Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert?

Budoucnost Audi prý leží v tříválcovém turbu, které se dvěma elektromotory za zády zajišťuje minimální spotřebu a sprint 0-100 km/h za 9 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert?

19.9.2012 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Budoucnost Audi prý leží v tříválcovém turbu, které se dvěma elektromotory za zády zajišťuje minimální spotřebu a sprint 0-100 km/h za 9 s.

Není tomu tak dávno, co Audi prohlašovalo, že pouhých snížením hmotnosti karoserie by dosáhlo stejné úspory paliva jako konkurenční značky instalací hybridního systému. O naprostý výkřik do tmy se nejednalo, jak dokazuje třeba představení sedmé generace Volkswagenu Golf. Jeho o poznání lehčí komponenty si skutečně řeknou o méně paliva než dříve, což má kladný vliv i na auta značky se čtyřmi kruhy ve znaku. Co se totiž objeví v jiných koncernových vozech, to mohou v Ingolstadtu považovat za vlastní - nová A3 konec konců těží ze stejných základů.

Neznamená to ale, že by vývoj hybridních vozů a elektromobilů byl úplně odpískán. I přes údajný konec projektu totiž Audi nadále pracuje na hybridní verzi modelu A1 s přízviskem e-tron. Oproti elektrickému supersportu R8 však bude dvojici elektromotorů při jízdních výkonech pomáhat také benzinová pohonná jednotka. Její konstrukce je přitom pro Audi poněkud netypická - jedná se o 1,5litrový tříválec přeplňovaný turbodmychadlem. Že by volání bavorské divočiny?

Samotná A1 e-tron přitom není nová, i když jsme o ní dříve podrobněji nepsali. Původně ovšem pracovala krom elektromotorů s malým Wankelem coby součástí generátoru elektrické energie. Jenže právě komplikace spojené s tímto pohonným ústrojím měly Audi původně od vývoje odradit. Nakonec ale „skoroelektrická” A1 přežila díky použití zmíněného tříválce, který může nejen „nabíjet baterky” jako předchozí Wankel, ale i přímo pracovat s poháněnými koly.

Jeho až 128 koní tak bude pracovat podobně jako v Opelu Ampera - primárně se tedy starají pouze o doplňování energie v bateriích, když na to ale přijde, mohou se stát i samostatnou či doplňkovou pohonnou jednotkou. Vůz bude nadále disponovat i akumulátory o kapacitě 12 kWh, které bude možné dobíjet ze zásuvky a dovolí mu v takovém případě ujet prvních 80 km čistě na elektřinu, teprve poté by se do práce zapojila spalovací jednotka. Audi přitom udává, že A1 e-tron by měla jezdit v průměru za pouhý jeden litr na sto kilometrů.

Toho je ale dosaženo už dávno prokouknutým fíglem - automobilka zcela ignoruje energii „dotankovanou” ze zásuvky a počítá pouze spotřebu paliva během posledních 20 km jízdy, kdy elektřina dojde. Velmi jednoduchým výpočtem tak můžeme spočítat, že ve skutečnosti vůz bude jezdit za pětinásobek, tedy za 5 litrů benzinu na 100 km, nebo jejich ekvivalent. To už působí reálně, se spotřebou jednoho litru paliva na sto kilometrů by se účinnost jeho hybridní soustavy o celkovém výkonu 175 koní musela rovnat intergalaktickým raketám z Hvězdných válek.

Když už jsme zavadili o celkový výkon, sluší se ještě dodat, že vzhledem k němu není malé Audi žádný rychlík - na akceleraci z klidu na stovku potřebuje devět sekund. Když si to dáme dohromady s předpokládanou vysokou cenou (tři motory, kupa baterek...), máme před sebou asi dost důvodů pro oprávněný předpoklad, že se A1 e-tron stejně do prodeje nedostane. Značka ostatně dodala, že hybridní systém Dual-Mode bude dostupný až v „blízké budoucnosti”. A i ta může být ještě hodně vzdálená...


Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert? - 1 - Audi A1 e-tron prototype 01Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert? - 2 - Audi A1 e-tron prototype 02Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert? - 3 - Audi A1 e-tron prototype 03Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert? - 4 - Audi A1 e-tron prototype 04Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert? - 5 - Audi A1 e-tron prototype 05Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert? - 6 - Audi A1 e-tron prototype 06Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert? - 7 - Audi A1 e-tron prototype 07Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert? - 8 - Audi A1 e-tron prototype 08Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert? - 9 - Audi A1 e-tron prototype 09
Ještě nedávno se říkali, že vývoj projektu A1 e-tron šouplo Audi k ledu. Eurospotřeba 1 litr na 100 kilometrů ale zřejmě značku přesvědčila k jinému rozhodnutí...

Zdroj: AutoExpress

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše