Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12

Změny na karoseriích i v interiéru Continentalů GT i Flying Spur jsou vcelku drobné, dvanáctiválce ale mají papírově lepší spotřebu díky vypínání válců.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12

17.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Změny na karoseriích i v interiéru Continentalů GT i Flying Spur jsou vcelku drobné, dvanáctiválce ale mají papírově lepší spotřebu díky vypínání válců.

Značka Bentley připravila pro své modely z řady Continental facelift, který se týká všech strojů, ať už mají střechu plechovou či plátěnou, válců pod kapotou osm či dvanáct a dveří jeden či dva páry. Není to facelift výrazný, ostatně proč měnit něco, co funguje, ale přeci jen tu změny jsou, a to jak na karoserii tak i pod slupkou. Právě ty jsou dost možná výraznější.

Karoserie Continentalu GT doznala úprav jak vpředu, tak i vzadu, třebaže všechny byly v podstatě jen kosmetické. Je tu trochu jiný přední nárazník, menší maska chladiče a také přední blatníky jsou ostřeji řezané. A za koly vidíme nové výdechy horkého vzduchu, tvarované do písmene B. Vzadu je změn ještě méně, je tu jen trochu jiný nárazník a víko zavazadelníku. A také na snímcích vidíme nová kola, která mají 20 či 21 palců, ale zda se jejich design povedl, může být sporné.

Do interiéru kupé se podíval upravený volant, podle automobilky je ergonomičtější a „sportovnější”; patrné jsou zejména prolisy na palce u ramen. Také byla zvětšena pádla řazení pod ním. Přístrojový štít dostal novou grafiku, kolem voliče automatu je nová černá dekorace a mezi zadními sedadly kupé je nový odkládací prostor.

Pod kapotou jsou ovšem změny trochu větší, i když ne o tolik. Stále tu je šestilitrový motor W12 z dílen Volkswagenu, jen jeho výkon poskočil z 575 koní a 700 Nm na 590 koní a 720 Nm. To není zas tak velký nárůst, ani ne o tři procenta u obou veličin, ale lepší něco než nic. Co je pro Evropskou unii důležitější, spotřeba dvanáctiválce se údajně snížila „až o 5 procent” a vůz by tedy měl zvládnout 100 km v kombinovaném režimu za 14,1 litru benzínu. Za tento pokrok nejspíš vděčí systému vypínání válců, který ve chvílích, kdy není potřeba plný výkon, jich polovinu odpojí.

Čtyřdveřový model Flying Spur dostal zvenčí v podstatě jen nová kola, změny uvnitř jsou ale podobné těm na verzi GT - je tu nová grafika přístrojů a sportovnější volant, i když ne tak moc, protože na jediném snímku jeho interiéru nejsou k vidění ony prolisy pro palce. Dvanáctiválec pod kapotou tohoto modelu je silnější než u GT, nabízí 625 koní a 800 Nm, a také dostal systém vypínání válců, což údajně snížilo emise na 333 g CO2/km. Z toho můžeme vypočítat spotřebu 14,2 litru na 100 km.

U obou strojů také do nabídky přibylo několik barev, které mají názvy Merlin, Camel a Jetstream. Zda je vidíme na autech ve fotogalerii, nemůžeme potvrdit, ale bylo by to logické; dá se také očekávat, že barva Camel bude jakýsi odstín béžové. A právě tato barva bude nově k mání i pro interiér, spolu s barvou Shortbread. V konfigurátoru - který je mimochodem schopen člověka zabavit na skoro tak dlouho, jako to zvládne konfigurátor Astonu nebo Ferrari - tyto možnosti ještě nejsou, ale mohly by se tam objevit brzy.

Není zatím známo, kdy se faceliftované Continentaly dostanou do prodeje, ale dá se očekávat, že se tak stane po ženevském autosalonu. Není také vyloučeno, že se právě tam drobné novinky na těchto grand tourerech ukážou veřejnosti.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 1 - 2015 bentley continental gt facelift 01Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 2 - 2015 bentley continental gt facelift 02Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 3 - 2015 bentley continental gt facelift 03Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 4 - 2015 bentley continental gt facelift 04Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 5 - 2015 bentley continental gt facelift 05Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 6 - 2015 bentley continental gt facelift 06Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 7 - 2015 bentley continental gt facelift 07Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 8 - 2015 bentley continental gt facelift 08Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 9 - 2015 bentley continental gt facelift 09Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 10 - 2015 bentley continental gt facelift 10Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 11 - 2015 bentley continental gt facelift 11Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 12 - 2015 bentley continental gt facelift 12Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 13 - 2015 bentley continental gt facelift 13Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 14 - 2015 bentley continental gt facelift 14Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 15 - 2015 bentley continental gt facelift 16Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 16 - 2015 bentley continental gt facelift 17
Kupé Continentalu GT dostalo drobné úpravy ven i dovnitř...

Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 17 - 2015 bentley continental gt conv facelift 01Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 18 - 2015 bentley continental gt conv facelift 02Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 19 - 2015 bentley continental gt conv facelift 03Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 20 - 2015 bentley continental gt conv facelift 04Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 21 - 2015 bentley continental gt conv facelift 05Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 22 - 2015 bentley continental gt conv facelift 06Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 23 - 2015 bentley continental gt conv facelift 07Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 24 - 2015 bentley continental gt conv facelift 07aBentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 25 - 2015 bentley continental gt conv facelift 08Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 26 - 2015 bentley continental gt conv facelift 09
... stejně jako varianta Convertible

Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12 - 27 - 2015 bentley continental flying spur facelift int
Na Flying Spuru je změn méně, ukázal jen interiér

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše