Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf TCR je nejrychlejší tovární Golf, který si můžete koupit
10.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf TCR má 330 koní na 1 260 kg, širší rozchod kol či agresivní bodykit. A k mání bude třeba i pro vás.
Se závodní sérií Touring Car Racer International Series jsme vás ještě neseznámili, letos se ostatně jede poprvé. Nicméně i přesto již stihla oslovit řadu týmů, pro které tím největším lákadlem jsou nízké náklady. Startovné pro letošní sezónu čítající 12 závodů je 40 000 Eur (cca 1 085 000 Kč), cena samotných vozů pak nemá překročit 70 000 Eur (1 898 000 Kč). To rozhodně není enormní suma, i když je třeba dodat, že započítán do ní není motor. Ten by ale měl stát dalších maximálně 20 000 Eur (542 500 Kč).
Ve srovnání s jinými šampionáty si toto závodění může dovolit podstatně více závodníků, což jen vysvětluje, proč se o novou sérii začíná zajímat stále více automobilek. Pro letošek se na start postavilo Audi TT, Ford Focus ST, Honda Civic Type-R, Opel Astra OPC a Seat Leon Cupra. Samozřejmě notně upravené, neboť dle pravidel může maximální výkon až dvoulitrových přeplňovaných benzinových či dieselových motorů vystoupat na 330 koní, zatímco minimální hmotnost nemá klesnout pod 1 260 kg.
Mantinely jsou tedy jasně dány, přičemž od příštího roku se série dočká nováčka v podobě Volkswagenu Golf GTI. Pod jeho kapotou se objeví motor 2,0 TFSI z verze R, který navíc prošel další modifikační kúrou a nyní pumpuje oněch maximálně povolených 330 koní. Tento výkon přenáší šestistupňový automat DSG, ovšem pouze na přední kola. Ta přitom počítají s rozchodem větším oproti standardu o 40 centimetrů.
Ve výsledku tu tedy máme opravdu doširoka rozkročený postoj, se kterým přichází také patřičně agresivní bodykit. Ten spoléhá hlavně na modifikovaný přední nárazník, v jehož středu najdeme karbonový splitter. Ze stejného materiálu pak byly vyrobeny nástavce bočních prahů, zadní křídlo či difuzor. Taková kapota motoru s obřím větracím otvorem je však již plastová, stejně jako víko zavazadelníku.
Zmínit můžeme ještě 18palcová litá kola, jejichž velikost je opětovně dána pravidly. To ostatně platí také o brzdových kotoučích, kde maximem je 380 milimetrů. Za dalšími modifikacemi vůči standardu však již musíme do kabiny, kde najdeme plnohodnotnou ochrannou klec či závodní sedadlo s vícebodovými pásy. Prakticky vše ostatní však padlo za oběť odlehčování. I když palubka musela zůstat zachována.
Hmotnost 1 260 kg vás už nepřekvapí a ačkoli dynamické parametry vozu neznáme, je jasné, že s kombinací 330 koní na jeden a čtvrt tuny to bude nejrychlejší vyráběný Golf v nabídce samotné automobilky.Se silniční homologací nepočítejte, ale okruhů na vyřádění se s ním je i u nás dost.
První ostré nasazení čeká modifikovaný Golf již tento víkend, kdy série TCR zavítá na rakouský Red Bull Ring. Pro automobilku však jde hlavně o test, naplno se wolfsburgský hatchback začne projevovat až od příští sezóny. Koupit si jej budete moci i vy a ne nutně jen pro závodění v tomto seriálu. Za nějakých 2,4 milionu korun může být tenhle nejrychlejší Golf váš.
VW Golf TCR se pyšní výkonem 330 koní, se kterým může být spárována nejnižší hmotnost 1 260 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 59 minutami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 2 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 3 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz