Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW překvapuje. M3 zbavilo „zbytečností” a prodává ji o statisíce levněji
23.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stačí absence koženého čalounění, adaptivních LEDkových světel či 20palcových kol, a rázem ušetříte 265 tisíc. Bohužel ne u nás.
Současné BMW se stále rádo pyšní sportovním kreditem, za který vděčí řadě někdejších modelů. Pověst začala budovat první M3 generace E30, u které nehrál prim výkon, ale celkový mix všech vlastností. Z dnešního pohledu to není extra rychlé auto, ve své době ale stálo na vrcholu své kategorie. Následná E36 M3 už byla horší a její reputaci spravil až příchod objemnějšího šestiválce. Od generace E46 ale začal postupný přerod z ryze sportovního auta v rychlé GT. M3 E46 je nyní adorována, třebaže ve skutečnosti měla řadu much - patrně proto, že ve stínu dnešní nabídky značky se jeví nevýznamnými.
Generace E92 už ale, byť měla fantastickou V8, byla hlavně rychlým GT s docela slušnou nadváhou. Také dnes se jeví být atraktivnější než svého času, znovu hlavně proto, že současná M3 pokročila tímto směrem ještě dál. Takový je ale vývoj, nejdříve se objeví ikona, kterou ale v reálu málokdo ocení. Většina lidí chce image sportovního auta, ne jeho reálné vlastnosti. Pěkně to ilustruje i nová M5, která dostane přeplňovaný motor, automat s hydrodynamickým měničem a poho 4x4. Je to ještě reálně sportovní auto nebo jen rychlý sedan?
Od BMW bychom čekali jen další kroky tímto směrem, výjimky ale kupodivu existují. Týká se Austrálie, země sportovním autům zaslíbené, kde mají již takřka desetiletou tradici v nabídce M3 ve variantě Pure Edition. A aktuální generace vozu ji neporuší. Od letošního července tak australské zastoupení začne nově nabízet jak sedan M3, tak kupé M4 Pure Edition, které budou k mání o 15 tisíc australských dolarů (cca 265 000 Kč) levněji než běžné modely s paketem Competition.
Za sumu startující na 129 900 AUD (2 296 300 Kč), respektive na 139 900 AUD (2 473 100 Kč) dostanou zákazníci vozy, které jsou též vybaveny paketem Competition. Jejich přeplňovaný třílitrový šestiválec tak produkuje 450 koní a 550 Nm točivého momentu, což u sedanu i kupé vede ke zrychlení za rovné čtyři sekundy (případně za 4,2 sekundy, pokud sáhnete po volitelném, ovšem bezpříplatkovém manuálu).
Ve standardní výbavě jsou také o 15 procent tužší pružiny, překonfigurované nastavení elektronického samosvorného diferenciálu, sportovní sedadla řidiče a spolujezdce se specifickými bezpečnostními pásy, karbonové dekory interiéru, head-up displej, satelitní navigace, bezklíčový vstup, LEDkové světlomety a audio systém s devíti reproduktory.
Kde je zakopaný pes, ptáte se? Přeci v onom odstranění komfortních doplňků, ačkoliv z výše zmíněného výčtu to možná na první pohled nevypadá. Nicméně M3 a M4 se musí obejít bez koženého čalounění, prémiového audio systému, adaptivních diodových světel či 20palcových litých kol. Místo toho jsou nabízeny s 19palcovými ráfky jako základní M3 a M4, byť oproti nim mají specifický design.
Další informace budou oznámeny později, momentálně si M3/M4 Pure Edition nemůžeme prohlédnout ani na fotkách. Stejně tak můžeme pouze spekulovat, zda někdy budou nabízeny v Evropě. Desetiletá tradice u protinožců, která něco takového neznamenala, nasvědčuje spíše negativní odpovědi. Na druhou stranu, žádná jiná generace M3 nepotřebovala „čistou edici” tak, jako ta aktuální...





Nová australská Pure Edition vychází z paketu Competition. Vůči němu se ovšem BMW M3 a M4 musí obejít třeba bez 20palcových litých kol, za to jsou ale výrazně levnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
