní? Protože majiteli trvalo neskutečných 6,5 roku práce, než jej dostal do stavu, aby s ním vůbec mohl vyrazit na silnici a ještě déle, aby si s ním dovolil začít obrážet srazy Ferrari.
Renovace aut bývají zdlouhavé procesy, trvají měsíce, leckdy i více než rok, ale pracovat na opravě auta přes šest let? To je vážně úctyhodný a dodnes nikým nevyrovnaný případ, který více než co jiného dokladuje opravdovou oddanost snu mít své Ferrari i bez milionů po kapsách. Tedy, možná se právě nyní někdo pouští do něčeho podobného. Pokud je tomu tak, rádi si za šest, sedm let povíme o i výsledcích jeho práce...
Kompletní galerie dokumentující náročnou renovaci vozu
Renovace tohoto těžce havarovaného stroje byla vážně náročná...
...ale výsledek za to vážně stojí
Zdroj: Forum Auto
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 8 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 10 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 11 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
dnes - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry