BAIC C90L 6,0 V12: design z Mercedesu a Volva, motor z parníku

BAIC představil na pekingském autosalonu přes pět metrů dlouhý koncept luxusní limuzíny, která dovedla plagiátorství na dosud nepoznanou úroveň.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BAIC C90L 6,0 V12: design z Mercedesu a Volva, motor z parníku

24.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BAIC C90L 6,0 V12: design z Mercedesu a Volva, motor z parníku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BAIC představil na pekingském autosalonu přes pět metrů dlouhý koncept luxusní limuzíny, která dovedla plagiátorství na dosud nepoznanou úroveň.

Čínské automobilky tímto dosáhli zcela nové úrovně zvrácenosti. Už nekopírují jen evropské, americké nebo japonské produkty, ale začaly se vykrádat navzájem. Příkladem je koncept luxusní limuzíny C90L, která se v premiéře objevila na pekingském autosalonu.

Vznikla ve společnosti BAIC a jako obvykle jde o skládačku, za kterou by se nemuselo stydět ani Lego. Pekingský automobilový výrobce je známý tím, že pro čínské zákazníky oficiálně staví vozy značky Mercedes a Hyundai v rámci státem nařízených „joint ventures”. Kromě toho si zcela běžně dovolí kopírovat auta svých obchodních partnerů a prodává je pod svým logem. A když nekopíruje celá auta, využije alespoň jejich techniku.

Podobným způsobem vznikl i BAIC C90L, který je postaven na platformě minulé generace Mercedesu třídy E s typovým označení W211. Na délku měří impozantních 5,2 metru a šířka činí 1 915 mm. Při pohledu zezadu si nelze nevšimnout zadní světla a některé křivky, které více než připomínají vozy značky Bentley. Linie střechy zase může evokovat BMW 5 GT. A kde je ten plagiát čínské konkurenční automobilky?

Pokud se shodneme na tom, že firma BAIC při navrhování přídě vykradla nápady ze ženevského konceptu Volvo VCC (Versatility Concept Car) z roku 2003 a přidala se k tomu špetka designu z loňské studie Volvo Universe, rozhodně z toho nebude nadšené čínské Geely, jakožto současný vlastník švédské automobilky.

Samozřejmě pokud někdo namítne, že v předních světlech poznává spíše současný Mercedes E Coupe, asi bychom neodporovali. Až na tu velikost a úhel natočení by to docela sedělo. Zajímavé přitom je, že podle britského Autocaru se kromě čínských designérů podílelo na tomto projektu také italské stylistické studio Fioravanti.

Britové kromě toho uvádí, že koncept s pohonem zadních kol dostal šestilitrový dvanáctiválec neznámého původu i výkonu. I tak si ale zaslouží pozornost, neboť Číňané se, pokud něco ukradnou, s technikou obvykle nemažou a i do rádoby sporťáku nacpou klidně čtyřválcovou patnáctistovku. Nepředpokládáme tedy, že by tento šestilitr vznikl v čínské konstrukční kanceláři a pokud ano, tak snad jedině jako lodní motor...


BAIC C90L 6,0 V12: design z Mercedesu a Volva, motor z parníku - 1 - BAIC C90L 01BAIC C90L 6,0 V12: design z Mercedesu a Volva, motor z parníku - 2 - BAIC C90L 02BAIC C90L 6,0 V12: design z Mercedesu a Volva, motor z parníku - 3 - BAIC C90L 03BAIC C90L 6,0 V12: design z Mercedesu a Volva, motor z parníku - 4 - BAIC C90L 04BAIC C90L 6,0 V12: design z Mercedesu a Volva, motor z parníku - 5 - BAIC C90L 05
Volvo, Bentley, Mercedes, BMW, vyberte si, BAIC umí nabídnout v jednom voze spoustu stylů

Zdroj: autocar.co.uk

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.