Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa
27.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Audi ukázalo koncept nové Q2 se spoustou zajímavých řešení. Pohádky o spotřebě si ale v Ingolstadtu mohli odpustit.
O konceptu Crosslane Coupe víme už od včera a znali jsme i některé technické parametry. Ne všechny detaily ale byly přesné a podle očekávání se ani počítačem upravený snímek v Paříži představenému konceptu úplně nepodobá, a tak to všechno dnes můžeme upřesnit.
Po stránce motorické vůz opravdu využívá hybridního pohonné ústrojí známého z modelu Audi A1 e-tron, tříválcový benzinový motor o objemu 1,5 l a dvojice elektromotorů pak terénnímu kupé dávají k dispozici celkový výkon 177 koní. To by mělo stačit na nejvyšší rychlost 182 km/h a zrychlení z klidu na stovku za pouhých 8,6 sekundy. Tuto disciplínu přitom můžete zvládnout i čistě na elektřinu, kdy se o rozjezd stará elektromotor o výkonu 116 koní. V takovém případě ovšem budete potřebovat 9,8 s.
To samozřejmě nezní nereálně, horší je to ale opětovně s udávanou spotřebou. Kapacita baterií 17,4 kWh je totiž nižší, než jsme původně odhadovali. Audi sice díky tomu zkrátilo teoretický elektrický dojezd na 86 km, průměrné spotřeby 1,1 l/100 km se ale drží jako klíště. Jak jsme si ovšem vysvětlili už u e-tronu, není tato hodnota reálně dosažitelná. Počítat byste tak měli spíše s pětinásobkem. Ovšem jen za předpokladu, že se budete držet zkrátka.
Nezbytné by také bylo, aby Audi udrželo hmotnost na vcelku rozumných 1 390 kilogramech, do čehož je započítáno celé lithium-iontové ústrojí. To má Crosslane Coupé napájet až do rychlosti 55 km/h, poté bude ke slovu přizván také tříválcový motor. Nad 130 km/h by již měl k pohonu sloužit primárně, i když jen jako dobíjecí stanice baterií. Není proto divu, že i při tomto tempu občas řekne své druhý elektromotor.
Ten první o výkonu 68 koní a točivém momentu 210 Nm je přitom jen startérem a alternátorem, na samotný pohon vliv nemá. Co se však jistě projeví na jízdě, jsou střešní panely, které lze odsunout nad zavazadlový prostor a vytvořit tak jakousi variaci na kabriolet. S hmotností pouhých 10 kg se totiž podílejí na snížení těžiště. Jejich posunem navíc nebude rozhozeno vyvážení vozu.
Tohle všechno ale v sériové výrobě uvidíme sotva a jisté zatím není ani to, že se do ní dostane samotné Audi Q2. Značka ale prý uvažuje o dvouletém období, díky čemuž bychom si produkční model mohli prohlédnout opětovně v Paříži. Vůz vezoucí se na současné vlně popularity Range Roveru Evoque by pak měl doznat před příchodem do produkce jistého zjemnění a také zpraktičnění. Jako Audi Q2 bude totiž „kupé“ disponovat dvojicí dveří na každém boku, odjímací střešní panely by také zamířily do věčných lovišť. Příští rok ve Frankfurtu by tak Audi mohlo přijít s mnohem realističtějším konceptem, co říkáte?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
V Paříži bylo zřetelně vidět, že koncept Audi Crosslane Coupe to má do výroby ještě daleko
Koncept Audi Crosslane Coupé je předobrazem modelu Q2. Ten ale již bude používat mnohem praktičtější pětidveřovou karoserii. Lišit by se měly rovněž komponenty v motorovém prostoru, ačkoliv hybridním technologiím nikdy neříkejte nikdy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva