Prodeje Corvette C7: 40 procent zákazníků chce manuál, ještě více paket Z51

Viper strádá, Corvette profituje. Za půl měsíce její prodeje přesáhly osmiměsíční registrace konkurenta, navíc očividně oslovuje hodně nadšených řidičů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje Corvette C7: 40 procent zákazníků chce manuál, ještě více paket Z51

4.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prodeje Corvette C7: 40 procent zákazníků chce manuál, ještě více paket Z51

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Viper strádá, Corvette profituje. Za půl měsíce její prodeje přesáhly osmiměsíční registrace konkurenta, navíc očividně oslovuje hodně nadšených řidičů.

Americké supersporty Viper a Corvette jsou jako den a noc, oheň a led, Jin a Jang. Je tomu tak navzdory faktu, že oba pod svou protaženou přídí hostí motory obřích objemů, jež svůj výkon posílají na zadní nápravu. Jenže zatímco divize SRT koncernu Chrysler potřebovala celých osm měsíců, aby prodala 426 exemplářů, konkurenčnímu Chevroletu se povedlo udat 485 kusů jen během září. A to navíc značka spadající pod General Motors neměla k dispozici celých třicet dní, neboť prodej odstartoval v polovině měsíce. Minimálně po prodejní stránce je tak sedmá generace „Rejnoka“ úspěšnější než třetí generace „Zmije“, třebaže musíme jedním dechem dodat, že Vette je citelně levnějším, třebaže ne o tolik pomalejším autem.

Je přitom nutné zmínit, že Corvette se může spolehnout na extrémně loajální zákaznickou základnu. Podle mluvčího Chevroletu Monte Dorana bylo totiž prakticky 100 procent všech dosud uspokojených bjednávek od dosavadních majitelů některé z předchozích generací. Plných 38 procent všech kupujících pak sáhlo po novém sedmistupňovém manuálu. To možná na první pohled nevypadá jako extrémní číslo, na ten druhý jde však o největší podíl řidičů toužících po absolutní kontrole nad vozem v rámci koncernu GM. Navíc jsme v USA, kde se přes pozitivní trend s řazením „obtěžuje” jen necelých 7 procent lidí a zabýváme se čistě zájmem americké klientely. Znovu se tak potvrzuje fakt, že Američané jsou mnohem více než Evropané nakloněni spojení sporťák = manuál, a to i v případě tak amerického auta, jako je Vette.

Kromě toho 75 procent všech objednávek zahrnovalo i paket Z51, který přináší elektronický diferenciál, větší brzdy s lepším chlazením a pár dalších mechanických doplňků. Mezi ty patří i příplatkové tlumiče Magnetic Ride, po nichž sáhlo 54 procent všech zákazníků, kteří zvolili uvedený paket Z51. V prvé fázi prodeje tak Chevrolet očividně může začít přehazovat zisk vidlemi.

Podle Dorana ovšem veškerý tento procentuální podíl bude klesat. Největší zájem je totiž prý vždy evidován u zapřisáhlých fanoušků, kteří chtějí to nejlepší po stránce řidičské i výbavové. Postupem času by tedy podíl „extras”, včetně manuálních převodovek, měl jít dolů, stejně jako se bude objevovat více modelů Corvette zahrnujících jen standardní výbavu. Na druhou stranu je ale třeba dodat, že se pořád bavíme o základním provedení, v podstatě „levném sporťáku”, který si koupí i spousta lidí bez větších řidičských ambicí. Jakmile dorazí ostrá Z07, bude odbyt vypadat zase trochu jinak - je znovu možné, že zájem o automat bude v jejím případě tak malý, že jej automobilka ani nenabídne.

Ať už ale tohle všechno dopadne jakkoli, úspěchy nové Vette skoro na všech frontách už Chevroletu nikdo neodpáře. Asi nemáme důvod se za to zlobit, můžeme snad jen Američanům tiše závidět, že automobilka C7 pro Evropu teprve chystá...


Prodeje Corvette C7: 40 procent zákazníků chce manuál, ještě více paket Z51 - 1 - Chevrolet Corvette C7 Z51 nove foto 01Prodeje Corvette C7: 40 procent zákazníků chce manuál, ještě více paket Z51 - 2 - Chevrolet Corvette C7 Z51 nove foto 02Prodeje Corvette C7: 40 procent zákazníků chce manuál, ještě více paket Z51 - 3 - Chevrolet Corvette C7 Z51 nove foto 03
Prodeje nového Chevroletu Corvette běží jako na drátkách. Rovných 75 procent všech zákazníků se přitom rozhodlo pro paket Z51, manuální převodovku chce skoro polovina kupujících

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.