Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW potvrdilo řadu 2 Gran Coupé. Přijde i jako M2 a bude to zadokolka
6.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
M2 Gran Coupe přijde v roce 2019 a bude mít primárně zadní náhon, stejně jako všechny nižší verze. Předokolkou by tak zůstala jen jednička.
Nabídka automobilky BMW se rozroste o vůz, o kterém se už chvíli spekuluje - řadu 2 Gran Coupé. Nehledejte tu háček, bude to elegantnější sedan, pravděpodobně s bezrámovými okny, něco jako řady 4 a 6 Gran Coupé. Jste-li fanoušky takových aut, tohle je jistě dobrá zpráva. A přísun dobrých zpráv nekončí - podle aktuálních zpráv to má být zadokolka a má existovat i verze M2.
Koncem loňského roku se v čínském Kantonu odhalilo BMW Compact Sedan, které jsme označili za předzvěst příští řady 1. Že příští „jednička” bude mít přední náhon, je už dlouho známo, ale jako sedan by existovat neměla a řada 2 by měla zůstat věrna zadnímu pohonu. Šéf BMW Harald Krüger učinil rozhodnutí nechat sériovou verzi Compact Sedanu jen čínskému trhu. Bude se tam i vyrábět ve spolupráci s partnerem Brilliance.
Příští generace řady 3 by měla vyrůst, proto u BMW vidí prostor pro vznik řady 2 Gran Coupé. Je zatím otázkou, zda bude mít karoserii sedan jako 4 a 6 Gran Coupé, tedy s pevným zadním sklem, nebo zda to bude liftback. Konkurencí tohoto modelu bude Mercedes-Benz CLA a Audi A3 sedan, takže liftback by byl jistě praktičtější, ovšem zrovna s praktičností si značku BMW spojovat příliš nechceme. Sedan by zase byl pevnější; volili bychom tuto možnost.
Dost pravděpodobně také 2 Gran Coupé dostane rozvor mezi 269 cm aktuálního kupé řady 2 a 281 cm sedanu řady 3, a to proto, že bude muset nabídnout víc prostoru pro nohy vzadu než kupé. Od kupé a kabrioletu řady 2 se bude Gran Coupé lišit i dále, bude mít např. nově navržený interiér. Ten pak údajně v roce 2020 dostanou i nástupci těchto dvou modelů řady 2.
Pod kapotou čekejme to stejné, co si dnes člověk může objednat do řad 2 a 3, tedy tří-, čtyř- a šestiválcové řadové motory v čele s třílitrovým M235i o 326 koních, za kterým budou následovat čtyřválcové 228i a 220i o 245, resp. 184 koních, a tříválcové 218i se 136 PS výkonu. U dieselů jsou pouze čtyřválce, ale mělo by být na výběr mezi 224koňovým 225d, 190koňovým 220d a 150koňovým 218d. Bude na výběr z pohonu zadních nebo všech kol a z manuálního šestikvaltu nebo automatického osmikvaltu.
Verze M2 Gran Coupé by měla nabídnout šestiválec o 365 koních, uložený vpředu podélně, a měla by mít pohon zadních kol, jak stojí i výše. Je to velký rozdíl oproti konkurenci - Audi RS3 sedan i Mercedes-AMG CLA 45 mají motor vpředu napříč a pohon všech kol. Pro nadšeného řidiče by to mělo být velkými plusovým body a právě proto se BMW téhle koncepce drží. Pomohlo k tomu nadšené přijetí BMW M2 Coupé jak fanoušky, tak i kritikou.
M2 Gran Coupé by se mělo ukázat v roce 2019, tedy za nějaké tři roky. Civilní verze řady 2 Gran Coupé čekejme dříve. Kdy a s jakým ceníkem dorazí do prodeje, zatím není přesně známo. Starší zprávy hovoří o půlce roku 2018 a tento termín stále vypadá docela reálně.




Zhruba rok staré ilustrace BMW řady 2 Gran Coupé napovídají možný vzhled
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva