Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulietta TCR: také Alfa má novou okruhovku, ryzí Alfa to ale není
16.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Alfa Romeo Giulietta TCR nepochází od Alfy, přesto bude v šampionátu TCR, levnější verzi WTCC, od sezóny 2016 bojovat s Golfem a spol.
Pokud vám dosud v okruhové závodní sérii TCR po boku ostrého Golfu a 330koňové Astry chyběla Alfa Romeo Giulietta, od příští sezóny se to díky italské tunerské firmě Romeo Ferraris změní. Připravuje totiž Giuliettu TCR, tedy v podstatě okruhovou verzi standardní Giulietty QV. Nevíte, co to TCR je? Prezentuje se jako levnější varianta WTCC, tedy šampionát cestovních vozů, a od příštího roku se v něm bude objevovat také italská Alfa Romeo.
Její Giulietta je zatím ve vývoji a oproti sériové verzi tu je samozřejmě hromada odlišností, mezi ty klíčové patří šestistupňová sekvenční převodovka Sadev se samosvorem. Výkon motoru putuje stále na přední kola, není ale zcela jasné, kolik koní motor nabídne, jakkoli lze tušit cestu až na vrchol spektra možností daných pravidly seriálu (330 koní). Giulietta TCR jinak hostí čtyřválec 1750 TBi od Alfy, samozřejmě ovšem dostal hromadu úprav, aby zvládl závodní nasazení, přesná data však známa nejsou. Víme, že převodovka zvládne 500 Nm točivého momentu, takže se síla motoru bude pohybovat někde pod touto hranicí.
Úpravy samozřejmě očekávejte také v interiéru, odkud zmizí všechna přebytečná hmotnost, očekávejme ale výsledek někde nad 1 200 kilogramy; dle webu TCR mají mezi 1,2 a 1,3 tuny hmotnosti všechna auta - a všechna, včetně Subaru či Audi, mají také pohon přední nápravy. Alfa dostane 378mm přední brzdové kotouče, pravděpodobně maximum dle pravidel, protože tolik mají i ostatní auta, a šestipístkové třmeny. Vzadu budou kotouče o 290 mm průměru a čtyřpístkové třmeny.
Změnila se pochopitelně rovněž karoserie, dostala aerodynamická vylepšení, kam se podíváte. Vidíme změny pro závodní auta typické - velké přední lízátko, obří křídlo vzadu, otvory pro odvětrávání podběhů. Okny můžeme nahlédnout do kabiny, kde zůstalo jen sedadlo řidiče a přibyla ochranná klec.
Giulietta TCR měla být původně připravena už v letošní sezóně, jejíž poslední závod se jede na městském okruhu da Guia v Macau v neděli 22. listopadu. Firma Romeo Ferraris, která s automobilkou Ferrari nemá nic společného, se však rozhodla přípravu neuspěchat a ostrý debut se tak uskuteční až v prvním závodě sezóny roku 2016. Za volantem by měl být bývalý pilot Alfy Romeo ve WTCC Salvatore Tavano a pilot Campionato Italiano Turismo Endurance jménem Mario Ferraris.
Také je ale známa cena 98 tisíc Eur (2,6 milionu korun) za kus a vznikne prý celkem deset Giuliett TCR, takže chcete-li se zapojit do závodění, mělo by být možné si tohle auto koupit kompletně připravené. Jak se mu bude dařit, si ovšem musíme počkat do příštího roku. To by se také měl objevit lehčí facelift obyčejné produkční Alfy Giulietta, konkrétně na ženevském autosalonu v březnu.






Alfu Giulietta TCR si s produkční verzí vážně nespletete
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před 49 minutamiPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva