Reklama

Tohle předvedla Škoda Karoq v losím testu. Ve srovnání s BMW X2 je to k nevíře

Srovnávat mladoboleslavská a mnichovská auta bylo ještě nedávno nemyslitelné. Dnes je třeba uznat, že Češi Němce poráží na hlavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle předvedla Škoda Karoq v losím testu. Ve srovnání s BMW X2 je to k nevíře

18.4.2018 | Petr Prokopec | 93 příspěvků

Srovnávat mladoboleslavská a mnichovská auta bylo ještě nedávno nemyslitelné. Dnes je třeba uznat, že Češi Němce poráží na hlavu.

Včera jsme si posvítili na losí test nového BMW X2, jehož výsledky byly přinejmenším rozpačité. Ačkoliv jde spíše než o zvýšený hatchback než pravověrné SUV, svým chováním neodpovídal reputaci mnichovské značky. Jistě, s rozevlátou zádí asi nikdo nepočítal, jenže stejně nečekané bylo, že se BMW při prudkém brzdění a náhlé změně směru jízdy pohrne za čumákem jako sáňky na sněhu.

Že jeho chování není akceptovatelné ani jako standard, jsme vám ukázali už na srovnání s větším a vyšším Subaru XV, které navíc bylo osazeno pneumatikami o značně vyšším profilu. To byla zkouška, kterou pro referenci nabízeli sami kolegové z km77, autoři obou testů, jejich rukama ale prošla i hezká řádka dalších aut. A jeden z našich čtenářů nás upozornil na nedávný test Škody Karoq, dalšího SUV obyčejnější značky, než kterou je BMW.

Karoq je navíc podobně jako XV mnohem více SUV a i citelně horší výsledky než u BMW bychom mohli přejít s klidem. Navíc byla vyšší i nájezdová rychlost, test probíhal při tempu 80, 76 a 82 km/h. Přesto si škodovka vedla o mnoho lépe. U posledních dvou průjezdů došlo k určitým chybám, tedy třeba ke sražení kuželů či k nevrácení se do původního jízdního pruhu, i tak je evidentní větší jistota. Při 80 km/h navíc předvedl Karoq skoro čistý průjezd bez čehokoli, co by se blížilo extrémní nedotáčivosti X2.

Zásluhu na tom krom lepšího naladění podvozku jistě mají i dobře fungující asistenční systémy. Všimněte si, že Karoq po manévru jede nižší rychlostí, jejíž velkou část ztratil právě při zásahu stabilizace. Ani to není úplně v pořádku, zvyšuje to čas potřebný na návrat do původního pruhu, jenže je lepší se tam vrátit později a celý než vůbec.

Lze něco dodat? Snad jen tolik, že bezmeznou chválu mladoboleslavského SUV rozhodně nečekejte, jak jsme zmínili, hlavně druhé dva průjezdy nebyly zcela bez chybičky. Nicméně i přesto si Škoda byla jistější v kramflecích, a to při rychlosti vyšší až o 5 km/h, než BMW X2. Za tuto větu bychom si přitom ještě před několika lety nafackovali, dnes ale zkrátka není zbytí. V Mnichově by měli ihned svolat poradu, dobře se chovající auto s motorem vpředu a pohonem primárně předních kol vyrobit zjevně neumí...

Tohle předvedla Škoda Karoq v losím testu. Ve srovnání s BMW X2 je to k nevíře - 1 - Skoda Karoq losi test 2018 videoscreen 01Tohle předvedla Škoda Karoq v losím testu. Ve srovnání s BMW X2 je to k nevíře - 2 - Skoda Karoq losi test 2018 videoscreen 02Tohle předvedla Škoda Karoq v losím testu. Ve srovnání s BMW X2 je to k nevíře - 3 - Skoda Karoq losi test 2018 videoscreen 03Tohle předvedla Škoda Karoq v losím testu. Ve srovnání s BMW X2 je to k nevíře - 4 - Skoda Karoq losi test 2018 videoscreen 04Tohle předvedla Škoda Karoq v losím testu. Ve srovnání s BMW X2 je to k nevíře - 5 - Skoda Karoq losi test 2018 videoscreen 05Tohle předvedla Škoda Karoq v losím testu. Ve srovnání s BMW X2 je to k nevíře - 6 - Skoda Karoq losi test 2018 videoscreen 06
Ani Škoda Karoq sice neprošla losím testem zcela bez chybičky, oproti extrémně nedotáčivému BMW X2 ji ale lze hodnotit mnohem kladněji

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 93 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama