BMW překvapuje. M3 zbavilo „zbytečností” a prodává ji o statisíce levněji

23.5.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Stačí absence koženého čalounění, adaptivních LEDkových světel či 20palcových kol, a rázem ušetříte 265 tisíc. Bohužel ne u nás.

Současné BMW se stále rádo pyšní sportovním kreditem, za který vděčí řadě někdejších modelů. Pověst začala budovat první M3 generace E30, u které nehrál prim výkon, ale celkový mix všech vlastností. Z dnešního pohledu to není extra rychlé auto, ve své době ale stálo na vrcholu své kategorie. Následná E36 M3 už byla horší a její reputaci spravil až příchod objemnějšího šestiválce. Od generace E46 ale začal postupný přerod z ryze sportovního auta v rychlé GT. M3 E46 je nyní adorována, třebaže ve skutečnosti měla řadu much - patrně proto, že ve stínu dnešní nabídky značky se jeví nevýznamnými.

Generace E92 už ale, byť měla fantastickou V8, byla hlavně rychlým GT s docela slušnou nadváhou. Také dnes se jeví být atraktivnější než svého času, znovu hlavně proto, že současná M3 pokročila tímto směrem ještě dál. Takový je ale vývoj, nejdříve se objeví ikona, kterou ale v reálu málokdo ocení. Většina lidí chce image sportovního auta, ne jeho reálné vlastnosti. Pěkně to ilustruje i nová M5, která dostane přeplňovaný motor, automat s hydrodynamickým měničem a poho 4x4. Je to ještě reálně sportovní auto nebo jen rychlý sedan?

Od BMW bychom čekali jen další kroky tímto směrem, výjimky ale kupodivu existují. Týká se Austrálie, země sportovním autům zaslíbené, kde mají již takřka desetiletou tradici v nabídce M3 ve variantě Pure Edition. A aktuální generace vozu ji neporuší. Od letošního července tak australské zastoupení začne nově nabízet jak sedan M3, tak kupé M4 Pure Edition, které budou k mání o 15 tisíc australských dolarů (cca 265 000 Kč) levněji než běžné modely s paketem Competition.

Za sumu startující na 129 900 AUD (2 296 300 Kč), respektive na 139 900 AUD (2 473 100 Kč) dostanou zákazníci vozy, které jsou též vybaveny paketem Competition. Jejich přeplňovaný třílitrový šestiválec tak produkuje 450 koní a 550 Nm točivého momentu, což u sedanu i kupé vede ke zrychlení za rovné čtyři sekundy (případně za 4,2 sekundy, pokud sáhnete po volitelném, ovšem bezpříplatkovém manuálu).

Ve standardní výbavě jsou také o 15 procent tužší pružiny, překonfigurované nastavení elektronického samosvorného diferenciálu, sportovní sedadla řidiče a spolujezdce se specifickými bezpečnostními pásy, karbonové dekory interiéru, head-up displej, satelitní navigace, bezklíčový vstup, LEDkové světlomety a audio systém s devíti reproduktory.

Kde je zakopaný pes, ptáte se? Přeci v onom odstranění komfortních doplňků, ačkoliv z výše zmíněného výčtu to možná na první pohled nevypadá. Nicméně M3 a M4 se musí obejít bez koženého čalounění, prémiového audio systému, adaptivních diodových světel či 20palcových litých kol. Místo toho jsou nabízeny s 19palcovými ráfky jako základní M3 a M4, byť oproti nim mají specifický design.

Další informace budou oznámeny později, momentálně si M3/M4 Pure Edition nemůžeme prohlédnout ani na fotkách. Stejně tak můžeme pouze spekulovat, zda někdy budou nabízeny v Evropě. Desetiletá tradice u protinožců, která něco takového neznamenala, nasvědčuje spíše negativní odpovědi. Na druhou stranu, žádná jiná generace M3 nepotřebovala „čistou edici” tak, jako ta aktuální...

BMW překvapuje. M3 zbavilo „zbytečností” a prodává ji o statisíce levněji - 1 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 01BMW překvapuje. M3 zbavilo „zbytečností” a prodává ji o statisíce levněji - 2 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 02BMW překvapuje. M3 zbavilo „zbytečností” a prodává ji o statisíce levněji - 3 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 03BMW překvapuje. M3 zbavilo „zbytečností” a prodává ji o statisíce levněji - 4 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 04BMW překvapuje. M3 zbavilo „zbytečností” a prodává ji o statisíce levněji - 5 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 05
Nová australská Pure Edition vychází z paketu Competition. Vůči němu se ovšem BMW M3 a M4 musí obejít třeba bez 20palcových litých kol, za to jsou ale výrazně levnější

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše