Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další?

Do nového kola nárazových testů Euro NCAP zamířilo Hyundai i30, VW Arteon, nová Ibiza, Insignia, Civic i Mustang 2017. Ne všichni obstáli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další?

5.7.2017 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Do nového kola nárazových testů Euro NCAP zamířilo Hyundai i30, VW Arteon, nová Ibiza, Insignia, Civic i Mustang 2017. Ne všichni obstáli.

Máme tu nové kolo crash testů Euro NCAP. V tom se tentokrát neuplatnil dvojí metr, který bruselská organizace loni zavedla. Všech sedm vozů nastoupilo k nárazovým zkouškám ve standardní výbavě, pět „účastníků zájezdu“ přesto uspělo. Alfa Romeo Stelvio, Hyundai i30, Opel Insignia, Seat Ibiza a Volkswagen Arteon se mohou pyšnit nejvyšším pětihvězdičkovým hodnocením.

O poznání hůře dopadla nová Honda Civic, což je docela překvapivé. Japonský hatchback autonomními brzdami, které jsou jedním ze dvou důvodů, proč byl onen dvojí metr zaveden, totiž disponuje. A stejně tak se může pochlubit monitoringem jízdních pruhů. Přesto ale nakonec získal jen čtyři hvězdy. Důvodu se budeme věnovat za chvíli, aktuálně jen prozradíme, že nedostatečná ochrana dospělých či chodců na vině není.

Ještě tragičtější výsledky jsou spojeny s Fordem Mustang. To je rovněž překvapivé, neboť modrý ovál po předchozím fiasku sliboval, kterak facelift nedostatky dosluhujícího provedení smaže. Evidentně se tak nestalo, vůči minulým dvěma hvězdám totiž nejnovější verze legendárního pony caru získala pouze o jednu navíc. Mustang přitom stejně jako Civic standardně počítá s oběma elektronickými berličkami.

Uchýlila se tedy organizace Euro NCAP k zákulisním praktikám? Nikoliv, obojí špatné hodnocení má své opodstatnění. A my jsme za něj vlastně jen rádi, neboť se ukázalo, že jen přítomnost autonomních brzd a monitoringu jízdních pruhů k oslnění bruselského publika nestačí - i když svým způsobem ano, neboť podle tiskové zprávy je Euro NCAP nadšeno snahou Fordu o zlepšení a tříhvězdičkový výsledek tak bere jako pozitivní.

Kromě toho organizace naznačuje, že zlepšení bylo dosaženo v klíčových oblastech, tedy právě v onom začlenění elektronických berliček do standardní výbavy. Jak jsme si ale řekli, oba prvky - společně s modernizací čelních airbagů - zvedly hodnocení pouze o jednu hvězdu. Oproti tomu čtyřhvězdičkový verdikt Hondy Civic považuje Euro NCAP za tristní. Dvojí metr tak vlastně používá, i když tentokráte pouze v hodnocení přístupu.

Připomeňme, že čelní náraz celou částí přídě se provádí v rychlosti 50 km/h. V případě 40procentní části přídě je tempo dokonce 64kilometrové, v případě bočního nárazu mobilní přepážkou do dveří řidiče ale již opětovně klesá na 50 km/h. Při vystřelení vozu směrem na kůl je pak rychlost v rámci nárazových testů pouze 32kilometrová.

Kromě toho se na celkovém hodnocení projevuje ochrana dospělých 40 procenty, na všechny tři zbývající kategorie (ochrana dětí, ochrana chodců a berličky) pak připadá shodně vždy 20 %.

Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.

Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 1 - Euro NCAP 2017 Alfa Ford Hyundai Honda Opel Seat VW 01Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 2 - Euro NCAP 2017 Alfa Ford Hyundai Honda Opel Seat VW 02Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 3 - Euro NCAP 2017 Alfa Ford Hyundai Honda Opel Seat VW 03Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 4 - Euro NCAP 2017 Alfa Ford Hyundai Honda Opel Seat VW 04

Alfa Romeo Stelvio

Vůbec první sériové SUV italské automobilky se může pochlubit pěti hvězdami, stejně jako nejvyšší ochranou dospělých v tomto kole (97 %). Drobné problémy lze hledat spíše v ostatních kategoriích. Překvapivě mezi ně patří i elektronické berličky, ačkoliv Stelvio standardně autonomní brzdy i monitoring jízdních pruhů nabízí. Euro NCAP však mělo problém s nastavením nejvyšší možné aktuální rychlosti, které je natolik komplikované, že vozu strhlo důležité body. A hodnocení srazilo na 60 %. Ochrana dětí a chodců je však s 84, respektive 71 procenty opět příkladná.

Tabulka s klíčovými výsledky Alfy Romeo Stelvio

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 5 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 01Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 6 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 02Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 7 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 03Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 8 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 04Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 9 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 10 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 06Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 11 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 07Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 12 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 08Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 13 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 09Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 14 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 10Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 15 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 11Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 16 - Euro NCAP 2017 Alfa Romeo Stelvio 12

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Alfy Romeo Stelvio na stránkách Euro NCAP.

Fordu Mustang

Dostáváme se k prvnímu velkému zklamání tohoto kola, ačkoliv Euro NCAP bere výsledek Fordu Mustang pozitivně. Faceliftovaný pony car totiž dostal ony elektronické berličky a samotná automobilka naznačila, že má snahu. Za to jí patří tři hvězdy, či jinak 61 procent v rámci asistenčních systémů. Mimo to autonomní brzdy zvedly hodnocení ochrany chodců na 78 %. Na vylepšení kategorie ochrany dospělých (72 %) ale již nestačily, opětovně se ukázalo, že Mustang nedokáže svou posádku ochránit hlavně při nárazu celou částí přídě. V případě dětí (32 %) pak selhává při bočním nárazu.

Tabulka s klíčovými výsledky Fordu Mustang

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 17 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 01Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 18 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 02Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 19 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 03Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 20 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 04Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 21 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 22 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 06Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 23 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 07Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 24 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 08Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 25 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 09Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 26 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 10Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 27 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 11Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 28 - Euro NCAP 2017 Ford Mustang 12

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Fordu Mustang na stránkách Euro NCAP.

Honda Civic

Také hodnocení japonského hatchbacku lze přirovnat k výprasku, jaký dostali sedláci u Chlumce. Zisk čtyř hvězd je překvapivý, hlavně při pohledu na výsledky při ochraně dospělé (92 %) a dětské posádky (67 %). Civic je na tom ale takřka stejně jako Mustang. I v Hondě byste se totiž měli obávat usednutí na zadní sedadla, a to při čelním i bočním nárazu. S pony carem pak Civic prohrává při ochraně chodců (75 %), za asistenční systémy ale získává nejvíce v tomto kole (88 %).

Tabulka s klíčovými výsledky Hondy Civic

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 29 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 01Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 30 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 02Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 31 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 03Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 32 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 04Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 33 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 34 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 06Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 35 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 07Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 36 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 08Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 37 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 09Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 38 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 10Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 39 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 11Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 40 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 12Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 41 - Euro NCAP 2017 Honda Civic 13

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Hondy Civic na stránkách Euro NCAP.

Hyundai i30

Pohled na jednotlivá hodnocení, jichž dosáhl korejský hatchback, nemůže být více šokující, zvláště v kontextu s výsledky Hondy Civic. Hyundai i30 bylo totiž oproti tomuto vozu lepší jen při ochraně dětí (84 %), všechny tři další kategorie ale projelo. Přitom dospělou posádku (88 %) chrání lépe než Civic, rizika jsou zde maximálně průměrná. Honda ale byla v mnoha ohledech hodnocena nedostatečně až špatně. Plný počet bodů ale získala za brzdy, Hyundai však nikoliv. Ochranu chodců (64 %) to pak sice taktéž neovlivnilo, kategorii berliček (68 %) ovšem ano.

Tabulka s klíčovými výsledky Hyundai i30

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 42 - Euro NCAP 2017 Hyundai i30 01Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 43 - Euro NCAP 2017 Hyundai i30 02Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 44 - Euro NCAP 2017 Hyundai i30 03Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 45 - Euro NCAP 2017 Hyundai i30 04Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 46 - Euro NCAP 2017 Hyundai i30 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 47 - Euro NCAP 2017 Hyundai i30 06Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 48 - Euro NCAP 2017 Hyundai i30 07Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 49 - Euro NCAP 2017 Hyundai i30 08Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 50 - Euro NCAP 2017 Hyundai i30 09Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 51 - Euro NCAP 2017 Hyundai i30 10

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Hyundai i30 na stránkách Euro NCAP.

Opel Insignia

Druhé generaci Opelu Insignia nelze prakticky nic vytknout. Vypadá pohledně, má zajímavou skladbu motorů a k mání je za příznivé ceny. Kromě toho se může pochlubit i působivou bezpečnostní, jak deklaruje nejen zisk pěti hvězd, ale zejména hodnocení v jednotlivých kategoriích. U dospělých (93 %) totiž kritika míří jen na vyšší riziko poranění krku cestujících vzadu při nárazu zezadu. Ochrana dětí (85 %) a chodců (78 %) je pak stejně jako u Volkswagenu Arteon či Fordu Mustang nejvyšší v tomto kole, za berličky získává Insignia „jen“ 69 % kvůli horšímu upozornění na nezapnuté pásy vzadu.

Tabulka s klíčovými výsledky Opelu Insignia

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 52 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 01Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 53 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 02Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 54 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 03Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 55 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 04Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 56 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 57 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 06Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 58 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 07Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 59 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 08Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 60 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 09Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 61 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 10Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 62 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 11Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 63 - Euro NCAP 2017 Opel Insignia 12

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Opelu Insignia na stránkách Euro NCAP.

Seat Ibiza

Nedávno získala pětihvězdičkové hodnocení Škoda Kodiaq, která tak pokračuje v novodobé tradici značky, jež se týká vrcholné bezpečnosti. Je jisté, že stejně bude hodnocena i příští Škoda Fabia, neboť spřízněný Seat Ibiza získal také nejlepší možný verdikt. Také zde se na něm podílejí hlavně autonomní brzdy, ty ovšem nepromlouvají do ochrany dětí - ve velkém ohrožení je tak hrudník šestiletých i desetiletých, a to při čelním i bočním nárazu. Výsledkem je i přesto 77 %. Dále si pak Ibiza odváží 95 % za dospělé, 76 % za chodce a 60 % za berličky.

Tabulka s klíčovými výsledky Seatu Ibiza

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 64 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 01Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 65 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 02Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 66 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 03Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 67 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 04Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 68 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 69 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 06Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 70 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 07Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 71 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 08Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 72 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 09Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 73 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 10Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 74 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 11Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 75 - Euro NCAP 2017 Seat Ibiza 12

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Seatu Ibiza na stránkách Euro NCAP.

Volkswagen Arteon

Jsme ve finále, a to u nové vlajkové lodi Volkswagenu. Při pohledu na ceny modelu Arteon asi mnohý očekává špičkovou bezpečnost, a té se mu skutečně dostane. Výsledky u dospělých (96 %), chodců (85 %) i asistenčních systémů (82 %) znovu ovlivňují hlavně autonomní brzdy, nicméně i bez nich si nová generace Volkswagenu Passat CC nevede špatně. Ostatně za ochranu dětí získává i bez nich 85 %, přičemž riziko úrazu je zde nižší než u Opelu.

Tabulka s klíčovými výsledky Volkswagenu Arteon

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 76 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 01Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 77 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 02Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 78 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 03Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 79 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 04Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 80 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 05

Záběry s následky jednotlivých testů

Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 81 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 06Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 82 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 07Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 83 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 08Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 84 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 09Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 85 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 10Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 86 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 11Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 87 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 12Nové crash testy: Ford opět selhal, Honda nepřesvědčila. Co VW a další? - 88 - Euro NCAP 2017 VW Arteon 13

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Volkswagenu Arteon na stránkách Euro NCAP.

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 14 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše