Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia 2014: potíže s designem ji mají připravit o pohon zadních kol
4.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stylizace nového sedanu je prý neskutečně náročná. Proto zřejmě nezbude čas a peníze na novou platformu, místo toho se upraví podvozek Giulietty.
Alfa Romeo Giulia je skutečnou ikonou italského automobilového průmyslu. Díky nízké hmotnosti vůz nevyžadoval objemný motor, což vyústilo jak v působivé jízdní zážitky na silnici, tak i v nízkou spotřebu. K tomu samozřejmě napomohla i aerodynamická karoserie s koeficientem odporu vzduchu, který byl nižší než u tehdejšího Porsche 911. Není proto divu, že vůz v letech 1962 až 1978 okouzlil ve dvou sériích prakticky celý svět.
Od té doby však již uběhlo moře času, v jehož průběhu Alfa Romeo klesla z výšin prakticky na úplné dno. V posledních letech však Italové usilovně pracují na rekonvalescenci, která na sebe momentálně vzala podobu kupé 4C. To ovšem automobilku rozhodně nespasí, proto jsou velké naděje vkládány právě do nové generace modelu Giulia. Podle plánů značky by se jej totiž mělo ročně prodávat okolo 250 000 exemplářů.
Otázkou ovšem je, kdy se novinka skutečně objeví v prodeji. Původně byl totiž ve hře letošek, nyní již Alfa odkládá premiéru na rok příští. Podle šéfdesignéra značky Lorenza Ramaciottiho je přitom její design tou největší výzvou, jaké kdy koncern Fiat Chrysler Group musel čelit. „Je zde spousta očekávání. Takže my musíme přijít s designem, který bude pozoruhodný, ale zároveň odolá zubu času.“
Tato stylizace je navíc ještě náročnější díky zmiňovanému prodejnímu plánu, na jehož základě bude muset být Giulia vozem pro celý svět. Svou vizáží se tak musí zavděčit evropskému, americkému i asijskému publiku, což není zrovna snadný úkol. Zvláště když si uvědomíme, že taková byla původní myšlenka revitalizace - tu však nakonec Alfa Romeo zavrhla s odůvodněním, že jde o velký risk.
Bude tedy zajímavé sledovat, kdy, kde a s jakou vizáží se nová Giulia nakonec objeví. Pd kapotou ale prý máme očekávat věrný odkaz originálu, tedy maloobjemové dieselové a benzinové motory, z nichž jeden již velmi dobře známe. Jedná se totiž o přeplňovaný čtyřválec 1,8 TBi o výkonu 240 koní, který pohání také zadní kola Alfy Romeo 4C.
Neznamená to ovšem, že by se chystaný sedan objevil pouze s downsizovanými pohonnými jednotkami. Zejména v Americe se dá očekávat, že pod přední kapotou skončí také šestiválce Pentastar z produkce Chrysleru. Přičemž jejich výkon by měl překročit 300 koní. Navzdory původním zprávám však prý tato síla nezamíří dozadu.
S ohledem na problematiku designu totiž prý Alfa Romeo nepoužije originální platformu, ale místo toho sáhne po prodloužení podvozku modelu Giulietta. Očekávat tak ve standardu můžeme pohon předních kol, který za příplatek rozšíří systém 4x4. Zadokolka by pak měla dorazit až s novou generací, kterou lze očekávat někdy po roce 2020.
Alfa Romeo Giulia je již druhým rokem předmětem spekulativních ilustrací. Aktuálně přitom není možné říci, zda má některá z nich blízko k realitě. Italové totiž své plány o revitalizaci mění jak na běžícím pásu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 10 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
před 3 hodinami - Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
před 4 hodinami - Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
před 6 hodinami - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 7 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva