Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Nové crash testy: Lancia hořela, BMW propadlo. Co Renaulty a 11 dalších?
3.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Finální kolo letošní crash testů Euro NCAP bylo dramatické. Lancia Ypsilon totiž po nárazu vzplála.
Přehled kapitol
Mini Clubman
Clubman je dalším z vozů, které by mohly být obestřeny nemalou kontroverzí. Ačkoliv byl totiž ohodnocen 90 procenty za ochranu dospělých cestujících a disponuje i standardními autonomními brzdami, pro marketingové oddělení podstatných pět hvězd toto Mini nezískalo. Důvodem je pouze 68procentní hodnocení ochrany dětí, kde výtky směřují kupříkladu k příplatkové deaktivaci čelního airbagu. Mimo to se po nárazu hlava tříletých ratolestí poněkud výrazněji vychýlila ze sedačky, načež došlo k několika penalizacím. Dále pak Clubman výrazně nezazářil ani při ochraně chodců (68 %) nebo výčtem podpůrných systémů (67 %).
Tabulka s klíčovými výsledky Mini Clubman
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mini Clubman na stránkách Euro NCAP.
Nissan Navara
Druhým čtyřhvězdičkovým vozem z aktuální patnáctky je japonský pick-up. Tomu pro změnu uškodily horší výsledky čelních nárazových testů, při kterých docházelo k výraznějšímu ohrožení hrudníku řidiče a spolujezdce či opravdu vážnému nebezpečí stejných partií u zadních cestujících. Za jejich ochranu tak Navara získává 79 procent, pročež klesá pod osmdesátiprocentní hranici vyžadovanou pro udělení maximálního počtu hvězd. Ve zbytku je však již hodnocení veskrze pozitivní, neboť ochrana dětí byla stejně jako u chodců oceněna 78 procenty. Za berličky si pak Nissan odváží 68 %.
Tabulka s klíčovými výsledky Nissanu Navara
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Nissanu Navara na stránkách Euro NCAP.
Opel Astra
Ačkoliv nová Astra se již chlubí pěti hvězdami, Opel nejspíše v jednotlivých kategoriích čekal trochu lepší hodnocení. Zvláště když jeho klíčový kompakt dostal do vínku celou řadu systémů a fines, jimiž se běžně chlubí spíše prémiové automobilky. Na bezpečnost se ale zřejmě v některých ohledech trochu pozapomnělo, načež během bočních testů došlo k odháknutí zadních dveří. Automobilka prohlašuje, že celou záležitost prošetří, nicméně již nedodává, kdy nás seznámí s výsledkem. Prozatím tak jen dodáme, že ochrana dospělých je navzdory tomuto nedostatku a absenci autonomních brzdy ve standardní výbavě hodnocena 86 procenty.
Zajímavé přitom je, že zatímco ve výše zmiňované kategorii ony brzdy uznány nebyly, u podpůrných systému byl již verdikt komisařů opačný. I díky tomu tedy Astra nakonec za berličky získává 75 procent, my jsme pak metodikou Euro NCAP více než zmateni. V případě ochrany dětí a chodců ale již nejasnosti nenajdeme, výsledný verdikt 84 a 83 procent ostatně patří k nejlepším výsledkům tohoto kola nárazových testů.
Tabulka s klíčovými výsledky Opelu Astra
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Opelu Astra na stránkách Euro NCAP.
Renault Mégane
Na závěr naší vyčerpávající zprávy se dostáváme k francouzské dvojici, na kterou je asi řada motoristů opravdu zvědavá. Více než dvojnásob to platí u Renaultu Mégane, který by stejně jako Opel Astra mohl v mnoha zemích zamávat prodejními statistikami. Zvláště když Volkswagen je aktuálně zatížen kauzou Dieselgate a jeho Golf je přeci jen již na trhu nějaký ten pátek. Na prodejní statistiky se ale zaměříme někdy jindy, nyní se tak budeme věnovat pouze bezpečnosti. Ta byla u dospělých hodnocena 88 procenty, přičemž kritika komisařů je minimální. Ve výsledku tak francouzskému vozu ublížila hlavně absence autonomních brzd.
Dobrá je i ochrana dětí (87 %), nicméně nepříliš působivého výsledku dosáhl Renault v rámci bezpečnosti chodců, kterým nejsou nebezpečné pouze čelní sloupky, ale především zadní lem kapoty, s nímž může přijít do kontaktu hlava. Hodnocení je tedy 71procentní, stejně jako u berliček. Zde přitom došlo k uznání monitoringu jízdních pruhů, ačkoliv se jedná o příplatkový systém.
Tabulka s klíčovými výsledky Renaultu Mégane
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Renaultu Mégane na stránkách Euro NCAP.
Renault Talisman
Jsme na samotném závěru, tedy u nástupce Renaultu Laguna. Hodnocení modelu Talisman přitom do značné míry připomíná menší a levnější Mégane, jen s tím rozdílem, že vyjma kategorie elektronických berliček je sedan ve všech ohledech nepatrně horší. Při bočním nárazu jsou totiž většímu tlaku vystavena žebra dospělých cestujících, u tříletých ratolestí pak bylo zjištěno nadměrné pnutí u krčních partií. Hodnocení je tak 86procentní, respektive 84procentní.
Za ochranu chodců si Talisman odváží pouze 68 procent, k čemuž napomáhá hlavně ostrý lem kapoty motoru ohrožující pánev pěších. Ony podpůrné systémy pak obdržely 76procentní hodnocení, k čemuž velkou měrou přispěl i asistenční rychlostní program. Ten využívá dat z digitální navigace, jež kombinuje s palubní kamerou a řidiče tak za všech okolností informuje o povolených limitech. Že ovšem s nárazovými testy, tedy s někdejší podstatou vzniku organizace Euro NCAP, nemá tato technologie mnoho společného, je asi jasné. Tím ale dnes končíme, příště se již bude hrát podle avizovaných nových pravidel.
Tabulka s klíčovými výsledky Renaultu Talisman
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Renaultu Talisman na stránkách Euro NCAP.
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 10 hodinami - Dekádu staré elektromobily zažívají předčasnou smrt v chudobě, majitelka se zbavila Tesly původně za miliony jen za 58 tisíc
před 11 hodinami - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva