Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem
26.6.2018 | Petr Prokopec
Zvykejte si na to, že žádný z dnes obvyklých motorů jednou v nabídce nových aut nenajdete. Vládu převezmou tzv. mild-hybridy schopné spalovací motor pravidelné vyřazovat z činnosti.
Druhá generace Audi A7 Sportback sice byla představena již loni na podzim, ovšem teprve letos na jaře zamířila do českých showroomů. Zpočátku byly k mání pouze dvě verze (50 TDI a 55 TFSI), nicméně nutnost homologace obou motorů na základě nové měřicí procedury WLTP vyřadila benzinové provedení na čas ze hry. Silnější diesel teď doplnil nový model 45 TDI a je mnohem zajímavější, než relativně skromné číslo před písmeny TDI v jeho označení.
Za diesely dosud kopal třílitr V6 naladěný na koní 286 koní. Novinka používá tutéž pohonnou jednotku, jeho výkon však činí jen 231 koní, točivý moment pak klesl z 620 na 500 Nm. To nezní oslnivě, motor ale používá 48voltový mild-hybridní systém, který se hlavně z legislativních důvodů stane brzy standardem napříč automobilovými třídami. Jen s jeho pomocí je totiž možné dostat spotřebu paliva resp. emise CO2 na úroveň požadovanou Evropskou unií už v roce 2020, takže takto řešený pohon dostane například i příští Octavie.
Než se začnete čertit, co si to na nás Brusel zase vymyslel, je třeba říci, že tohle je možná jediné opravdu efektivní řešení hybridního pohonu z pohledu širšího spektra zákazníků. Dokáže totiž spalovací motor vyřadit z činnosti v momentech, kdy v podstatě jen marně spotřebovává palivo a není k ničemu dobrý. Zároveň jej doplňuje jen malými akumulátory a nepříliš výkonným elektromotorem, což pramení v pouze drobné zvýšení hmotnosti.
Audi hovoří o tom, že mild-hybrid dokáže snižovat skutečnou spotřebu o 0,7 l/100 km a není důvod mu nevěřit. Systém si v městském provozu poradí zcela bez spalovacího motoru až do rychlosti 21 km/h a umí předvídat, kdy bude spalovací motor potřeba. Je totiž standardně spojení s čelní kamerou, která monitoruje situaci před vozem. Jakmile pak systém usoudí, že se cesta otevřela a auto dále nepojede v koloně, pohonnou jednotku nastartuje dříve než pořádně sešlápnete plyn. V provozu byste tak neměli zažít žádné omezení.
Systém dále dokáže při lehké jízdě vypínat pohonnou jednotku i v rychlostech od 55 do 160 km/h třeba při jízdě z kopce. Zároveň umí pomoci akceleraci nebo skrze regenerativní brzdění dobít lithium-iontovou baterii, a to až výkonem 12 kW.
Auto tak ve výsledku není ani pomalé, neboť s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol quattro zvládá A7 45 TDI zrychlení z klidu na stovku za 6,5 sekundy a maximálku 250 km/h. Zároveň není „užrané”, neboť průměrná spotřeba již dle náročnějšího cyklu WLTP činí 5,6 l/100 km, zatímco emise CO2 činí 147 gramů na kilometr.
Novinka je momentálně k mání na německém trhu, kde vychází na 62 900 Eur (cca 1 618 500 Kč). Ve srovnání s variantou 50 TDI je tedy o 3 400 Eur (87 500 Kč) levnější. Pokud přitom daný rozdíl aplikujeme na českou cenu výkonnějšího dieselu (1 745 900 Kč), měla by být novinka na tuzemském trhu k mání za přibližně 1,65 milionu korun.





Audi nově představilo model A7 Sportback 45 TDI, které používá mild-hybridní pohon, jemuž se brzy nevyhne naprostá většina aut. Na stovku zrychluje za 6,5 sekundy a jezdit za 5,6 litru na sto kilometrů chce jezdit i v reálném světě
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
