BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná

Německá novinka je k mání s pohonem zadních či všech čtyř kol i v prodloužené verzi. Ryze na elektřinu pokoří 40 km, v průměru si má říci o 2,1 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná

12.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá novinka je k mání s pohonem zadních či všech čtyř kol i v prodloužené verzi. Ryze na elektřinu pokoří 40 km, v průměru si má říci o 2,1 l/100 km.

Mnichovská automobilka již hezkých pár let naznačuje, že to s hybridizací a elektrifikací myslí více než vážně. I proto ostatně pustila do světa modely jako BMW i3 a i8. Nově tu pak máme oznámení o založení divize iPerformance, která se bude soustředit na vývoj plug-in hybridů. Na ženevském autosalonu si přitom budeme moci představit první ovoce tohoto oddělení, a sice rodinu modelů 740e, jenž bude zahrnovat standardní BMW 740e iPerformance, prodlouženou variantu 740Le iPerformance a její verzi osazenou pohonem všech kol 740Le xDrive iPerformance.

Ve všech třech případech je možné počítat s tímtéž pohonným ústrojím, tedy s kombinací přeplňovaného benzinového čtyřválce a elektromotoru. Spalovací jednotka sama o sobě dává 258 koní a 400 Nm točivého momentu. Elektromotor pak byl naladěn na 113 koní a 250 Nm, v případě celé soustavy je tedy možné počítat s 326 koňmi. Asi proto nepřekvapí, že zrychlení z klidu na stovku zabere v závislosti na daném provedení 5,5 až 5,7 sekundy, průměrná spotřeba pak byla dle norem vypočítána na 2,1 až 2,3 l/100 km. Po realitě voní jako obvykle - vůbec.

S ohledem na baterie o kapacitě 9,2 kWh zvládají verze s pohonem zadní nápravy urazit 40 kilometrů čistě na elektřinu, u varianty 740Le xDrive iPerformance je „bezemisní“ dojezd snížen na 37 km. Paket baterií byl pak usazen pod zadními sedadly, v zavazadlovém prostoru je tedy možné počítat se 420 litry objemu. Značka pak dodává, že při využití běžné elektrické sítě je možné dosáhnout plné kapacity za méně než čtyři hodiny, při využití stanice BMW i Wallbox pak potřebujete dokonce méně než tři hodiny.

Dále se můžeme rozepsat o novém tlačítku eDrive, jehož stiskem řidič ovlivňuje fungování hybridního ústrojí. V režimu Auto je k pohonu využíván primárně elektromotor, přičemž spalovací jednotka se přidává až po překročení rychlosti 80 km/h nebo při prudkém sešlápnutí plynového pedálu. Při volbě režimu Max pak s přeplňovaným dvoulitrem můžete počítat jen ve chvílích, kdy dochází k razantnímu pružnému zrychlení. Nejvyšší rychlost je přitom v tomto módu omezena na 140 km/h.

Standardem je také ovládání Driving Experience Control umožňující volbu různých jízdních profilů Eco Pro, Comfort, Sport a Adaptive, nechybí ani navigační systém ConnectedDrive, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či ovládání za pomoci gest. BMW pak zároveň s novou divizí spouští i program 360° Electric, v jehož rámci můžete sáhnout po řadě aplikací kontrolujících kupříkladu nejlevnější odběr elektřiny či volbu co nejefektivnější trasy v navigaci.


BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 1 - BMW 740e iPerformance prvni sada 01BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 2 - BMW 740e iPerformance prvni sada 02BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 3 - BMW 740e iPerformance prvni sada 03BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 4 - BMW 740e iPerformance prvni sada 04BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 5 - BMW 740e iPerformance prvni sada 05BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 6 - BMW 740e iPerformance prvni sada 06BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 7 - BMW 740e iPerformance prvni sada 07BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 8 - BMW 740e iPerformance prvni sada 08BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 9 - BMW 740e iPerformance prvni sada 09BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 10 - BMW 740e iPerformance prvni sada 10BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 11 - BMW 740e iPerformance prvni sada 11BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 12 - BMW 740e iPerformance prvni sada 12BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 13 - BMW 740e iPerformance prvni sada 13BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 14 - BMW 740e iPerformance prvni sada 14BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 15 - BMW 740e iPerformance prvni sada 15BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 16 - BMW 740e iPerformance prvni sada 16BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 17 - BMW 740e iPerformance prvni sada 17BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 18 - BMW 740e iPerformance prvni sada 18BMW 740e iPerformance: nový hybrid má 326 koní, udávaná spotřeba je nereálná - 19 - BMW 740e iPerformance prvni sada 19
BMW 740e iPerformance je k mání ve třech variantách, udávaná spotřeba je však pokaždé nereálná

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše