Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7
15.3.2019 | Petr Prokopec
Zdálo se být prakticky nemožné, že by někdo „protlačil” přes novou emisní normu Euro motor bez přeplňování. Audi ale říká, že to dokáže, i když konkurence dávno najela na turbovlnu.
Na představení druhé generace Audi R8 došlo teprve před čtyřmi lety. Zájemci o koupi tedy nemusí kvapně chvátat do showroomů, z povrchu zemského ani kupé, ani roadster hned tak nezmizí. Nicméně i přesto se Němci již zabývají otázkou, co přijde za pár let. Nové informace jsou naštěstí mnohem optimističtější než spekulace z posledních měsíců, kdy se hovořilo o úplném konci R8 bez jakéhokoli nástupce.
Dle aktuálních informací bychom se třetí generace měli dočkat. A co je snad nejpodstatnější, měl by si zachovat stávající koncepci. I novinka by tedy měla setrvat u atmosférického desetiválce uloženého uprostřed. To je více než překvapivé, neboť kvůli obavám z přísnějších budoucích norem již i Ferrari u osmiválců přepřáhlo na přeplňování. Stejným směrem jde i Aston Martin, McLaren pak atmosférický agregát ve své moderní historii vůbec nenabízel.
Je to alespoň přesvědčení Olivera Hoffmanna. Jeho jméno vám nejspíše mnoho neřekne, nicméně jako vrchní motorář a člen rady ředitelů divize Audi Sport má v rozhodování nemalé slovo. Kromě toho je samotný agregát jeho dílem, navrhl jej totiž pro Italy i Němce. „Pracoval jsem pro Lamborghini, když jsme vyvinuli pětilitrovou verzi motoru V10. Poté se mě Audi zeptalo, jestli bych chtěl vyvinout i novou verzi, tak jsem ji udělal.“
Hoffmann je tedy s vozem emočně svázán a jeho volání po zachování atmosférického motoru lze pochopit. Dá se i předpokládat, že k tomu nakonec dojde, až tak úplně puristický však agregát nebude. Nesmíme zapomenout na skutečnost, že již v příštím roce odstartuje emisní norma Euro 7, která výrobcům teprve udělá ze života peklo. Dosud se zdálo být zcela nemožné, že by bez přeplňování vůbec šlo nějakou pohonnou jednotku certifikačním procesem protáhnout. I proto atmosféry prakticky vymizí, alespoň v Evropě.
Člen rady ředitelů Audi odpovědný za vývoj Hans-Joachim Rothenpieler proto již naznačil, že desetiválcová jednotka by se mohla dočkat elektrifikace a vůz by dorazil jako plug-in hybrid. I to je změna oproti dřívějším spekulacím - dosud se myslelo, že pokud Audi u své sportovní vlajkové lodi vůbec zůstane, vsadí jen na elektrické jednotky a z varianty e-tron udělá jediného zástupce v nabídce.
Nyní se ale začíná zdát, že Audi chce jít cestou spojení atmosférického spalovacího agregátu a elektromotoru. To naznačuje i Hoffmann, když tvrdí, že „čím více budeme elektrifikovat, tím déle zůstane V10 v nabídce a tím déle jej lidé budou chtít“. Rothenpieler jej pak navíc doplnil zmínkou o příchodu hned 30 elektrifikovaných novinek, jenž mají dorazit do roku 2025. Původně přitom Audi počítalo pouze se dvaceti.
K zachování desetiválcového motoru by tak mohlo dojít nejen na německé, ale také na italské straně. Šéf Lamborghini Stefano Demonicalli již připustil, že hybridizace je jediným řešením, jak může tato automobilka přežít i v budoucnu. Tedy bez toho, aby nevsadila na přeplňované jednotky, jak tomu je u SUV Urus, jež používá osmiválcové twin-turbo z produkce mateřského Audi.
Je to jiskřička naděje v jinak dost tristním světě vyhlídek na automobilovou budoucnost. Raději nejásejme předčasně, další roky mohou přinést leccos, představa možnosti si pořídit nový sporťák s atmosféricky plněným motorem i v hloubi příští dekády ale zkrátka nezní špatně.
Audi se v případě modelu R8 naposledy pochlubilo limitovanou edicí Decennium, která odkazuje na desetileté působení vozu na trhu. Ten podle současného přesvědčení Audi čeká ještě podobně dlouhá budoucnost
Zdroj: Motoring
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před hodinou - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před hodinou - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 2 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 3 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.29. 09:12 - jerry
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus