Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4, A5 a A6 ultra: němečtí spořílci na českém trhu startují na 852 tisících Kč
29.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedany, kombíky i kupé se čtyřmi kruhy ve znaku dostaly nižší světlou výšku, ultra dlouhé převody a dvoulitrový diesel. Jezdit chtějí za 4,2 litru.
Německou trojku „ultras“, která staví zejména na nízké spotřebě resp. emisích CO2, jsme si představili již před jejím oficiálním debutem na březnovém ženevském autosalonu. V té době byla známa i jejich německá cena, prodej v českých luzích a hájích však startuje teprve nyní. K dispozici pro vás tedy máme oficiální ceníky, ještě před nahlédnutím do nich však dozajista nezaškodí menší zopakování těch zásadních změn, které Audi A4, A5 a A6 ultra oddělují od standardu.
Začít můžeme manuální převodovkou, která dostala u vyšších převodových stupňů o poznání delší převody. Mimo to nechybí systém start/stop, rekuperace brzdné energie či informační program pro řidiče, který vám naznačuje, že jste už dávno měli přeřadit na vyšší rychlost. Opomenout nesmíme ani lehce optimalizovanou aerodynamiku karoserie (jde hlavně o částečné zaslepení čelní masky), nižší světlou výšku či pneumatiky s nižším valivým odporem.
To je ale vlastně vše, poznávacím znamením je pak jen decentní označení modelů na zádi. A také motor 2,0 TDI pod přední kapotou. Ten přitom u modelové řady A4 posílá na přední kola 136 nebo 163 koní, u Audi A5 však již na přední nápravu proudí pouze vyšší výkon. V případě sedanu a kombíku A6 pak můžeme hovořit dokonce o 190 koních, přičemž kromě standardního manuálu můžete sáhnout také po dvouspojkové převodovce S tronic.
V závislosti na zvoleném modelu se přitom bude lišit jak udávaná spotřeba, tak i cena. Nejméně přitom logicky zaplatíte za sedan A4, který v kombinaci s méně výkonným motorem vychází na 851 900 Kč. V ceně přitom oproti standardu dostáváte kromě výše zmíněného sportovní podvozek či 16palcová kola, udávaná spotřeba by pak měla činit 4 l/100 km (zatímco emise CO2 poklesly na 104 g/km).
Pokud ale toužíte po výkonnějším provedení, měli byste si připravit o 44 tisíc korun více, spotřeba přitom narostla na 4,2 l/100 km (emise CO2 pak na 109 g/km). Stejného průměru dosahuje i slabší Audi A4 Avant, které pořídíte od 896 900 Kč, ve srovnání se sedanem tak kombík podražil o 45 tisíc Kč. S výkonem 163 koní (a spotřebou 4,4 l) je pak spojen stejný nárůst ceny jako u méně praktické varianty.
Přesunout se můžeme k modelové řadě A5, kde již dostanete pouze vyšší výkon. V případě kupátka přitom spotřeba má činit 4,2 litru, přičemž v showroomu necháte minimálně 972 900 Kč. Sáhnout ovšem můžete také po pětidveřovém provedení Sportback, které je o pouhou desetinu žíznivější, z vašeho bankovního účtu ovšem odečte jen 951 900 Kč.
Vrcholem nabídky „ultras“ se pak stává Audi A6, kde máme k dispozici hned čtveřici modelů. Limuzína s manuálem přitom stojí 1 063 900 Kč a s automatem pak 1 120 900 Kč za kombi dáte v obou případech o 67 tisíc korun více. Spotřeba se pak pohybuje mezi 4,3 až 4,4 litry u sedanu, u Avantu ovšem byla pokaždé stanovena na 4,6 l/100 km.
Bližší informace najdete jako obvykle v oficiálních cenících, které si můžete stáhnout ze stránek českého zastoupení jak pro Audi A4 (PDF, 351 kB), tak pro Audi A5 Sportback (PDF, 796 kB) a Audi A6 (PDF, 426 kB). Chybí jen specifikace pro A5 Coupe, která ale prý bude velmi brzy doplněna.
Německá trojka „Ultras“ se chlubí nízkou spotřebou, pomalá však s ohledem na výkon až 190 dieselových koní ale také nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz