Reklama

Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost

Od pětimetrového dvoutunového vozu nejspíše nečekáte, že si bude libovat v prudkých vyhýbacích manévrech. Přesně to ale německý liftback dělá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost

21.6.2018 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Od pětimetrového dvoutunového vozu nejspíše nečekáte, že si bude libovat v prudkých vyhýbacích manévrech. Přesně to ale německý liftback dělá.

Pokud si kupujete nový automobil, jak přesně postupujete? Většina lidí nejspíše zamíří na internet, vybere si auto s parametry odpovídajícími jejich představám a zapátrá po zkušenostech s ním. Někteří se ještě podívají na hodnocení v crash testu, nicméně tím rešerše v podstatě končí a přichází vyjednávání o ceně. Je přitom překvapivé, že málokdo si během hledání nevzpomene na losí test.

Právě tato disciplína je ovšem do značné míry určující, odhaluje jízdní schopnosti i bezpečnost daného vozu. V poslední době jsme zde přitom měli velmi rozdílné výsledky, neboť zatímco takové BMW X2 se hrnulo po tečně takovým způsobem, jaký jsme ještě neviděli, VW Golf GTI překvapivě vykazoval spíše přetáčivost. Oba vozy přitom mají pohon předních kol.

Nyní zamíříme o několik úrovní trhu výše, konkrétně pak k Audi A7. To je takřka pětimetrový vůz, jenž na ručkách vah vykáže dvě tuny. Nemalými rozměry a hmotností se ovšem tento liftback rozhodně nenechal rozhodit, naopak byla demonstrována jeho působivá ovladatelnost. A to vlastně během všech testů, které proběhly v rychlostech 75, 76, 77 a 78 km/h.

Všechny testy pochopitelně neproběhly zcela bez chybičky. Při nejnižším tempu je Audi A7 klidné a vyrovnané, navýšení rychlosti na 76 km/h již vede k lehčímu rozvlnění. Sražení kužele je banalitou, více pozornosti je třeba věnovat návratu vozu do původního pruhu, kdy je patrné, že řidič už musí krocení vozu věnovat více úsilí. Nejvíce jsou rozměry a hmotnost patrné v rychlosti 78 km/h, nicméně stále nejde o stav, který by měl komukoliv přidělat vrásky na čele, zvláště když si uvědomíme, v jaké třídě se nachází. Však takhle losí test nezvládají ani mnohé mrštné kompakty.

Stojí za tím hlavně řiditelná zadní náprava, která je na trhu stále výjimečným řešením. Pokud tedy hledáte velký rodinný vůz, nemělo by na vašem seznamu jako jedna z možných voleb Audi A7 chybět. Při sepisování objednávky ovšem nezapomeňte standardní podvozek s ocelovými pružinami vyměnit za vzduchové měchy, jimiž byl osazen i testovací vůz. Pouze v takové chvíli totiž můžete počítat s agilní jízdou, kterou uvidíte na záběrech níže...

Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost - 1 - Audi A7 2018 losi test videoscreen 01Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost - 2 - Audi A7 2018 losi test videoscreen 02Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost - 3 - Audi A7 2018 losi test videoscreen 03Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost - 4 - Audi A7 2018 losi test videoscreen 04Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost - 5 - Audi A7 2018 losi test videoscreen 05Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost - 6 - Audi A7 2018 losi test videoscreen 06Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost - 7 - Audi A7 2018 losi test videoscreen 07Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost - 8 - Audi A7 2018 losi test videoscreen 08
Nové Audi A7 v losím testu uspělo. Daná dynamika a bezpečnost jsou přitom o to působivější, že jde o pětimetrový a dvoutunový vůz

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše