Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná
12.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka je k mání s pohonem zadních či všech čtyř kol i v prodloužené verzi. Ryze na elektřinu pokoří 40 km, v průměru si má říci o 2,1 l/100 km.
Mnichovská automobilka již hezkých pár let naznačuje, že to s hybridizací a elektrifikací myslí více než vážně. I proto ostatně pustila do světa modely jako BMW i3 a i8. Nově tu pak máme oznámení o založení divize iPerformance, která se bude soustředit na vývoj plug-in hybridů. Na ženevském autosalonu si přitom budeme moci představit první ovoce tohoto oddělení, a sice rodinu modelů 740e, jenž bude zahrnovat standardní BMW 740e iPerformance, prodlouženou variantu 740Le iPerformance a její verzi osazenou pohonem všech kol 740Le xDrive iPerformance.
Ve všech třech případech je možné počítat s tímtéž pohonným ústrojím, tedy s kombinací přeplňovaného benzinového čtyřválce a elektromotoru. Spalovací jednotka sama o sobě dává 258 koní a 400 Nm točivého momentu. Elektromotor pak byl naladěn na 113 koní a 250 Nm, v případě celé soustavy je tedy možné počítat s 326 koňmi. Asi proto nepřekvapí, že zrychlení z klidu na stovku zabere v závislosti na daném provedení 5,5 až 5,7 sekundy, průměrná spotřeba pak byla dle norem vypočítána na 2,1 až 2,3 l/100 km. Po realitě voní jako obvykle - vůbec.
S ohledem na baterie o kapacitě 9,2 kWh zvládají verze s pohonem zadní nápravy urazit 40 kilometrů čistě na elektřinu, u varianty 740Le xDrive iPerformance je „bezemisní“ dojezd snížen na 37 km. Paket baterií byl pak usazen pod zadními sedadly, v zavazadlovém prostoru je tedy možné počítat se 420 litry objemu. Značka pak dodává, že při využití běžné elektrické sítě je možné dosáhnout plné kapacity za méně než čtyři hodiny, při využití stanice BMW i Wallbox pak potřebujete dokonce méně než tři hodiny.
Dále se můžeme rozepsat o novém tlačítku eDrive, jehož stiskem řidič ovlivňuje fungování hybridního ústrojí. V režimu Auto je k pohonu využíván primárně elektromotor, přičemž spalovací jednotka se přidává až po překročení rychlosti 80 km/h nebo při prudkém sešlápnutí plynového pedálu. Při volbě režimu Max pak s přeplňovaným dvoulitrem můžete počítat jen ve chvílích, kdy dochází k razantnímu pružnému zrychlení. Nejvyšší rychlost je přitom v tomto módu omezena na 140 km/h.
Standardem je také ovládání Driving Experience Control umožňující volbu různých jízdních profilů Eco Pro, Comfort, Sport a Adaptive, nechybí ani navigační systém ConnectedDrive, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či ovládání za pomoci gest. BMW pak zároveň s novou divizí spouští i program 360° Electric, v jehož rámci můžete sáhnout po řadě aplikací kontrolujících kupříkladu nejlevnější odběr elektřiny či volbu co nejefektivnější trasy v navigaci.



















BMW 740e iPerformance je k mání ve třech variantách, udávaná spotřeba je však pokaždé nereálná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 10 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 11 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
