Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulietta 2014: facelift přiváží svěžejší vzhled a diesel 2,0 JTDM 2
2.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Zvenčí a zevnitř se italský hatchback proměnil jen málo. Více se pracovalo na motorech, u nichž máme očekávat menší lačnost po palivu.
Se jménem Giulietta se italská automobilka blýskla již v padesátých a šedesátých letech. Tehdejší kupé, kabriolet a sedan zaznamenaly u kupujících výrazný úspěch, díky čemuž se Alfě nemůže nikdo divit, že daný název ještě několikráte zopakovala. Poprvé se tak stalo v roce 1977, kdy dorazil sedan Nuova Giulietta, podruhé pak v roce 2010, kdy se přihnal již nám dobře známý hatchback. Ten ovšem ve srovnání se svými předchůdci tak raketový úspěch nezaznamenal (prodáno bylo zatím 212 tisíc exemplářů, zatímco předchůdce skončil na 385 000 registracích), především i kvůli nepříliš lichotivé situaci samotné automobilky.
Na frankfurtský autosalon nyní míří faceliftované provedení, které by reputaci Alfy Romeo mělo napravit. Mnoho zásadních změn ovšem neočekávejte, přestože tisková zpráva je pořádně obsáhlá. Zvenčí se totiž novinka liší prakticky jen přepracovanou čelní maskou, mlhovkami, zadními LEDkami nebo novými 16palcovými, 17palcovými a 18palcovými koly. Do portfolia barev pak přibyly tři odstíny (Bronze, Anodizzato Blue a Moonlight Pearl), tím ale venkovní změny hasnou.
Uvnitř budou cestující profitovat obzvláště z nového odhlučnění, které činí jízdu komfortnější. Dále se napříč celou modelovou řadou rozšíří nový multimediální systém Uconnect, který podle výbavy přiváží 5palcový nebo 6,5palcový displej. Nechybí ani nové volanty odkazující na tvar čelní masky, přepracované části palubní desky nabízející větší praktičnost nebo kvalitnější materiály čalounění. Lepší „tapecírung“ dostal i zavazadelník, jeho 350litrový objem však zůstává nezměněn.
Nejvýraznější novinku tak najdeme v motorovém prostoru, kde se objevuje dvoulitrový turbodiesel JTDM 2 produkující 150 koní a 380 Nm točivého momentu. Stavět má hlavně na nízké spotřebě a hlučnosti, přesné údaje však značka bohužel neudává. To platí také o přepracovaném benzinovém motoru 1,4 TB MultiAir, který by ve spolupráci s dvouspojkovým automatem TCT měl rovněž přivézt nižší žíznivost (a také lepší časy při akceleraci).
Po stránce podvozkové ale již vše zůstává při starém, vpředu tak nadále najdete vzpěry MacPherson, zatímco vzadu svůj úkol plní víceprvková náprava. Standardem pak zůstává tzv. DNA selector neboli volič třech jízdních režimů (Dynamic, Normal a All Weather), chybět nesmí ani elektronický diferenciál Q2 upravující dodávku výkonu na přední kola.
V rámci výbav se v nabídce objeví pět úrovní (Impression, Progression, Distinctive, Exclusive a Quadrifoglio Verde), z nichž ta nejvyšší slibuje kromě standardně dodávaných sportovních sedadel (za příplatek je dostanete napříč portfoliem) také 235 koní produkovaných přeplňovanou Jedna-osmou. Na ceny si ale budeme muset chvíli počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Italská novinka se naživo představila ve Frankfurtu
Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta se zvenčí liší jen detaily. Více modifikací nabízí v motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva