O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3

Do M5 už hezkou řádku let nedostanete manuální převodovku, pokud nežijete v USA. V M2 je ale stále oblíbenou možností i v Evropě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3

22.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Do M5 už hezkou řádku let nedostanete manuální převodovku, pokud nežijete v USA. V M2 je ale stále oblíbenou možností i v Evropě.

Když ještě nebyla na světě aktuální generace BMW M3 a M4, existovaly obavy, že nebude k mání s manuální převodovkou. Ty se naštěstí ukázaly být lichými. Nástupce BMW 1 M, model M2, který je na trhu teprve několik týdnů, také můžete mít s manuálem nebo se sedmistupňovou dvouspojkou - na rozdíl od 1 M, která byla k mání právě jen s manuální převodovkou.

Manuály ze silnějších aut mizí a automobilky to zdůvodňují zájmem zákazníků, že prostě manuál nikdo nechce. Že to není pravda, ukazuje reakce fanoušků i zákazníků Porsche na modely 911 GT3 a GT3 RS, které manuál nemají, a naopak na Cayman GT4, který zase nedostanete s automaticky řadící převodovkou. A nebo vyšší ceny prakticky všech starších sporťáků s manuály, Ferarri nevyjímaje. Ostatně, také Jaguar dodatečně nabídl pro F-Type manuál, protože o to nemalá část zákazníků stojí. A pak je tu Jeremy Clarkson a jeho nedávný sloupek o manuálech a šílenství, ale to je trochu jiný příběh.

Tak jako tak je fakt, že manuální skříně jsou dnes u výkonnějších aut (pro nás paradoxně) v menšině. Otázkou ovšem je, jak velké. Že zájem není nulový, jak se tváří někteří výrobci pokoušejíc se vyargumentovat svůj rádoby „tržní přístup”, není třeba znovu dokazovat. Jaguar hovoří o 10 procentech trhu a podobná čísla ukazují data BMW v případě M3 a M4 - ta říkají, že 90 % zákazníků si vybere dvouspojku a jen 10 % zvolí manuální řazení. V případě M2 to je ale jinak.

Mnichov kolegům z britského Car Throttle prozradil, že o ruční řazení má v případě tohoto modelu v Británii zájem celých 30 % zákazníků, tedy o poznání více než u většího modelu. Pořád je to pochopitelně méně než u automatu, ale už je to velká část a blíží se i americkým reáliím. Tam jsou tedy globálně manuály v těžké menšině, tvoří jen jednotky procent trhu, u sportovních aut je ale situace docela jiná - někdy se starají i o polovinu odbytu, třeba u Corvette C7 je to okolo 40 procent.

Proč je situace u M2 taková, je otázkou. Možná to je proto, že manuál v BMW M2 je údajně lepší než manuál ve všech ostatních moderních BMW. Anebo to má důvod tam, že M2 je myšlena víc pro skutečné fanoušky BMW M než dnešní M3 a M4. Anebo prostě proto, že to je menší a levnější auto a lidem do něj spíš sedí manuál. V každém případě je pravděpodobné, že takové procento zákazníků udrží manuál v nabídce BMW M a že všechna auta nebudou následovat M5.


O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 1 - bmw m2 manual 01O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 2 - bmw m2 manual 02
Manuální převodovku v M2 volí 30 % britských zákazníků

O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 3 - BMW M2 2016 oficialni sada 01O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 4 - BMW M2 2016 oficialni sada 02O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 5 - BMW M2 2016 oficialni sada 03O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 6 - BMW M2 2016 oficialni sada 04O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 7 - BMW M2 2016 oficialni sada 05O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 8 - BMW M2 2016 oficialni sada 06O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 9 - BMW M2 2016 oficialni sada 07O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 10 - BMW M2 2016 oficialni sada 08O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 11 - BMW M2 2016 oficialni sada 09O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 12 - BMW M2 2016 oficialni sada 10O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 13 - BMW M2 2016 oficialni sada 11O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 14 - BMW M2 2016 oficialni sada 12O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 15 - BMW M2 2016 oficialni sada 13O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 16 - BMW M2 2016 oficialni sada 14O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 17 - BMW M2 2016 oficialni sada 15O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 18 - BMW M2 2016 oficialni sada 16O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 19 - BMW M2 2016 oficialni sada 17O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 20 - BMW M2 2016 oficialni sada 18O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 21 - BMW M2 2016 oficialni sada 19O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 22 - BMW M2 2016 oficialni sada 20O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 23 - BMW M2 2016 oficialni sada 21O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 24 - BMW M2 2016 oficialni sada 22O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 25 - BMW M2 2016 oficialni sada 23O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 26 - BMW M2 2016 oficialni sada 24O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 27 - BMW M2 2016 oficialni sada 25O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 28 - BMW M2 2016 oficialni sada 26O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 29 - BMW M2 2016 oficialni sada 27O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 30 - BMW M2 2016 oficialni sada 28O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 31 - BMW M2 2016 oficialni sada 29O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 32 - BMW M2 2016 oficialni sada 30O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 33 - BMW M2 2016 oficialni sada 31O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 34 - BMW M2 2016 oficialni sada 32O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 35 - BMW M2 2016 oficialni sada 33O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 36 - BMW M2 2016 oficialni sada 34O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 37 - BMW M2 2016 oficialni sada 35O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 38 - BMW M2 2016 oficialni sada 36O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 39 - BMW M2 2016 oficialni sada 37O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 40 - BMW M2 2016 oficialni sada 38O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 41 - BMW M2 2016 oficialni sada 39O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 42 - BMW M2 2016 oficialni sada 40O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 43 - BMW M2 2016 oficialni sada 41O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 44 - BMW M2 2016 oficialni sada 42O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 45 - BMW M2 2016 oficialni sada 43O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 46 - BMW M2 2016 oficialni sada 44O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 47 - BMW M2 2016 oficialni sada 45O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 48 - BMW M2 2016 oficialni sada 46O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 49 - BMW M2 2016 oficialni sada 47O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 50 - BMW M2 2016 oficialni sada 48O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 51 - BMW M2 2016 oficialni sada 49O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 52 - BMW M2 2016 oficialni sada 50O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 53 - BMW M2 2016 oficialni sada 51O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 54 - BMW M2 2016 oficialni sada 52O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 55 - BMW M2 2016 oficialni sada 53O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 56 - BMW M2 2016 oficialni sada 54O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 57 - BMW M2 2016 oficialni sada 55O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 58 - BMW M2 2016 oficialni sada 56O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 59 - BMW M2 2016 oficialni sada 57O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 60 - BMW M2 2016 oficialni sada 58O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 61 - BMW M2 2016 oficialni sada 59O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 62 - BMW M2 2016 oficialni sada 60O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 63 - BMW M2 2016 oficialni sada 61O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 64 - BMW M2 2016 oficialni sada 62O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 65 - BMW M2 2016 oficialni sada 63O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3 - 66 - BMW M2 2016 oficialni sada 64
Na oficiální sadě ukázalo BMW model M2 jen s dvouspojkou

Zdroj: Car Throttle

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.