Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo
11.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňované agregáty dorazí ve tří- a čtyřlitrovém provedení. Zpočátku se počítá s výfukovými plyny, posléze s elektrickým dmychadlem.
Před pár týdny jsme přinesli zprávu, která se týkala automobilky Lamborghini a její averze vůči přeplňovaným motorům. I přes tento odmítavý postoj ovšem Italové připustili, že turbodmychadla či kompresory pod kapoty jejich modelů jednoho dne nejspíše zamíří. Momentálně se přitom zdá, že ta doba není až tak vzdálená, jak jsme si původně mysleli. Porsche totiž ve spolupráci s Audi vyvíjí nové přeplňované agregáty, které by následně měl použít celý koncern, tedy i Bentley, Volkswagen a dost možná také Lamborghini.
Zatím ovšem nejde o nic oficiálního, nebudeme tedy zbytečně malovat čerta na zeď. Přeci jen Lamborghini má v rámci VW Group poněkud větší autonomii než třeba taková Škoda, ve výsledku by jej tak přeplňované pohonné jednotky mohly alespoň v první fázi minout. U takového Audi a Porsche však již jde o hotovou věc, přičemž řada zvaná „KoVoMo” (Konzern Vee Otto Motoren - koncernové benzinové vidlicové motory) dorazí ve formě třílitrového šestiválce a čtyřlitrového osmiválce.
Oba agregáty počítají s 90stupňovým rozevřením válců a v dnešní době dost typickým, údajně nejefektivnějším půllitrovým objemem jednoho válce. To dává dohromady jejich celkový zdvihový objem - už zmiňované hodnoty 3,0 a 4,0 litru. Budou pochopitelně přeplňované, poněkud překvapivě se u nich ovšem zpočátku počítá s roztáčením turbodmychadel pouze za pomoci výfukových plynů. Elektricky poháněné přeplňování by mělo být vymezeno až pozdější fázi životního cyklu, což je tak trochu zpátečnický krok. Víme totiž, že koncern VW Group již danou technologii má k dispozici. Očividně ale není na takové úrovni, aby mohla zamířit do sériové produkce.
Samotné motory ale nejspíše musí být ve výrobě dle interních plánů co nejdříve, na zdokonalení elektrického přeplňování tedy nejspíše Audi a Porsche nemohou příliš dlouho čekat. To se však již opětovně dostáváme na pole spekulací, proto rychle zpátky do reality. Ta je v případě šestiválce spojena také se základní verzí pohonné jednotky, která by namísto třílitrového objemu přišla s 2,5litrovým a použitím Atkinsonova cyklu jako dnešních úsporných Audi ultra s benzinovými motory. To by ovšem znamenalo narušení pravidla půllitrového objemu válce a nejsme si jisti, jak moc této možnosti věřit.
Nic bližšího momentálně není o nových pohonných jednotkách známo, poprvé by se ovšem nejspíše mohly objevit v souvislosti s debutem druhé generace Porsche Panamera. Detaily bychom se tedy mohli dozvědět již v průběhu příštího roku.
Porsche a Audi aktuálně vyvíjejí novou generaci motorů V6 a V8, které by mohly debutovat pod kapotou druhé generace modelu Panamera (na snímcích je stávající provedení)
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito