Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen Golf GTI převedl v losím testu něco, co nikdo neočekával
1.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hot hatch disponuje koncepcí „všechno vpředu“. Přesto se ale při náhlém vyhýbání překážce nehrnul po tečně jako nedávno BMW X2, ani zdaleka.
Není tomu dlouho, co jsme tu měli losí test BMW X2. Jeho výsledek nás více než překvapil, takovou nedotáčivost jsme totiž již hezky dlouho neviděli. Mnichovský předohrab totiž během simulace několikeré náhlé změny směru připomínal sáňky, které se jednoduše vydaly po přímé trajektorii a zcela odmítají návrat do původního jízdního pruhu. Takové chování rozhodně nelze považovat za bezpečné, zvlášť při rychlosti, v jaké X2 vzdala boj s trakcí - lépe hodnocena byla při takové disciplíně i levnější Škoda Karoq.
Dnes si posvítíme na průjezd Volkswagenu Golf GTI, který lze vnímat pozitivně i negativně - záleží na úhlu pohledu. Německý hot hatch totiž zvládne test s čistým štítem nanejvýš při rychlosti 73 km/h, což rozhodně není mnoho. Překvapivé ale je, že v tu chvíli není nedotáčivý, naopak začíná naznačovat přetáčivost, což je u vozu s pohonem předních kol a motorem i převodovkou vpředu neobvyklé a u Volkswagenu ještě méně. Naplno se pak snaha hrnout se dveřmi napřed patrná při vyšším tempu, při rychlosti 77 km/h se pak GTI kvůli rozevlátosti ani nezvládne vrátit do původního jízdního pruhu.
Pokud bychom přitom měli hodnotit pouze samotný výsledek losího testu, pak platí výše zmíněné - dosahované rychlosti jsou relativně nízké. Golf GTI je často zmiňován jako nastavená laťka pro ostatní hot hatche. Není sice nejrychlejší, nejpraktičtější či vizuálně nejagresivnější, nicméně na druhou stranu je asi nejucelenější.
Nicméně je to hot hatch a k zábavnému projevu patří spíše přetáčivé chování. Je tak vlastně pěkné vidět předokolku, jejíž záď ochotně čitelně ustřeluje do stran. Testovací jezdci španělského magazínu km77 pak navíc dodávají, že stabilizační kontrola byla ponechána ve standardním nastavení v normálním jízdním režimu. Přesto ovšem zasahovala jen minimálně, což naznačuje, že za volantem GTI lze očekávat opravdu slušnou porci zábavy. Je ale potřeba se na ni připravit, aby byla i bezpečná...
VW Golf GTI překvapil při losím testu přetáčivostí. Ta může být zdrojem zábavy i potíží
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Tohle Porsche si kdysi koupil Nissan, aby „obšlehnul” řešení pohonu všech kol pro svou vlastní legendu
19.2.2024 - Celosvětové prodeje elektrických a hybridních aut začaly prudce klesat, v lednu byly nejnižší od května 2023
19.2.2024 - Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená
19.2.2024 - Nové rakouské řešení pohonu spalovacích aut emise CO2 z atmosféry dokonce stahuje, pro elektromobily je to další rána
19.2.2024 - K mání je nejvzácnější verze legendárního BMW M1. Existují jen tři, můžete s ním založit klub s Berniem Ecclestonem
19.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva