Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: všech 17 posledních kousků dle starých pravidel
26.11.2011 | Miro Mihálik, Petr Miler | Přidat příspěvek
Euro NCAP mění pravidla a novými si automobilky očividně nezískal. Proto se v závěru šrotuje ve velkém: zde jsou všechny nové výsledky.
Přehled kapitol
Renault Fluence ZE
Elektrický Fluence si odnesl z posledně zkoušených aut vůbec nejhorší výsledek z hlediska ochrany dospělé posádky a to je pro Renault jistě nemilé. V crash testech má ve zvyku získávat obvykle nejvyšší známky, Fluence ZE k nim ale má hodně daleko.
Při čelním nárazu sice struktura karoserie nebyla zásadně narušena, nedostatečné nafouknutí airbagu řidiče a řešení palubní desky se ale postaraly o to, že skoro všechny části těla obou předních cestujících schytaly nějaký ten šrám. Při bočním nárazu si Fluence ZE vedl lépe, ale slabou ochrana hrudníku při kontaktu s úzkou překážkou si lidé od Renaultu za rámeček asi také nedají. Výsledkem je hodnota 72 procent a to je méně než u čínských novinek.
O mnoho lépe vyšel vůz z hodnocení ochrany dětské posádky (83 procent), naopak opět nejhorší výsledek má u ohleduplnosti k pěším (37 procent). Pokud si to spojíme s jeho takřka neslyšným chodem, máme tu slušnou kosu na chodce...
Tabulka s klíčovými výsledky Renaultu Fluence ZE
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Renaultu Fluence ZE na stránkách EuroNCAP.
Škoda Citigo, Seat Mii, Volkswagen up!
Citigo/Mii/up! berou všech pět hvězdiček a naměřené hodnoty dopadly nadmíru dobře. Například při čelním nárazu vykázaly senzory spolujezdce všechna čísla v zelené zóně. U řidiče se hrudník a holeně zbarvily do žluta, ale to pořád znamená adekvátní, nebo chcete-li, přiměřenou ochranu. Při bočním nárazu makety auta do zkoumaného vozu to dopadlo podobně, tvrdší a náročnější rána na sloup ale vypadala hůře - figurína zaznamenala zvýšený tlak v oblasti hrudníku, ale pořád to bylo na hranici normy. Naopak krční páteř při nárazu zezadu by si stěžovat nemusela, v simulovaných podmínkách opět zelená barva.
Podrobnější popis průběhu „nehody“ říká, že Citigo a zbytek rodiny dokáže velmi slušně ochránit posádku jakékoli postavy a věku, včetně malých dětí. Vyjádřeno poměrnými čísly - 89 procent za bezpečnost dospělých a 80 procent za děti. Náraz pěšáka na kapotu ale nepřinesl více než 46 procent a od nového roku by to tedy na plný počet hvězd nebylo. Přední nárazník byl ještě dostatečně vstřícný, ale hrana kapoty a místa po okrajích ukazují na tvrdá místa, která by se hlavě chodce patrně nelíbila.
Jako celek lze nicméně říci, že nová trojčata obstála se ctí, ačkoli Euro NCAP si opět neodpustilo rýpnutí do nálepek upozorňujících na rizika spojená s vypnutím airbagu spolujezdce a stejně nedostatečně blbuzdorné je prý také zobrazení této deaktivace pro řidiče. Kdyby se pánové z NCAPu stejně pečlivě věnovali metodice crash testů, aby dosavadní „hvězdičkové” výsledky měly i po novém roce nějakou výpovědní hodnotu, udělali by jistě lépe.
Tabulka s klíčovými výsledky Škody Citigo, VW up! a Seatu Mii
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Škody Citigo na stránkách EuroNCAP.
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Volkswagenu up! na stránkách EuroNCAP.
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Seatu Mii na stránkách EuroNCAP.
Subaru XV
Subaru XV se ze své podstaty zdá být nad věcí, crash testem NCAPu ale úplně bez ztráty květinky neprošlo. Z hlediska celkového výsledku ochrany dospělé posádky (86 %) se vše zdá být v pořádku a ve většině aspektů tomu tak skutečně je, nicméně při čelním nárazu se konstrukce spodní části palubní interiéru nezachovala k cestujícím a zejména pak k řidiči úplně jemně. Výsledkem je hraniční ochrana stehen a adekvátní péče o holeně, což je ve srovnání s premianty málo. Subaru nicméně po testu informovalo Euro NCAP, že provede změny, které výsledky v tomto směru napraví, a tak můžeme věřit, že většina prodaných „iksvéček” bude v tomto směr fungovat lépe. Skvělý výsledek si vůz odnesl z bočního nárazu, pouze srážka s úzkou překážkou vykázala slabou ochranu hrudníku.
Pokud jsou děcka vaše všecka a chystáte se bourat, pak je XV horký tip, neboť z testované sedmnáctky mělo spolu s dále zmíněným Broukem vůbec nejlepší hodnocení: 90 procent. Jako jedno z mála aut vykázalo stoprocentní ochranu figurínky hrající si na osmnáctiměsíční dítě a ani u tříletého to nebylo horší. Podobná slova platí na adresu ochrany chodců - 64 procent je vůbec nejvíce z čerstvě testovaných vozů a XV je tak jedním ze dvou aut, která překročila kýženou hranici 60 %.
Tabulka s klíčovými výsledky Subaru XV
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Subaru XV na stránkách EuroNCAP.
Volkswagen Beetle 2011
Nový Beetle nevypadá jako auto, ve kterém byste chtěli bourat, opačné vnímání by ale pravdě bylo blíže. Žádné jiné auto z posledních zdemolovaných totiž nedosáhlo tak vysokého součtu výsledků ochrany dospělé i dětské posádky a na tomhle broukovi budete muset hledat mouchy, abyste odhalili jeho slabiny.
Jediné, co lze vozu vyčíst, je „pouze” adekvátní ochrana stehen, pravé holeně a trupu řidiče, což je dáno částečným kontaktem testovací figuríny se sloupkem řízení. Spolujezdec podobným rizikem netrpí a jeho „dummy” odešel z testu prakticky bez poskvrnky a to samé platí při obou typech bočního nárazu. Výsledkem je hodnoceni 92 % a to je třetí nejlepší výsledek poslední sady testů.
K tomu si můžeme přidat nejlepší výsledek 90 % z testu vstřícnosti k dětské posádce a na světě je součet 182, který v posledních testech nenachází rovného. Z testu nárazu do gumového chodce si Brouk odnesl třiapadesátiprocentní hodnocení, což je ve světě dnešních aut průměrné číslo. Podobně jako u většiny jiných aut platí, že pokud už budete muset na tento vůz „upadnout”, volte střed, šance na přežití jsou znatelně vyšší.
Tabulka s klíčovými výsledky Volkswagenu Beetle 2011
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Volkswagenu Beetle 2011 na stránkách EuroNCAP.
< Předchozí4 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024 - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Dvě druhá místa v Hengelu pro Petra Najmana včera 20:56
- Vítězný double pro Nicholase Spinelliho včera 12:00
- Dvě španělská vítězství v RBRC včera 11:00
- Červený vyhrál dvakrát v Hengelu včera 08:00
- Filip Salač 12. místo se zraněným zápěstím 12.5.2024
Nejnovější články
- Stále současné BMW 3 není problém koupit jako ojeté. Ceny klesly až na úroveň Škody Fabia, problémů není moc
před 8 hodinami - Čínská Škoda Fabia zabodovala v dalším testu, Němci říkají, že je lepší než VW Polo
před 9 hodinami - Šéf Bugatti prozradil detaily o novém motoru V16. Téměř metrové monstrum si vystačí bez jediného turba
před 11 hodinami - Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu
včera - Továrnu Tesly v Berlíně vzaly útokem tisíce ekologických aktivistů, absurdní scéna připomíná středověké bitvy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva