Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DBX: tohle je prý budoucnost luxusních GT, elektrický crossover
3.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Aston v Ženevě ukázal svou vizi budoucnosti luxusních GT. Už ne kupé, ale crossover, už ne V12, ale elektromotory, už ne individualismus, ale rodinné hodnoty.
Pokud dojde řeč na luxusní GT, obvykle je předmětem diskuze nějaké kupé s velkým motorem, ideálně V12, pod přední kapotou, pohonem zadních kol a drahými materiály vybavenou kabinou. Tedy přesně tím, co tvoří hlavní část produkce Astonu. Jak ale ukazují trendy posledních 20 let, chutě zákazníků se mění a kdo ví, jestli se i tato, prozatím neměnná představa neodebere do historie. V nižších segmentech je trend odklonu od klasických řešení jasný a popularita různých kříženců pomalu stoupá.
Snad pod vlivem tohoto faktu připravil Marek Reichman, hlavní kreativec firmy, spolu se svým týmem koncept DBX. Jak řekl Andy Palmer, šéf Astonu, úkolem pana Reichmana bylo podívat se za hranice zažitých konvencí a prozkoumat budoucnost luxusních GT. „Koncept DBX je výzvou stávajícímu statu quo v rámci segmentu luxusních GT,” řekl Palmer. „Snaží se předvídat svět, a možná svět ne až tak vzdálený, kde cestování luxusním GT nebude jen stylové a luxusní, ale bude také praktické, bude brát ohled na rodinné potřeby a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Reprezentuje zásadní evoluci designového jazyka firmy. Čtyřsedadlová koncepce má zásadně vylepšit každodenní využitelnost. Díky faktu, že pod přední i zadní kapotu lze umístit věci pasažérů, nabízí bohatý prostor pro zavazadla,” navázal.
Jak už zaznělo, DBX je dvoudveřový, čtyřsedadlový crossover s mohutnou stavbou pontonu karoserie, kterí stojí vysoko na velkých kolech. Na něm je pak umístěna střecha v kupé tvaru. O pohon se starají čtyři elektromotory umístěné v nábojích kol, „šťávu” jim dodávají LiS baterie o neznámé kapacitě. Jízdní výkony známy nejsou, to ale není podstatné. Jde opravdu jen o stylistické cvičení, které ve výrobě nejspíš nikdy neuvidíme.
Současný trh ale naznačuje, že i mezi opravdu bohatými lidmi jsou jedinci s opravdu otevřenou myslí, jež konvence považují za něco, co je omezuje v rozletu. Pod jejich tlakem by pak opravdu mohly crossovery ovládnout i kategorii velkých GT.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Aston Martin DBX nás zaujal hlavně luxusně zpracovaným interiérem
Tohle je prý budoucnost luxusních GT. Nejsme si jisti, zda nám tak úplně voní...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 54 minutami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 2 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 3 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 5 hodinami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.05. 10:44 - Truck Daškam
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch